  • 21. Data: 2010-10-23 19:04:25
    Temat: Re: Poczatkująca
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Wygrales konkurs na najglupsza porade ;)

    Ahhh ... a czy dają czteropak za to wyjątkowe osiągnięcie?

    Ja wiem co mówię, kiedyś moja kuzynka poszła do sklepu poradzić się w
    zakupie i wiesz co znalazła za ladą?
    Męża!

  • 22. Data: 2010-10-23 19:16:51
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Możesz się zatem czuć stuprocentowym facetem, taki nie dopuszcza
    > intuicyjnego podejścia do życia :)
    > Uwierz, że technikę można mieć dziś gdzieś i robić doskonałe ujęcia
    > bazując na automacie. Te w kompaktach i bezlusterkowcach są bliskie
    > doskonałości.

    Ze wszystkich doskonałości, najdoskonalsze są te niebieskie!

    > Może ceni indywidualne, bezpośrednie słowo?

    Nawijaj bliźniemu swemu, jak sobie samemu.

    Fetyszysta.

  • 23. Data: 2010-10-23 19:51:52
    Od: Agnieszka Krysiak <j...@g...com>

    On Oct 23, 1:46 pm, "Robert_J" <d...@o...pl> wrote:

    > A ja zgodzę się z przedmówcą i też powiem że jednak musi
    > :-). Przynajmniej tej najbardziej elementarny zakres.

    Ejtam zaraz. Zapewniam cie, ze absolutnie nie. Wystarczy, ze chce
    robic zdjecia. Do tego nie "musi sie znac".

    > Inaczej na jakiej podstawie stwierdza że interesuje się
    > fotografią? Bo zobaczyła ładne zdjęcie ulubionej modelki?
    > Sorry, ale nie wierzę w takie teksty ;-).

    A tego nie wiem - na to musi sama zainteresowana odpowiedziec.

> [...]
    > pytania z grupy "samochody" typu: chcę jeździć, doradźcie
    > jakie auto mam kupić? Zero jakiegokolwiek doprecyzowania

    Oczekuje, ze bedzie robila ladne zdjecia. :-)

    > Ja bym powiedział raczej: Nika, spróbuj wykazać odrobinę
    > własnej inwencji ;-).

    No przeciez sie wykazala: znalazla grupe o fotografowaniu i naiwnie
    pomyslala, ze jej tu jej pomoga. :->

    > Popatrz, moja wiedza jest tylko ciut większa niż laika a
    > nimo to w życiu bym tak dziwacznego pytania nie zadał ;-)).

    A czy tobie tez rodzice chca kupic aparat, czy moze masz wiecej
    doswiadczenia zyciowego i newsowego?
    Jesli nie wiesz o co pytac, to raczej o to nie zapytasz.

    Ag
    --
    no wlasnie
    http://flickr.com/jazzwink

  • 24. Data: 2010-10-23 20:37:48
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    Temat to prowokacja.. założę się.
    Ale pogadać można;)

> [...]
    > fotografią? Bo zobaczyła ładne zdjęcie ulubionej modelki?
    > Sorry, ale nie wierzę w takie teksty ;-).

    Na żadnej podstawie nie stwierdza. Po prostu się interesuje.

> [...]
    > pytania z grupy "samochody" typu: chcę jeździć, doradźcie
    > jakie auto mam kupić? Zero jakiegokolwiek doprecyzowania

    Pytasz tak jak potrafisz. Jest cała masa ludzi nie umiejących nawet zapytać.
    To jest dopiero problem.

    > Ja bym powiedział raczej: Nika, spróbuj wykazać odrobinę
    > własnej inwencji ;-).

    Nika wykazała inwencję, a spotyka jej brak.

    > Popatrz, moja wiedza jest tylko ciut większa niż laika a
    > nimo to w życiu bym tak dziwacznego pytania nie zadał ;-)).

    Bo Ty byś takiego pytania nie zadał. Wszystko.

    > I dlatego sądzę że te odpowiedzi nie są wcale wynikiem
    > "poczucia wyższości" nad pytającym, a raczej chęcią
    > zrównania sensu odpowiedzi z sensem pytania ;-)))

    Te odpowiedzi są dokładnie wynikiem poczucia niższości;)

    marek

  • 25. Data: 2010-10-23 20:44:39
    Od: Kozdra <j...@g...pl>

    J-L-F wrote:

    > Nie ma zmiłuj, Pani Szanowna!
    > Jeśli interesujesz się fotografowaniem, to musisz się na tym znać,
    > chociażby w elementarnym zakresie.

    G==no prawda chyba ze za elementarny zakres uwazamy w ktora strone
    skierowac obiektyw (do siebie czy od siebie) i gdzie nacisnac zeby
    pstryknelo. Jak by tak bylo ze kupno aparatu nalezy zaczac od studiow to
    wszyscy producenci aparatow juz dawno by z torbami poszli. Nalezy
    rozroznic "fotografie" od "FOTOGRAFI". Ktos na etapie "zero" kupuje
    pstrykadlo za rozsadny pieniadz i pstryka do znudzenia. Po jakims czasie
    sama pojawi sie odpowiedz czy chcemy bawic sie w FOTOGRAFIE czyli uczyc
    sie i kupowac lepszy sprzet czy pozostac niedzielnym pstrykaczem.

    > Na razie stawiasz bezsensowne (sorry) pytania, jak widzisz, dostajesz
    > głupawe odpowiedzi.

    Bzdura. Osoby zadaja pytania zgodnie z poziomem swojej wiedzy w danej
    dziedzinie ktora czesto (jak w jej przypadku) jest zerowa. Dlatego nie
    ma bezsensownych pytan, natomiast sa bezsensowne i glupie odpowiedzi.
    Wyprodukowane tu odpowiedzi potwierdzaja moja opinie o tej grupie.
    Dziewczyna zalozyla ze sa tu ludzie obeznani i zainteresowani fotografia
    wiec prosila o pomoc. Nie wiedziala ze produkuje sie tu kilku "chcieli
    by byc FOTOGRAFAMI" myslicieli, ktorzy nie maja pojecia o sprzecie innym
    niz ta jedna sztuka na ktora sie wykosztowali ponad miare i mysla ze sa
    FOTOGRAFAMI. Moze przeczytali jakas ksiazke, moze nawet zaliczyli jakis
    kursik,teraz rzucaja zaslyszanymi gdzies fachowymi terminami,
    wykosztowali sie na drogi sprzet i posylaja knota za knotem do oceny.

    > Jeśli mogę zasugerować Ci coś, to udaj się do najbliższego sklepu foto i
    > porozmawiaj ze sprzedawcą - na pewno ci coś doradzi.

    Sprzedawcy czasami sa motywowani zeby upchnac taki czy inny model czy
    marke. Ona myslala ze tu na grupie o fotografii otrzyma przyjacielska,
    fachowa i niezalezna porade. Jako ze roznice w jakosci sprzetu sa
    minimalne dla osoby zaczynajacej swoja przygode z aparatem jest to chyba
    najlepsze wyjscie isc do sklepu i zgodnie z zasobnoscia portfela wybrac
    cos dla siebie.

  • 26. Data: 2010-10-24 10:01:08
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    [ciach]

    ble ble ble

  • 27. Data: 2010-10-24 10:10:21
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kozdra" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Bzdura. Osoby zadaja pytania zgodnie z poziomem swojej wiedzy w danej
    > dziedzinie ktora czesto (jak w jej przypadku) jest zerowa. Dlatego nie ma
    > bezsensownych pytan...

    Cytujac klasyka: "A czy jak stane w rozkroku na szynach i chwycę sie
    trakcji, to czy pojade jak tramwaj?"

    > Wyprodukowane tu odpowiedzi potwierdzaja moja opinie o tej grupie.
    > Dziewczyna zalozyla ze sa tu ludzie obeznani i zainteresowani fotografia
    > wiec prosila o pomoc.

    Zgoda, ale zrobila to tak nieudolnie, nic nie piszac o sobie, co chce
    fotografowac, jaki jest jej aktualny poziom zaawansowania, ze naprawde
    trudno bylo o jakies bardziej precyzyjne odpowiedzi.

    > Nie wiedziala ze produkuje sie tu kilku "chcieli by byc FOTOGRAFAMI"
    > myslicieli, ktorzy nie maja pojecia o sprzecie innym niz ta jedna sztuka
    > na ktora sie wykosztowali ponad miare i mysla ze sa FOTOGRAFAMI.

    Acha.. to znaczy, ze >prawdziwy< fotograf to ma x puszek kilku roznych
    producentow i zna sie na wszystkim, tak?

    > Moze przeczytali jakas ksiazke, moze nawet zaliczyli jakis kursik,teraz
    > rzucaja zaslyszanymi gdzies fachowymi terminami,
    > wykosztowali sie na drogi sprzet i posylaja knota za knotem do oceny.

    Jesli sla do oceny, to dobrze. Znaczy ucza sie, albo chca sie dowiedziec co
    robia zle. Uwazasz, ze powinni czekac i wysylac do oceny tylko same suer
    foty? Dobre...

    > Sprzedawcy czasami sa motywowani zeby upchnac taki czy inny model czy
    > marke. Ona myslala ze tu na grupie o fotografii otrzyma przyjacielska,
    > fachowa i niezalezna porade.

    Niech zatem poda wiecej danych.

    Jakkolwiek chyba sie dziewczyna przestraszyla, bo slad po niej zaginal i
    pomimo dyskusji jaka sie ropetala ona ani razu nie raczyla sie
    ustosunkowac.
    Nieudana/udana proba trolowania? Na razie tak.

    Thomas

  • 28. Data: 2010-10-24 10:57:33
    Od: "Adameck" <a...@o...pl>

    > Tak na marginesie - w sprzęcie z ogniskowymi rzeczywistymi nie
    > przekraczającymi dwudziestu - trzydziestu milimetrów dostęp do ustawień
    > ręcznych ma sens niewielki albo wręcz żaden.

    Tak, ale np. przy zrobieniu efektownej fotografii wodospadu przydaje się mieć
    priorytet migawki (no, jak się jeszcze do tego ma filtr szary w tym wypadku to
    już jest komfort)...

    Ale rada co do Canonów jest słuszna. Zawsze podobały mi się kolory jakie
    produkują te kompakty. No i jeszcze jest cudo zwane CHKDK - więcej już na
    początek nie potrzeba !

    Adameck

  • 29. Data: 2010-10-24 11:14:35
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Cytujac klasyka: "A czy jak stane w rozkroku na szynach i chwycę sie
    > trakcji, to czy pojade jak tramwaj?"

    Pojedziesz;)

    > Zgoda, ale zrobila to tak nieudolnie, nic nie piszac o sobie
    > , co chce fotografowac,

    Wszystko.

    > jaki jest jej aktualny poziom zaawansowania

    Żaden.

    > , ze naprawde
    > trudno bylo o jakies bardziej precyzyjne odpowiedzi.

    Co za wyzwanie!

    > Acha.. to znaczy, ze >prawdziwy< fotograf to ma x puszek kilku roznych
    > producentow i zna sie na wszystkim, tak?

    Inny poziom abstrakcji.

    > Jesli sla do oceny, to dobrze. Znaczy ucza sie, albo chca sie dowiedziec co
    > robia zle. Uwazasz, ze powinni czekac i wysylac do oceny tylko same suer
    > foty? Dobre...

    Zdjęcie mówi dokładnie tyle samo o jego autorze co kilka zdań przez niego
    wypowiedzianych. Odbiorców zdjęć lub czyichś słów dotyczy podobna zasada.
    Podoba Ci się to lub tamto.. potrafisz się wypowiedzieć lub nie..

    marek

  • 30. Data: 2010-10-25 12:04:14
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-23 11:19, Agnieszka Krysiak pisze:

    > No faktycznie - odpowiedzi sa zauwazalnie glupawe, za wyjatkiem moze
    > jednej-dwoch. Naprawde tak trudno wrzucic w googla fraze "fotografia
    > dla poczatkujacych" albo "aparat dla poczatkujacych"

    Oczywiście, że łatwo. Banalnie.

    > i przeslac pare
    > pierwszych lepszych linkow, jesli nie jest sie w stanie podac
    > konkretnego modelu?

    Znaczy, kto ma to niby wrzucić i przesyłać? Naród - Nice?