  • Data: 2010-10-23 15:19:34
    Temat: Re: Poczatkująca
    Od: V-Tec <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-10-23 01:53, Nika pisze:
    > Witam!
    > Od pewnego czasu interesuje sie fotografowaniem. Rodzice chcą mi kupic
    > aparat fotograficzny, ale jak na poczatkującą nie za bardzo wiem jaki
    > bylby dla mnie najlepszy.
    > Czy ktoś mógłby mi doradziac?

    Jeśli cię fotografia wciągnie to pierwszy aparat będzie raczej
    przejściowym. Ciekawym rozwiązaniem może być jakiś przyzwoity "megazoom"
    (ale bez szaleństw typ 20x czy 36x i za rozsądną cenę). Będzie miał on
    kilka zalet w porównaniu do zwykłego kompaktu:
    -większy zakres ogniskowych, po pewnym czasie mużywania będziesz
    wiedziała, jakiego zakresu potrzebujesz.
    -tryby półautomatyczne i manualne, których niektóre (większość?)
    kompaktów nie ma(preselekcja czasu, preselekcja przysłony, tryb manualny).
    -niektóre mają tryb RAW - można pobawić się w wywoływanie i zobaczyć
    efekty.
    Konkretnych modeli nie polecę, bo nie siedzę w temacie. Na pewno nie ma
    co wydawać zbyt dużo pieniędzy na pierwszy sprzęt, IMO on tylko pozwoli
    rozeznać się w temacie.

    --
    pozdrawiam,
    W.