    From: jacek pozniak <j...@f...pl>
    Date: Fri, 16 May 2014 14:14:34 +0200
    Subject: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Newsgroups: pl.misc.elektronika

    Atlantis wrote:

    > Nie mogę się do końca zgodzić. Po pierwsze komputerki takie jak RasPi,
    > Beaglebone czy Cubbie Board są tak naprawdę właśnie platformami
    > ewaluacyjnymi. Sam czekam na RPi Compute Module...
    >
    > Taka płytka z OS-em ma jednak dość istotne wady. Największą jest dość
    > długi cykl resetu. Zresetowany (np. watchdogiem) MCU niemal natychmiast
    > wznowi swoją pracę. W przypadku "komputerka" trzeba odczekać
    > kilkadziesiąt sekund albo nawet kilka minut.
    To fakt, ale chyba przyznasz, że celem działania systemu nie jest
    permanentne resetowanie się.

    > Poza tym zobacz z jaką
    > prędkością można "machać" stanem pinu na RasPi, gdzie CPU jest taktowany
    > zegarem 700 MHz. System i rozmaite usługi zajmują mnóstwo cykli. Pisząc
    > wasd bezpośrednio do mikrokontrolera masz do dyspozycji nieporównywalnie
    > więcej zasobów.
    Zgadzam się ale dodam, że to zależy od zastosowania projektu, w bardziej
    złożonym, pisanym przez Ciebie też może się okazać, że nie będziesz mógł
    machać tym pinem tak często jak chcesz.

    > Nie wspomnę już o tym, że stosując MCU na płytce własnego projektu można
    > sobie pozwolić na większą elastyczność. Nie potrzebujemy jakiegoś
    > interfejsu? Po prostu nie uwzględniamy go w projekcie. Złącze nie
    > zajmuje nam niepotrzebnie miejsca, a zwolnione w ten sposób piny GPIO
    > możemy wykorzystać do innego celu.
    Tu się nie wypowiem bo nie wiem

    > Bardziej chodzi mi tutaj właśnie o moc obliczniową i zintegrowane
    > peryferia. Gdybym na przykład kiedyś chciuał szyfrować komunikację
    > pomiędzy komputerem a urządzeniem zbudowaym na MCU, to dodatkowe zasoby
    > się przydadzą. Obsługa pełniejszego stosu TCP/IP to też wielka zaleta.
    > Co jeszcze? Obsługa kolorowych, graficznych wyświetlaczy - tutaj
    > dodatkowe cykle i kilobajty mają spore znaczenie.
    No to chyba tylko coś w rodzaju RPi, tam masz to już oprogramowane, ew
    dopisujesz własny driver do swojego hardware.

    jp