  • 21. Data: 2012-11-16 13:03:03
    Temat: Re: Pobyt w warsztacie podczas naprawy.
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-11-16 12:57, Andy Niwinski pisze:
    > A ile będziesz żądał jako odszkodowanie, jak coś cie przyciśnie, spadnie na
    > głowę, albo oberwiesz jakimś lużno zamocowanym młotkiem?
    Warsztat z luźno zamocowanym, spadającym z dużej wysokości młotkiem
    urąga przepisom BHP i w takim warsztacie pracownicy byliby zobowiązani
    do noszenia środków ochronnych w postaci kasków :->

    Maciek

  • 22. Data: 2012-11-16 13:16:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > "Tadeusz Kosztek" <T...@a...ukryty> schrieb im Newsbeitrag

    > A ile będziesz żądał jako odszkodowanie, jak coś cie przyciśnie, spadnie
    > na głowę, albo oberwiesz jakimś lużno zamocowanym młotkiem? W porządnym
    > warsztacie klient nie tylko że nie może, ale nie ma prawa znajdować się
    > na terenie warsztatu. Chyba, że przejdzie szkolenie BHP i posiada
    > kompletne wyposażenie (buty, okulary, ubranie). Takie patrzenie na
    > ręce, to możesz uskuteczniać u pana Kazia w garażu, bo jak ci nogę
    > zgniecie spadający z cegły samochód to i tak od pana Kazia gówno wysądzisz.

    Ile znasz przypadków (o ilu słyszałeś), że jakiś podnośnik kogoś
    przygniótł. Ostatnio gadałem o tym z mechanikiem w trakcie, gdy mi
    grzebał w samochodzie. Obaj nie słyszeliśmy o ani jednym.

    Wiadomo, że warsztaty lubią demonizować, ale na czym niby polega
    przeszkolenie BHP? Nie potrzebuję żadnych szkoleń, żeby wiedzieć, by nie
    pchać się do kanału albo pod samochód. To wymysł współczesnych
    urzędników, którzy piszą dyrektywy, że z drabiny należy schodzić tyłem a
    wymiary fotela w traktorze ustalają oddzielnym rozporządzeniem.

    Mój samochód, moje pieniądze i mam prawo rzucić okiem na pracę osoby,
    której mój dobytek powierzam. Jeśli warsztat ma inne zdanie - uszanuję
    je i znajdę taki, który spełni moje oczekiwania.

    --
    MN

  • 23. Data: 2012-11-16 13:42:32
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    W dniu 2012-11-16 07:43, Marcin N pisze:

    > Staram się zawsze być przy naprawie, ale rozumiem też, że gdy się patrzy
    > na ręce, to robota czasem nie idzie więc staram się nie utrudniać
    > mechanikom ich roboty.

    dokladnie - mysle, ze wystarczy zapytac sie na poczatku.
    Dodatkowo jako wlasciciela interesuja mnie tylko niektore momenty
    naprawy wiec - jesli juz siedze gdzies na zapleczu, to pytam sie czy w
    tych momentach nie moglbym byc obecny (np.na wlasne oczy chcialbymm
    zobaczyc stan pewnych rzeczy przed/po ich naprawie).

  • 24. Data: 2012-11-16 13:54:52
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-16 11:31, Jan45 pisze:

    > Zdanie córki jest najważniejsze, ale jeśli jest zgoda
    > w rodzinie, można na dziecię wpłynąć. Dla dobra wspólnego.
    >
    > Jan

    hehe, dobre "masz dwóch do wyboru, bierz mechanika, będzie lepiej dla
    ogółu" ;))) a po kilku latach przy pierwszym lepszym kryzysie w związku
    córka będzie k... na rodziców że tak jej podpowiedzieli...

    Lukasz

  • 25. Data: 2012-11-16 14:00:29
    Od: dddddd <n...@w...pl>

    W dniu 2012-11-16 13:16, Marcin N pisze:
> [...]
    > której mój dobytek powierzam. Jeśli warsztat ma inne zdanie - uszanuję
    > je i znajdę taki, który spełni moje oczekiwania.

    masz prawo też domagać się odszkodowania, bo pracownik nie zabezpieczył
    kanału i do niego wpadłeś, a skąd mają wiedzieć czy jesteś na tyle
    rozgarnięty by do niego nie wpaść?

    p.s. nie, nie mam warsztatu, tam gdzie jeżdżę mogę oglądać pracę, ale
    nie mam na to czasu, zwykle zostawiam auto, często z cennymi rzeczami w
    bagażniku i wracam jak zrobione. Ale jeżdżę do jednego warsztatu i ufam
    ludziom tam pracującym.

    Lukasz

  • 26. Data: 2012-11-16 15:56:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** to pisze tak:

    > Oczywiście. Zapłaciłeś za naprawę, czy za przeszkadzanie mechanikowi?

    Nie mam kanału ani podnośnika. Zapłaciłbym mu żeby sobie poszedł ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 27. Data: 2012-11-16 16:05:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** dddddd pisze tak:

    > Ale jeżdżę do jednego warsztatu i ufam
    > ludziom tam pracującym.

    Zazdroszczę. Ja nawet sobie nie ufam ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 28. Data: 2012-11-16 16:26:56
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2012-11-16 12:57, Andy Niwinski pisze:

    > W porządnym
    > warsztacie klient nie tylko że nie może, ale nie ma prawa znajdować się
    > na terenie warsztatu.

    Byłem w ASO na sprawdzeniu samochodu przed zakupem, i pan osobiście nas
    zaprosił pod auto na podnośniku byśmy mogli obejrzeć stan podwozia. Więc
    albo troszkę przesadzasz, albo ludzie olewają przepisy (pewnie to
    drugie). Tu akurat na korzyść klienta. ;)
    O wchodzeniu do kanału na stacjach kontroli pojazdów nie mówię, bo tam
    to zagrożenie mniejsze, ale pewnie klient też nie może a jednak...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 29. Data: 2012-11-16 16:52:08
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-11-2012 08:05, t? pisze:
    > A po cholerę miałbym siedzieć w warsztacie jak mi auto naprawiają?

    Ja np. jak idę do restauracji to wymagam wpuszczenia mnie do kuchni.
    Przyglądam się pracy kucharzy, pomagam przyprawiać potrawy
    przygotowywane dla mnie jak i innych gości. Czasem ubiję podeszwą
    jakiegoś karalucha.
    Restauracja która nie wpuszcza do kuchni na pewno ma coś do ukrycia!

    --
    pozdr.

  • 30. Data: 2012-11-16 16:53:05
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 16-11-2012 10:28, Ergie pisze:
    > PiP (czy jakaś insza instytucja) może się czepić BHP. Skoro są tam
    > podnośniki to nie może tam przebywać nikt bez szkolenia BHP.

    Dokładnie. Ciekawe czy po budowach też się szwendają?

    --
    pozdr.