    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Po co nam autostrady?
    Date: Thu, 10 May 2012 13:43:20 +0200

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-05-09 23:19, J.F. pisze:

    >Może tak może nie. Jedno jest pewne w obecnym systemie kasa
    >kowalskiego nie idzie na drogi jak by to miało miejsce w systemie
    >winietowym.

    Jak widac kierowcy placili i placa sporo podatkow, a pieniadze z nich
    nadal nie ida na drogi :-)

    >Nie wiem, ale widzę jaki mają stan obecny i wiem ile to kosztuje

    Musialbym odszukac szczegolowe informacje nie znajac jezyka, ale cos
    mi sie widzi ze w Czechach to ich tak znow duzo nie przybylo,
    ewentualnie jak u nas - autostrada byla po komunie, trzeba bylo zrobic
    od nowa.

    >kierowców. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje.

    U nas tez juz nie jest tak zle. Blisko 500km A4 wybudowano, A1 i A2
    spory kawal juz jest, sporo blisko konca.

    >To mi wystarczy aby stwierdzić który system jest lepszy.

    No, niewatpliwie te winietki tansze dla kierowcow.
    Ale jakos Wlosi, Francuzi i Hiszpanie moga z bramkami zyc.

    >Z akcyzy tylko marny procent idzie na drogi, z czego sporo na
    >utrzymanie a niewiele na budowę nowych. W przypadku winiety miało iść
    >wszystko na budowę. Teraz policz, że od 2002, więc trochę by się tego
    >nazbierało.

    No ale czyja to jest wina ze tu malo, a tu duzo ?

    >>> dróg. A czechy są mniejszym krajem, a jednak tam system się

    >No tak, zagranicznym to wstyd:)

    No ba, a jak sie odwolaja do Sztrasburka ? :-)

    A co do systemu - jak widac rozne moga byc - autostrady bezplatne,
    winietki, bramki, viatolle. I kazdy ma zalety :-)

    J.