-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Po co nam autostrady?
Date: Thu, 10 May 2012 13:43:20 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 84
Message-ID: <jog9kr$ik7$1@inews.gazeta.pl>
References: <jo9eqr$9k5$2@mx1.internetia.pl> <op.wdyjme1zpq3u2r@tech>
<5...@p...pl.invalid>
<4fa8c8f7$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
<joai95$n1s$1@node2.news.atman.pl> <s...@t...ceti.pl>
<jobe33$mil$1@node2.news.atman.pl> <jobft3$q5d$1@inews.gazeta.pl>
<jod8c2$ide$1@node2.news.atman.pl>
<14a1us9o3ozok$.1xflhpp1d8uyw$.dlg@40tude.net>
<jog18a$3ms$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: avl18.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1336650203 19079 83.27.45.18 (10 May 2012 11:43:23 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 10 May 2012 11:43:23 +0000 (UTC)
Importance: Normal
In-Reply-To: <jog18a$3ms$1@node2.news.atman.pl>
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3538.513
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3538.513
X-User: jjll
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2448289
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-05-09 23:19, J.F. pisze:
>>>> Tylko widzisz - jesli teraz teraz jest za jeden kurs, a on
>>>> proponowal za
>>>> rok, to jest spora roznica w rachunku. I z czego by uzupelnili
>>>> roznice ?
>>> Ale jaką różnicę? Winiety by szły na drogi, a dzisiejsza opłata to
>>> zysk
>>> prywatnej firmy.
>> Gdyby nie ten zysk, to pewnie jeszcze dlugo by nie powstala :-)
>Może tak może nie. Jedno jest pewne w obecnym systemie kasa
>kowalskiego nie idzie na drogi jak by to miało miejsce w systemie
>winietowym.
Jak widac kierowcy placili i placa sporo podatkow, a pieniadze z nich
nadal nie ida na drogi :-)
>>>> On potrzebowal fundusze na ich budowe. W zwiazku z czym winietki
>>>> musialy
>>>> byc obowiazkowe dla wszystkich, bo inaczej wielu by nie kupilo,
>>>> bo po c,
>>>> jak sie do najblizszej autostrady ma 500 km :-)
>>> Coś za coś. Gdyby te winiety zostały wprowadzone i system by
>>> zadziałał,
>>> a w czechach i austrii zadziałał,
>
>> Alez oni te autostrady mieli przed winietkami :-)
>> I akurat czy w Czechach tak zadzialal to nie bylbym pewny - ile oni
>> autostrad zbudowali przed 2004 a ile po ? Dopiero jak Unia dala
>> pieniadze.
>Nie wiem, ale widzę jaki mają stan obecny i wiem ile to kosztuje
Musialbym odszukac szczegolowe informacje nie znajac jezyka, ale cos
mi sie widzi ze w Czechach to ich tak znow duzo nie przybylo,
ewentualnie jak u nas - autostrada byla po komunie, trzeba bylo zrobic
od nowa.
>kierowców. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje.
U nas tez juz nie jest tak zle. Blisko 500km A4 wybudowano, A1 i A2
spory kawal juz jest, sporo blisko konca.
>To mi wystarczy aby stwierdzić który system jest lepszy.
No, niewatpliwie te winietki tansze dla kierowcow.
Ale jakos Wlosi, Francuzi i Hiszpanie moga z bramkami zyc.
>> Ale o czym my tu mowimy - przeciez czytales - to moglo byc rzedu
>> 1.5 mld
>> ekstra rocznie. Sama akcyza paliwowa przynosila ok 15 mld. Panstwo
>> mialo
>> wplywow rzedu 150 mld. Trzeba byo tylko lepiej rozdzielac :-)
>Z akcyzy tylko marny procent idzie na drogi, z czego sporo na
>utrzymanie a niewiele na budowę nowych. W przypadku winiety miało iść
>wszystko na budowę. Teraz policz, że od 2002, więc trochę by się tego
>nazbierało.
No ale czyja to jest wina ze tu malo, a tu duzo ?
>>> Nie zapominaj o ruchu tranzytowym. Sporo tego przejeżdża przez
>>> kraj i ta
>>> kasa też by zasiliła budżet który miał być w 100% przeznaczony na
>>> budowę
>>> dróg. A czechy są mniejszym krajem, a jednak tam system się
>>> sprawdził.
>>> Dróg szybkiego ruchu mają więcej.
>
>> Ale zagranicznym turystom to juz zdecydowanie nie wypada wciskac
>> winietki
>> autostradowej bez autostrad :-)
>> A nawet winietka za A4 bylaby obraza, biorac pod uwage jej stan :-)
>No tak, zagranicznym to wstyd:)
No ba, a jak sie odwolaja do Sztrasburka ? :-)
A co do systemu - jak widac rozne moga byc - autostrady bezplatne,
winietki, bramki, viatolle. I kazdy ma zalety :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.05.12 13:58 J.F
- 10.05.12 16:57 Sebastian Kaliszewski
- 10.05.12 16:35 Sebastian Kaliszewski
- 10.05.12 17:00 Sebastian Kaliszewski
- 10.05.12 17:38 J.F
- 10.05.12 18:33 jerzu
- 10.05.12 20:51 Cavallino
- 10.05.12 20:53 Cavallino
- 11.05.12 10:36 Arek
- 11.05.12 16:19 Sebastian Kaliszewski
- 12.05.12 21:33 jerzu
- 12.05.12 23:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=