eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo co nam autostrady?Re: Po co nam autostrady?
  • Data: 2012-05-10 13:43:20
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2012-05-09 23:19, J.F. pisze:
    >>>> Tylko widzisz - jesli teraz teraz jest za jeden kurs, a on
    >>>> proponowal za
    >>>> rok, to jest spora roznica w rachunku. I z czego by uzupelnili
    >>>> roznice ?
    >>> Ale jaką różnicę? Winiety by szły na drogi, a dzisiejsza opłata to
    >>> zysk
    >>> prywatnej firmy.
    >> Gdyby nie ten zysk, to pewnie jeszcze dlugo by nie powstala :-)

    >Może tak może nie. Jedno jest pewne w obecnym systemie kasa
    >kowalskiego nie idzie na drogi jak by to miało miejsce w systemie
    >winietowym.

    Jak widac kierowcy placili i placa sporo podatkow, a pieniadze z nich
    nadal nie ida na drogi :-)

    >>>> On potrzebowal fundusze na ich budowe. W zwiazku z czym winietki
    >>>> musialy
    >>>> byc obowiazkowe dla wszystkich, bo inaczej wielu by nie kupilo,
    >>>> bo po c,
    >>>> jak sie do najblizszej autostrady ma 500 km :-)
    >>> Coś za coś. Gdyby te winiety zostały wprowadzone i system by
    >>> zadziałał,
    >>> a w czechach i austrii zadziałał,
    >
    >> Alez oni te autostrady mieli przed winietkami :-)
    >> I akurat czy w Czechach tak zadzialal to nie bylbym pewny - ile oni
    >> autostrad zbudowali przed 2004 a ile po ? Dopiero jak Unia dala
    >> pieniadze.

    >Nie wiem, ale widzę jaki mają stan obecny i wiem ile to kosztuje

    Musialbym odszukac szczegolowe informacje nie znajac jezyka, ale cos
    mi sie widzi ze w Czechach to ich tak znow duzo nie przybylo,
    ewentualnie jak u nas - autostrada byla po komunie, trzeba bylo zrobic
    od nowa.

    >kierowców. Wiem dodatkowo co my mamy i ile to kosztuje.

    U nas tez juz nie jest tak zle. Blisko 500km A4 wybudowano, A1 i A2
    spory kawal juz jest, sporo blisko konca.

    >To mi wystarczy aby stwierdzić który system jest lepszy.

    No, niewatpliwie te winietki tansze dla kierowcow.
    Ale jakos Wlosi, Francuzi i Hiszpanie moga z bramkami zyc.

    >> Ale o czym my tu mowimy - przeciez czytales - to moglo byc rzedu
    >> 1.5 mld
    >> ekstra rocznie. Sama akcyza paliwowa przynosila ok 15 mld. Panstwo
    >> mialo
    >> wplywow rzedu 150 mld. Trzeba byo tylko lepiej rozdzielac :-)

    >Z akcyzy tylko marny procent idzie na drogi, z czego sporo na
    >utrzymanie a niewiele na budowę nowych. W przypadku winiety miało iść
    >wszystko na budowę. Teraz policz, że od 2002, więc trochę by się tego
    >nazbierało.

    No ale czyja to jest wina ze tu malo, a tu duzo ?

    >>> Nie zapominaj o ruchu tranzytowym. Sporo tego przejeżdża przez
    >>> kraj i ta
    >>> kasa też by zasiliła budżet który miał być w 100% przeznaczony na
    >>> budowę
    >>> dróg. A czechy są mniejszym krajem, a jednak tam system się
    >>> sprawdził.
    >>> Dróg szybkiego ruchu mają więcej.
    >
    >> Ale zagranicznym turystom to juz zdecydowanie nie wypada wciskac
    >> winietki
    >> autostradowej bez autostrad :-)
    >> A nawet winietka za A4 bylaby obraza, biorac pod uwage jej stan :-)

    >No tak, zagranicznym to wstyd:)

    No ba, a jak sie odwolaja do Sztrasburka ? :-)

    A co do systemu - jak widac rozne moga byc - autostrady bezplatne,
    winietki, bramki, viatolle. I kazdy ma zalety :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: