eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo co nam autostrady?Re: Po co nam autostrady?
  • Data: 2012-05-10 16:35:19
    Temat: Re: Po co nam autostrady?
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello MM,
    >
    > Monday, May 7, 2012, 11:36:04 PM, you wrote:
    >
    >>> Taka myśl na szybko, po co nam autostrady, szczególnie takie z bramkami
    >>> na środku, skoro wystarczyły by dwujezdniowe drogi ekspresowe, które są
    >>> chyba 3, czy 4 razy tańsze od autostrad? :)
    >> u nas nie myślą, ale autostrada jest potrzebna, z góry na dół, i z lewej
    >> na prawą (przez W-we),
    >
    > Po co przez Warszawę wschód-zachód? Od wschodu tam nie ma ruchu.

    Ależ jest. I jak będzie normalny przejazd S8/S2 będzie tego ruchu więcej. Teraz
    wiele pojazdów omija całość szerokim łukiem (np. jedzie przez Dolną Grupę) albo
    właśnie dołem.

    > Ruch
    > jest na obecnym przebiegu A4.

    Taki sobie -- poza, oczywiście, okolicami Górnego Śląska i Krakowa -- i tu nie
    dziwota -- 3mln ludzi tu, 1.5mln tam -- istotnie ma kto jeździć. Ale gdzie
    indziej? Nic specjanego. Zamiast budować porozwidlane niktki pod zachodnią
    granicą (gdzie ruch jest mały) zbudowaliby choćby autostradę
    Wrocław-Łódź-Warszawa, nie mówiąc już o połączeniu autostardowym G. Śląska i
    Warszawy.

    > Północ-południe przez Warszawę?
    > Bezsensownie wygięta na wschód? A1 to optymalny przebieg.

    To zupełnie bezsensowny przebieg. Wymyślony 80lat temu dla kraju o innych
    granicach i innym rozkładzie przemysłu, itd. Dziś idiotyczny. A1 na odcinku od
    Piotrkowa do Włocławka to nonsens -- większy ruch będzie szedł S8 i S10 (jak
    kiedyś zbudują). Gdyby ktoś miał rozum to by na tym odcinku zrobili jakieś S91 a
    autostrada wygięta by została na wschód.

    W Polsce (i nie tylko) większość ruchu odbywa się między głównymi miastami -- tu
    główne ośrodki są wiadome: G. Śląsk i Warszawa po ok 3mln i Wrocław, Poznań i
    Kraków po ok 1.5mln (liczę oczywiście z okolicami nie same miasta). To te
    ośrodki należałoby połączyć najpierw. A z tych połączeń mamy tylko -- Kraków -
    Śląsk -- Wrocław. Dopiero w drugiej kolejności należałoby łączyć mniejszej
    ośrodki -- czyli Łódź i Trójmiasto oraz budować połączenia z siecią autostrad
    zagranicznych.

    Ale u nas robi się od d. strony. Mamy autostradę z Poznania do granicy a nie
    mamy do Warszawy. Mamy połączenienie o Trójmiasta z Toruniem i Bydgoszczą a nie
    mamy z o rząd wielkości większą Warszawą (i dalej nie mniejszym G. Śląskiem).

    > Warszawa to nie pępek świata

    Nie, to tylko 3mln ludzi na kupie vs ok 1mln w Łodzi i okolicach.

    [...]

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: