-
X-Received: by 10.140.41.177 with SMTP id z46mr979471qgz.1.1462184753827; Mon, 02 May
2016 03:25:53 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.41.177 with SMTP id z46mr979471qgz.1.1462184753827; Mon, 02 May
2016 03:25:53 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!sq19no1417468igc.0!news-
out.google.com!a73ni24821qge.0!nntp.google.com!11no758028qgt.0!postnews.google.
com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 2 May 2016 03:25:53 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
<5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<e...@4...net>
<b...@g...com>
<1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <f...@g...com>
Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Mon, 02 May 2016 10:25:53 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36226
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:13:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 2 May 2016 01:59:36 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 10:05:08 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >>>> Kolega pewnie miał na myśli taki oto tłumik dynamiczny:
> >>>> http://www.acs.psu.edu/drussell/Demos/absorber/dynab
s-a.gif
> >>>> http://www.acs.psu.edu/drussell/Demos/absorber/Dynam
icAbsorber.html
> >>>
> >>> Znane, ale niezbyt przydatne w samochodzie. To jest dobre tylko w układzie o
określonej i stałej częstotliwości wymuszenia.
> >>
> >> A jednak - stosowane w samochodzie na poloskach.
> >
> > Ciekawostka. W którym miejscu?
>
> Na poloskach :-)
>
> taka niby gumowa tarcza, czy obejma bez celu
>
> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
.html
> http://www.autofelicia.republika.pl/polosie.html
>
> I nie tylko polosiach - zobacz post 283
> https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/371367-h-
jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-6
No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny kloc jest, jak
coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i w rezonans jak wpadnie przy
swojej częstotliwości własnej, to w kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o
kawałek obrotu na tej oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
mechanizmu). Amora się tym nie da zastąpić. Ale właśnie mi się przypomniało że w
trzycylindrowych silnikach musi być podobny wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary
trzy, zawsze coś będzie nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś
Matiza ale nie rozbierałem. Moja żona miała Lupo i Getza ale jeszcze bardziej nie
wnikałem :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.16 13:02 J.F.
- 02.05.16 13:19 Konrad Anikiel
- 02.05.16 13:42 J.F.
- 02.05.16 14:04 Konrad Anikiel
- 02.05.16 15:07 J.F.
- 02.05.16 15:57 Konrad Anikiel
- 02.05.16 16:28 J.F.
- 02.05.16 16:41 Konrad Anikiel
- 02.05.16 17:32 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=