-
Data: 2016-05-02 13:19:23
Temat: Re: Po cholere te ciezarki.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 2 May 2016 03:25:53 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 11:13:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
.html
> >> http://www.autofelicia.republika.pl/polosie.html
> >>
> >> I nie tylko polosiach - zobacz post 283
> >> https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/371367-h-
jak-wyciszy%C4%87-buczenie-z18xe/page-6
> >
> > No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
> > kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
> > w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
> > kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
> > oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
> > mechanizmu).
>
> To jest takze na drgania poprzeczne.
Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości, bo
dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.
> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
> amplitude przylozyc potrafi.
Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może poślizgnąć,
rozpraszając energię.
>
> > Ale właśnie mi się
> > przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
> > wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
> > nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
> > nie rozbierałem.
>
> IMO - nie ma.
Są sprężyny w tarczy sprzęgła. Nie twierdzę że (także) od tego, ale też, potrafię
sobie wyobrazić.
> Wykorbienia na wale co 120 stopni
No właśnie nie są co 120 stopni.
> - wiec zaplony sa
> rownomiernie rozlozone. A to ze suwy 4 - bez znaczenia, w 4-ro
> cylindrowym tez sa drgania i to nieuniknione.
> Zrodel drgan w silniku tlokowym zreszta wiecej.
> O ile pamietam, do dopiero rzedowy 6-cylindrowy lub widlasta 8-ka
> ma male drgania - ale w V8 jest dyskusja czy lepszy wal "plaski" czy
> "krzyzowy"
>
> Tlumic drgania takiego 3-cyl mozna i podobnymi tlumikami dynamicznymi
> - ale tu mozesz miec racje - dobre przy jednej czestotliwosci, a mamy
> rozne.
No właśnie te toczydełka tak działają: fajnie (przy całej względności tego słowa) się
tym jedzie 70MPh, a przy 80 odpadają blachy. Potem przy 90 juz nie.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.16 13:42 J.F.
- 02.05.16 14:04 Konrad Anikiel
- 02.05.16 15:07 J.F.
- 02.05.16 15:57 Konrad Anikiel
- 02.05.16 16:28 J.F.
- 02.05.16 16:41 Konrad Anikiel
- 02.05.16 17:32 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
- dokładne poziomowanie
- Kije trekkingowe tuning
- Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- Stojak do wiertarki
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=