-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.
news.xs4all.nl!194.109.133.84.MISMATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all
.nl!xs4all!news.wiretrip.org!news2.arglkargh.de!news.glorb.com!news2.glorb.com!
postnews.google.com!news2.google.com!border1.nntp.dca.giganews.com!nntp.giganew
s.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
t-for-mail
Date: Tue, 19 Oct 2010 14:22:37 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Po�izg w czasie podjazdu pod wzniesienie
References: <s...@d...media-lab.com.pl>
<6...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <6...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <q...@b...softax.pl>
Lines: 52
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1287490502 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27037 83.18.189.42:38486
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2319272
[ ukryj nagłówki ]n...@o...pl wrote:
> Witam serdecznie.
> ...
>> Sprzęgło, wsteczny, powoli puszczam sprzęgło aby doprowadzić do kontolowanego
>> toczenia koło/droga - mam wtedy szanse odzyskać przyczepność, hamuje silnikiem,
>> omijam przeszkode. Sporo zależy od lodu/opon, ale to IMO najlepsze działanie.
> To chyba jedyny sposób na wyjście z opresji, bez opuszczania drogi?
To sposób stosowany przez offroadowców gdy wiazd na błotną górkę się nie
uda. A przy zabawie w terenie to wcale często się nie udaje -- niejedna
górka poddaje się dopiero za 2-3 razem, a są i takie co poddadzą się
dopiero wyciągarce ;). W efekcie "jadę do tyłu i coś muszę zrobić" jest
sytuacją częstą. W dodatku na górce o kącie nachylenie 40stopni mały
błąd może skończyć się "dachem" (a w zasadzie fikołkiem, czasem
parokrotnym, zależnie od wielkości górki) -- czasem wystarczy źle
skontrować odbicie od koleiny. O opuszczaniu "drogi" często nie ma mowy
(bo oznaczałoby ustawienie pojazdu pod kątem do stoku a wtedy patrz wyżej)
> Tylko jeszcze potrzebny będzie hamulec i zblokowanie kół na chwilę bo inaczej
> nie da się wrzucić wstecznego...
> Pozdrawiam.
Wsteczny wrzuca się prawie stojąc. Często najpierw próbujesz stanąć na
hamulcach (zwłaszcza na drodze, bo offroadowiec często jest przygotowany
i od razu w dół, byle szybciej powtórzyć atak -- z większego rozpędu ;)
a po drugie parz[*]) -- ale jak widzisz, że samochód nie tylko nie chce
stać[*] ale sie zsuwa, to masz tę chwilę na wrzucenie biegu. Skrzynia
nie padnie jak raz agresywniej wbijesz (daj najwyżej trochę gazu i na
chwilę puść sprzęgło kiedy pojazd jest na luzie -- kiedyś dawno były
pojazdy bez synchronizatorów biegów i też się jeździło (właśnie rzeczony
międzygaz przy zmianie biegu)[**].
[*] W samochodach 2x4 jest zwykle (choć czasem na dobrej ślizgawce,
zwłaszcza przy jeździe z rozpędu może zostać wyczerpany) jeszcze
konkretny zapas pomiędzy "już nie ciągnie" a "zsuwa się" -- oparcie i
hamowanie jest na 4 koła a napęd tylko na 2 i przy napędzaniu łatwiej
zerwać przyczepność. Przy 4x4 ten zapas jest dużo mniejszy.
[**] Awaryjne wbijanie wstecznego można łatwo wytrenować... Normalne
wbicie to sprzęgło, luz, wsteczny, puść sprzęgło. Akcję modyfikujemy do:
sprzęgło, luz, wsteczny -- nie wszedł, luz, puść sprzęgło, gaz,
sprzęgło, wsteczny, puść sprzędło. Albo jak wiesz że nie stoisz to od
razu sprzęgło, luz, puść sprzęgło, gaz, sprzęgło, wsteczny, puść sprzęgło.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 20.10.10 10:06 n...@o...pl
- 20.10.10 12:40 Sergiusz Rozanski
- 20.10.10 13:11 Sebastian Kaliszewski
- 20.10.10 13:21 Sebastian Kaliszewski
- 20.10.10 13:22 Sergiusz Rozanski
- 20.10.10 21:52 Filip KK
- 23.10.10 12:11 V-Tec
- 24.10.10 23:52 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]