  • 11. Data: 2013-09-29 12:31:04
    Temat: Re: Płytka piezo od syreny - jak podłączyć?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2013 12:14:28 UTC+2 użytkownik DJ napisał:

    > Sprawdďż˝ empirycznie :)
    >
    > A teoretycznie rozwa�aj�c - kt�ra wersja da Ci wy�sze napi�cie na piezo?

    Empirycznie już nie sprawdzę, trochę mi się nie chce ściągać ustrojstwa z dachu :)
    Pytam, bardziej "na przyszłość".

    J.

  • 12. Data: 2013-09-29 13:20:24
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2013-09-29 12:31:04 +0200, "Jarek P." <j...@g...com> said:

    > Empirycznie już nie sprawdzę, trochę mi się nie chce ściągać
    > ustrojstwa z dachu :)
    > Pytam, bardziej "na przyszłość".

    Z dławika możesz uzyskać na przykład 100Vp-p.

    Natomiast zastanawia mnie czy taki piszczek będąc uciążliwym dla
    szkodnika-futrzaka, nie jest uciążliwy dla reszty otoczenia? Nie
    przeszkadza Ci spać?

    --
    DJ

  • 13. Data: 2013-09-29 14:14:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik DJ napisał:
    [..]
    > Natomiast zastanawia mnie czy taki piszczek będąc uciążliwym dla
    > szkodnika-futrzaka, nie jest uciążliwy dla reszty otoczenia? Nie
    > przeszkadza Ci spać?

    Przy tych częstotliwościach co podał to nie, psy mają za to przerąbane.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 14. Data: 2013-09-29 20:42:40
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2013 13:20:24 UTC+2 użytkownik DJ napisał:

    > Z dławika możesz uzyskać na przykład 100Vp-p.

    Znaczy.... taką szpilę pewnie zobaczę na oscyloskopie. Ale jaką energię ona będzie
    niosła?
    Z ciekawości sprawdzę to przy najbliższej okazji empirycznie, dławik jakiś się
    znajdzie,:)

    > Natomiast zastanawia mnie czy taki piszczek będąc uciążliwym dla
    > szkodnika-futrzaka, nie jest uciążliwy dla reszty otoczenia? Nie
    > przeszkadza Ci spać?

    W domu go po prostu nie słychać, mury tłumią wysokie częstotliwości dostatecznie.
    Trochę go słychać jedynie w pokoju nad którym jest na dachu to ustrojstwo, ale ten
    pokój z racji podstawowej przyczyny budowy urządzenia i tak jest póki co wyłączony z
    użytkowania i zamknięty na głucho, więc nie ma problemu.
    Na zewnątrz natomiast słychać toto dość wyraźnie na całej posesji (również po drugiej
    stronie budynku, na ulicy, ale tam trzeba się już naprawdę uwaznie wsłuchiwać), ale
    nie jest to dźwięk przeraźliwy, tak jak np. przy syrenie alarmu, raczej rejestrowany
    gdzieś w górnych granicach słyszalności cichy pisk.

    Pies sąsiada póki co nie wyje do księżyca, czy reaguje jakoś inaczej - nie wiem. Koty
    dochodzące, widziałem, jak w momencie włączania się urządzenia zamierają bez ruchu i
    była to jedyna ich reakcja. Kuna zaś - za wcześnie, żeby coś powiedzieć, ale dwie
    noce odkąd to urządzenie pracuje nie hasała po dachu, wyłożone na dachu pod dachówką
    przysmaki leżą nadal (wcześniej takie rzeczy znikały od razu).

    J.

  • 15. Data: 2013-09-30 00:14:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarek,

    Sunday, September 29, 2013, 8:42:40 PM, you wrote:

    > Znaczy.... taką szpilę pewnie zobaczę na oscyloskopie. Ale jaką energię ona będzie
    niosła?

    Ipeak^2*L/2

    [...]

    --