eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPłyn chłodniczy czerwony, zielony itp.Re: Płyn chłodniczy czerwony, zielony itp.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Płyn chłodniczy czerwony, zielony itp.
    Date: Thu, 7 Jul 2011 11:47:23 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 28
    Message-ID: <iv3vtj$711$1@mx1.internetia.pl>
    References: <iv1bq0$oqs$1@news.onet.pl> <iv2h91$ams$1@news.task.gda.pl>
    <iv2l7u$jlu$1@inews.gazeta.pl> <iv3nhr$igl$1@mx1.internetia.pl>
    <iv3r8g$2a2q$1@news2.ipartners.pl> <iv3sfr$eo6$1@mx1.internetia.pl>
    <iv3u1b$2bim$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 77-253-75-122.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1310032627 7201 77.253.75.122 (7 Jul 2011 09:57:07 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jul 2011 09:57:07 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
    In-Reply-To: <iv3u1b$2bim$1@news2.ipartners.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2382736
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Jakub Witkowski"

    > Dziwne, czyżby gdzieś w układzie było więcej niż 120-130 st.C? ??
    > Słyszałem że tuż po wyłączeniu silnika, gdy obieg ustaje, gdzieś
    > w okolicy głowicy może się zdarzyć lokalne przegrzanie, ale żeby płyn
    > gotował się "defaultowo" to jeszcze nie spotkałem się.
    >
    > U siebie mam nie tyle poluzowany korek, co rozszczelniony zaworek
    > ciśnieniowy
    > w nim, od... zawsze, w tym samochodzie 6 lat w poprzednim podobnie...
    > i jest spoko :)

    Przyznam, że nie znam bezpośredniej przyczyny ale skutek był zawsze ten
    sam, auto zalane Petrygo albo Borygo (wyleciało mi już z pamięci) bez
    korka zawsze gotowało płyn (gotowało, wręcz wyrzucał płyn przez
    zbiorniczek) po zakręceniu korka objaw natychmiastowo ustępował i cały
    układ pracował jak należy (temp. w okolicach 90*C w/g wskazań termometru
    na desce rozdzielczej) przyznaję, że próby były dokonywane tylko i
    wyłącznie na postoju, silnik chodził na biegu jałowym i o ile sobie
    dobrze przypominam przed zagotowaniem płynu nawet nie załączył się
    wentylator.

    ps. rozumiem, że temp. wrzenia płynów to ok 120-130 *C, jednakże prawie
    we wszystkich współczesnych układach chłodzenia stosuje się
    nadciśnienie, które również o kilka stopni podnosi temp. wrzenia - może
    to dodatkowe zabezpieczenie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: