eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaPłock miejscówkaRe: Płock miejscówka
  • Data: 2014-03-22 17:45:13
    Temat: Re: Płock miejscówka
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Am Samstag, 22. März 2014 14:26:53 UTC+1 schrieb Bartolomeo:
    > > pytanie #1 punkt 2
    >
    > >
    >
    > > http://digitalbranding.pl/2012/05/23/prawo-fotografa
    -1
    >
    > >
    >
    > > jednostka nadzorujaca moze wprowadzic zakaz fotografowania dla obiektow o
    szczegolnym znaczeniu.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > Pominąłeś jeden istotny fakt, myślę, że celowo.
    >
    >
    >
    > "...a odpowiednia jednostka nadzorująca może wprowadzić
    >
    > _zakaz fotografowania na terenie tego obiektu_"
    >
    >
    >
    > To że sobie na terenie obiektu może wprowadzić zakazy jest jasne, ale
    >
    > rozmawialiśmy o fotografowaniu takich obiektów z zewnątrz, z terenu
    >
    > ogólnie dostępnego!



    cytuje :

    "
    14 grudnia 1982 roku została uchwalona ustawa o ochronie tajemnicy państwowej i
    służbowej (Dz.U. 82.40.271), która regulowała kwestie zwi?zane z fotografowaniem
    obiektów, ale ta ustawa ZOSTAŁA UCHYLONA przez ustawę o ochronie informacji
    niejawnych z dnia 22 stycznia 1999 r. (Dz.U. 99.11.95 z póĽn. zm.).

    Art. 17 STAREJ USTAWY mówił, że:
    1. Naczelne i centralne organy państwowe oraz terenowe organy administracji
    państwowej stopnia wojewódzkiego, a także dyrektorzy przedsiębiorstw państwowych,
    wprowadz? oznakowanie obiektów, których fotografowanie, filmowanie, szkicowanie i
    rysowanie bez zezwolenia jest zabronione ze względu na ochronę tajemnicy państwowej.
    2. Minister Spraw Wewnętrznych okre?la wzór i sposób oznakowań.
    3. Zezwoleń, o których mowa w ust. 1, udzielaj? wła?ciwe naczelne i centralne organy
    państwowe lub terenowe organy administracji państwowej stopnia wojewódzkiego.
    4. Szczegółowe zasady i tryb udzielania zezwoleń, o których mowa w ust. 3 oraz w
    art. 16, okre?laj? naczelne lub centralne organy państwowe w porozumieniu z Ministrem
    Spraw Wewnętrznych, a jeżeli zezwolenia maj? dotyczyć jednostek organizacyjnych, w
    których występuj? wiadomo?ci stanowi?ce tajemnicę państwow? o szczególnie ważnym
    znaczeniu dla obronno?ci Państwa i Sił Zbrojnych - w porozumieniu z Ministrem Obrony
    Narodowej.

    OBOWIˇZUJˇCE OBECNIE USTAWA O OCHRONIE INFORMACJI NIEJAWNYCH NIE ZAWIERA PODOBNYCH
    REGULACJI!!!

    Ale uwaga, jest pewien haczyk:

    Zgodnie z § 2 rozporz?dzenia Rady Ministrów z dnia 24 czerwca 2003 r.
    (Dz.U.03.116.1090), w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i
    obronno?ci państwa oraz ich szczególnej ochrony obiektami szczególnie ważnymi dla
    bezpieczeństwa i obronno?ci państwa s?:



    zakłady produkuj?ce, remontuj?ce i magazynuj?ce uzbrojenie i sprzęt wojskowy oraz
    srodki bojowe, a także zakłady, w których s? prowadzone prace badawczo-rozwojowe lub
    konstruktorskie w zakresie produkcji na potrzeby bezpieczeństwa i obronno?ci państwa;

    magazyny rezerw państwowych, w tym bazy i składy paliw płynnych, żywno?ci, leków i
    artykułów sanitarnych;

    obiekty jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez
    niego nadzorowanych;

    obiekty infrastruktury transportu samochodowego, kolejowego, lotniczego, morskiego i
    wodnego sródl?dowego, drogownictwa, kolejnictwa i ł?czno?ci oraz o?rodki dokumentacji
    geodezyjnej i kartograficznej;

    zapory wodne i inne urz?dzenia hydrotechniczne;

    obiekty jednostek organizacyjnych Agencji Wywiadu;

    obiekty:
    a) Narodowego Banku Polskiego oraz Banku Gospodarstwa Krajowego,
    b) Polskiej Wytwórni Papierów Warto?ciowych S.A. oraz Mennicy Państwowej S.A.;

    obiekty, w których produkuje się, stosuje lub magazynuje materiały j?drowe oraz
    Ľródła i odpady promieniotwórcze;

    obiekty telekomunikacyjne przeznaczone do nadawania programów radia publicznego i
    telewizji publicznej;

    obiekty organów i jednostek organizacyjnych podległych ministrowi wła?ciwemu do spraw
    administracji publicznej lub przez niego nadzorowanych;

    obiekty organów i jednostek organizacyjnych podległych ministrowi wła?ciwemu do spraw
    wewnętrznych lub przez niego nadzorowanych;

    obiekty jednostek organizacyjnych Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;

    obiekty Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej;

    obiekty znajduj?ce się we wła?ciwo?ci Ministra Sprawiedliwo?ci, Służby Więziennej
    oraz jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra
    Sprawiedliwo?ci;

    zakłady maj?ce bezpo?redni zwi?zek z wydobywaniem kopalin podstawowych;

    obiekty, w których produkuje się, stosuje lub magazynuje materiały stwarzaj?ce
    szczególne zagrożenie wybuchowe lub pożarowe;

    obiekty, w których prowadzi się działalno?ć, z wykorzystaniem toksycznych zwi?zków
    chemicznych i ich prekursorów, a także ?rodków biologicznych, mikrobiologicznych,
    mikroorganizmów, toksyn i innych substancji wywołuj?cych choroby u ludzi lub
    zwierz?t;

    elektrownie i inne obiekty elektroenergetyczne;

    inne obiekty będ?ce we wła?ciwo?ci organów administracji rz?dowej, organów jednostek
    samorz?du terytorialnego, formacji, instytucji państwowych oraz przedsiębiorców i
    innych jednostek organizacyjnych, których zniszczenie lub uszkodzenie może stanowić
    zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, dziedzictwa narodowego oraz ?rodowiska w
    znacznych rozmiarach albo spowodować poważne straty materialne, a także zakłócić
    funkcjonowanie państwa - z zastrzeżeniem § 4.




    Na podstawie przepisów tego rozporz?dzenia obiekty, o których mowa, podlegaj?
    szczególnej ochronie. Zgodnie z § 5 ust. 3 pkt 2 prowadzenie szczególnej ochrony
    obiektów obejmuje w szczególno?ci inne działania maj?ce na celu ochronę obiektu,
    które wynikaj? z jego specyfiki i charakteru zagrożeń dla jego funkcjonowania.
    Całkiem logiczne jest więc, że zarz?dcy wymienionych obiektów mog? w celu ochrony
    danego obiektu wprowadzić zakaz fotografowania. Więc je?li na jakim? z wymienionych
    powyżej obiektów zobaczymy tabliczkę z przekre?lonym konturem aparatu fotograficznego
    to znaczy, że nie można roić zdjęć temu obiektowi. Oczywi?cie je?li zakazu takiego
    nie ma to chyba logiczne jest, że zdjecia robić można - je?li co? nie jest zabronione
    przez prawo to stanowi działalno?ć legaln?. "

    koniec cytatu


    Jesli na ogrodzeniu sa wywieszone tabliczki zakazujace fotografowania a obiekt jest o
    znaczeniu strategicznym , nalezy uznac , ze nadzorujacy obiektem wprowadzil zakaz
    jego fotografowania. Zakaz moze obejmowac fotografowanie przedmiotow znajdujacych sie
    na ternie obiektu , niezaleznie od polozenia fotografa.

    Jesli cos takiego wprowadzono , to jesli tylko zrobiles zdjecie mozesz zawsze spotkac
    sie z zarzutem zlamania obowiazujacego zakazu fotografowania.

    rozporzadzenie Rady Ministrow pozostawia pewna dowolnosc w zakresie okreslenia
    koniecznych srodkow zapobiegawczych , sluzacych ochronie obiektu

    § 5 ust. 3 pkt 2 Rozporzadzenia - pozwala na wprowadzenie zakazu fotografowania
    obiektu w zakresie wedlug uznania nadzorujacego obiekt.


    Jesli chcesz byc pewien jaki to zakres, to wypadaloby zapytac w zakladzie - moze
    odpowiedza.
    Kierujac sie zdrowym rozsadkiem jesli mamy do czynienia z obiektem strategicznym wg
    Rozporzadzenia i obiekt jest oznakowany tabliczkami zakazu fotografowania - to
    wprowadzono zakaz w celu ochrony tego obiektu i cnimatc ne lzja.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: