  • Data: 2010-07-03 09:53:22
    Temat: Re: Play a "okres ochronny"
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 03 Jul 2010 09:10:05 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >Generalnie cała telefonia miała być zorientowana kosztowo...

    Kosztowo, kosztowo - ale z zyskiem.

    >A że wyszło tak, jak wyszło, to ...

    Bylo nie sprzedawac TP, to mielibysmy dzis .. no ciekawe jakie stawki,
    podatki i rozwoj gospodarczy :-)

    >Podsyłałem linkę do debaty i tam była prezentacja Play pokazująca
    >zależności in/out.

    W sumie to nie najgorzej - jakies 57/43% ostatnio.

    Ale tytul tez ciekawy "Ponad dwa lata po wejściu na rynek, P4 nadal ma
    trwale niezbilansowany ruch. I to się raczej nie zmieni... "

    No przy takich stawkach to jak ma sie zmienic :-)

    >[...]

    >Są dwa rodzaje asymetrii: jeden taki jak w Polsce, a drugi polegający na

    Ale to mowisz o asymetrii cenowej, a to niejako skutek regulacji.

    >obniżeniu stawek MTR płaconych przez opa wchodzącego.
    >Niby skutek ekonomiczny jest taki sam, ale cash flow zupełnie inny.

    Sprowadza sie zasadniczo do tego samego - to klienci pozostalych
    operatorow placa za rozwoj nowego. Taki sobie podatek :-)

    "Budowę sieci komórkowych sfinansowali przede wszystkim klienci TP,
    kwotą ok. 12 mld PLN w 7 lat od wejścia GSM na polski rynek"

    Co do kwoty to sie spieral nie bede, ale TP byla poszkodowana w tym
    interesie.

    >Natomiast MTR w wysokości zero ma wiele wad, ale jedną przewagę - cash
    >flow nie występuje i każdy operator musi walczyć o swoich klientów na
    >mniej więcej równych zasadach.

    Owszem, tylko ... kto wtedy doplaci do Play ? :-)

    >Ale której stawki? Mam kilka kart SIM jednego operatora, ze stawkami
    >onnet od zera do bodajże 1,40 zł za minutę. Uśredniamy? :-)

    Usredniamy, ale z biezacej oferty :-)
    Ewentualnie z rzeczywistych rachunkow :-)

    [...]
    >To chyba Pan właśnie wymyślił ekonomiczne perpetuum mobile, gdzie w
    >jednym miejscu i czasie występują dwa punkty odniesienia, pozwalające na
    >nieskończone przepływy gotówkowe :-)

    Nie, trywialnie prosty pomysl - dodajemy jedna cyfre prefiksu, i jak
    ktos dzwoni np na 1601234567 to jego operator placi stawke MTR, wiec
    zapewne klient zaplaci 30gr/min, a jak wykreci 2601234567 to za MTR
    nie placa, wiec cena moze spasc np do 10gr/min, a zapewne bedzie
    jakos dodatkowo obciazony klient odbierajacy. Ktory zobaczy
    "polaczenie platne", wiec nie odbierze, bo z anonimami nie gada za
    pieniadze. Albo i odbierze, bo jak to jakas firma, to od razu w
    ogloszeniu poda numer 2xxx.

    I tym sposobem mamy rownosc dla wszystkich operatorow :-)
    I nie trzeba stawek MTR regulowac :-)

    J.