  • Data: 2010-07-03 13:04:09
    Temat: Re: Play a "okres ochronny"
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-07-03 11:53, J.F. pisze:
    > On Sat, 03 Jul 2010 09:10:05 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    [...]
    > Bylo nie sprzedawac TP, to mielibysmy dzis .. no ciekawe jakie stawki,
    > podatki i rozwoj gospodarczy :-)

    Po pierwsze, nie przyznaję się, jakobym łapy maczał w tej transakcji :-)
    Po drugie - tp własnością kolejnych rządów RP? No to albo silnie
    dotowana, albo już rozsprzedana, jak stocznia w dowolnym mieście.

    To, że nie osobiście cierpię &FT to jedno, ale muszę oddać
    sprawiedliwość, że przez te ~12 lat nastąpiły gigantyczne zmiany w
    naszych terytoriach zamorskich :-) Częsciowo negatywne, częsciowo
    pozytywne, ale na pewno zgrzebna socjalistyczna forma została
    unicestwiona. Czego nie można powiedzieć np. o kolejach nieżelaznych.

    > W sumie to nie najgorzej - jakies 57/43% ostatnio.
    >
    > Ale tytul tez ciekawy "Ponad dwa lata po wejściu na rynek, P4 nadal ma
    > trwale niezbilansowany ruch. I to się raczej nie zmieni... "
    >
    > No przy takich stawkach to jak ma sie zmienic :-)

    Proszę jednak pamiętqać, że 90% ruchu generuje biznes, a prawdziwy (nie
    bazarowo-straganowy) biznes nie zwraca uwagi na takie drobiazgi.

    > Ale to mowisz o asymetrii cenowej, a to niejako skutek regulacji.

    > Sprowadza sie zasadniczo do tego samego - to klienci pozostalych
    > operatorow placa za rozwoj nowego. Taki sobie podatek :-)

    ale taki podatek, nawet kwotowo równy wersji #1 nie pozwala na
    podwyższenie cen detalicznych.

    > "Budowę sieci komórkowych sfinansowali przede wszystkim klienci TP,
    > kwotą ok. 12 mld PLN w 7 lat od wejścia GSM na polski rynek"
    >
    > Co do kwoty to sie spieral nie bede, ale TP byla poszkodowana w tym
    > interesie.

    Nie TP, a klienci TP. Podobnie przy tej asymetrii to nie B3 traci, a ich
    klienci, i proszę sobie to raz na zawsze zapamiętać.
    A że B3 wybranej grupie klientów daje prawdziwą stawkę płaską do
    wszystkich, to nie jest ani moja wina, ani Pana wina, tylko marketoidów.
    W ostateczności to oni mogą sami, z własnej kieszeni tę róznicę swoim
    pracodawcom zwracać. A co? Stać ich :-)

    > Owszem, tylko ... kto wtedy doplaci do Play ? :-)

    Globalnie nie trzeba, tylko tam również marketoidzi czasami latają ponad
    Taśmową...

    > [...]
    >
    > Nie, trywialnie prosty pomysl - dodajemy jedna cyfre prefiksu, i jak
    > ktos dzwoni np na 1601234567 to jego operator placi stawke MTR, wiec
    > zapewne klient zaplaci 30gr/min, a jak wykreci 2601234567 to za MTR
    > nie placa, wiec cena moze spasc np do 10gr/min, a zapewne bedzie
    > jakos dodatkowo obciazony klient odbierajacy. Ktory zobaczy
    > "polaczenie platne", wiec nie odbierze, bo z anonimami nie gada za
    > pieniadze. Albo i odbierze, bo jak to jakas firma, to od razu w
    > ogloszeniu poda numer 2xxx.

    Bezdura totalna, możliwa do zastosowania jedynie w budce telefonicznej i
    jej mobilnym odpowiedniku, czyli prepaidzie. W praktycznie każdej umowie
    abonamnetowej se ne da, bo tam się liczy ARPU, a nie minuty czy MTRy.