eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmPlay a "okres ochronny"Re: Play a "okres ochronny"
  • Data: 2010-07-03 17:40:05
    Temat: Re: Play a "okres ochronny"
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2010-07-03 18:38, J.F. pisze:
    > On Sat, 03 Jul 2010 15:04:09 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)

    >> Po pierwsze, nie przyznaję się, jakobym łapy maczał w tej transakcji :-)
    >
    > Bylo nie glosowac na tych co sprzedali :-)

    Uprasza się o zrobienie samodzielnego aktu rachunku sumienia. Mi z
    partią, która programowo wierzyła w cuda, nigdy nie było po drodze :-P

    >
    >> Po drugie - tp własnością kolejnych rządów RP? No to albo silnie
    >> dotowana, albo już rozsprzedana, jak stocznia w dowolnym mieście.
    >> To, że nie osobiście cierpię&FT to jedno, ale muszę oddać
    >> sprawiedliwość, że przez te ~12 lat nastąpiły gigantyczne zmiany w
    >> naszych terytoriach zamorskich :-) Częsciowo negatywne, częsciowo
    >
    > Trudno powiedziec co by bylo gdyby. Na pewno tez nastapil znaczny
    > rozwoj elektroniki, ale czy TP zachcialaby skorzystac ? I czy by w
    > koncu tez nie zaczela chronic swojej monopolistycznej pozycji ?
    >

    Co???? Przecież całe lata '90 w telco to nic więcej, tylko chronienie
    monopolistycznej pozycji tepe na każdym możliwym odcinku walki, z
    niewielkimi wypadkami przy pracy, jak przetarg na GSM. Ale wtedy w GSM
    to chyba nikt nie wierzył, więc i o wypadek było nietrudno.
    Takim klasycznym przykładem był monopol na połączenia międzymiastowe i
    międzynarodowe, praktycznie do końca XX wieku, czy konieczność
    UZGADNIANIA inwestycji przez raczkujących wtedy operatorów
    alternatywnych, właśnie z TP, a rok czy jeszcze dłużej, przed
    uruchomieniem inwestycji.


    >> pozytywne, ale na pewno zgrzebna socjalistyczna forma została
    >> unicestwiona.
    >
    > I zastapiona korporacyjna ? No to nie wiem co lepsze :-)
    >

    Już pisałem: stocznie, kolej, służba zdrowia, szkolnictwo - jest wiele
    przykładów efektywnego zarządzania przez tzw. państwo.

    [...]
    >>> "Budowę sieci komórkowych sfinansowali przede wszystkim klienci TP,
    >>> kwotą ok. 12 mld PLN w 7 lat od wejścia GSM na polski rynek"
    >>> Co do kwoty to sie spieral nie bede, ale TP byla poszkodowana w tym
    >>> interesie.
    >
    >> Nie TP, a klienci TP.
    >
    > TP troche tez. Spadla im jednak pozycja, przychody i zyski.
    >

    Żartujesz, prawda? Przez dobrych kilka (a może nawet i kilkanaście) lat
    marża na połączeniach do komórek przekraczała 100%, i z tych 12 mld
    pewnie drugie tyle zostało po stronie tp.


    >> Podobnie przy tej asymetrii to nie B3 traci, a ich
    >> klienci, i proszę sobie to raz na zawsze zapamiętać.
    >
    > Nie na zawsze, tylko obecnie, gdy stawki sa jakie zazwyczaj sa.


    Proszę sobie uprzejmie policzyć, jaka marża jest na połączeniach
    pozasieciowych w B3, a jaka B3->P4, bazując na cenach detalicznych i
    oficjalnych stawkach MTR.

    >
    >> A że B3 wybranej grupie klientów daje prawdziwą stawkę płaską do
    >> wszystkich, to nie jest ani moja wina, ani Pana wina, tylko marketoidów.
    >> W ostateczności to oni mogą sami, z własnej kieszeni tę róznicę swoim
    >> pracodawcom zwracać. A co? Stać ich :-)
    >
    > No wlasnie, spora ta grupa, czyli troche jednak i oni doplacaja.

    Jakby dopłacali do grupy klientów generującej 90% przychodów, to by już
    dawno z torbami poszli, a nie mieli zyskowność na poziomie 40% i więcej.

    >
    >>>> Natomiast MTR w wysokości zero ma wiele wad, ale jedną przewagę - cash
    >>>> flow nie występuje i każdy operator musi walczyć o swoich klientów na
    >>>> mniej więcej równych zasadach.
    >>> Owszem, tylko ... kto wtedy doplaci do Play ? :-)
    >>>
    >> Globalnie nie trzeba,
    >
    > Skoro nie trzeba, to po co doplacac dzis ? :-)
    >


    Nie, nie trzeba dopłacać. Trzeba wyzerować przepływy gotówkowe między
    operatorami. Wielcy już to dawno zrobili, za to boli ich TR do fiksa,
    regulowany roaming itp. itd. Tam, gdzie oni muszą wydawać żywą gotówkę,
    a nie tylko kompensować wystawione fucktury.

    >>> Nie, trywialnie prosty pomysl - dodajemy jedna cyfre prefiksu, i jak
    >>> ktos dzwoni np na 1601234567 to jego operator placi stawke MTR, wiec
    >>> zapewne klient zaplaci 30gr/min, a jak wykreci 2601234567 to za MTR
    >>> nie placa, wiec cena moze spasc np do 10gr/min, a zapewne bedzie
    >>> jakos dodatkowo obciazony klient odbierajacy. Ktory zobaczy
    >>> "polaczenie platne", wiec nie odbierze, bo z anonimami nie gada za
    >>> pieniadze. Albo i odbierze, bo jak to jakas firma, to od razu w
    >>> ogloszeniu poda numer 2xxx.
    >>
    >> Bezdura totalna, możliwa do zastosowania jedynie w budce telefonicznej i
    >> jej mobilnym odpowiedniku, czyli prepaidzie. W praktycznie każdej umowie
    >> abonamnetowej se ne da, bo tam się liczy ARPU, a nie minuty czy MTRy.
    >
    > Co sie ma nie dac - bedziesz mial dwie tansze minuty liczone jak
    > jedna.

    Nie da się.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: