  • 121. Data: 2017-01-09 21:09:10
    Temat: Re: Planowanie głowicy a zalecenia firmy Opel
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 20:34, J.F. wrote:
    > Ale tez nie tak - reaktor sie rozkrecil, probe przeprowadzono, po czym
    > nie bardzo wiadomo - zauwazyli cos niepokojacego i wylaczyli, czy
    > wylaczyli i wtedy wybuchlo - bo sie oba zdarzenia nalozyly.

    Nie, doprowadzono do skrajnej niestabilności rdzenia. Wyłacznie głupota
    obsługi dodatkowo popychana czynnikiem psychopatycznym, oraz błędy
    projektowe. Przypuszczalnie w nowych elektrowniach automatyka nie
    pozwoliła by na takie numery.

    > A myslisz, ze czesto maja awarie zasilania pomp obiegu ?

    Myślę że nawet gdybyś chciał to grafitowego reaktora już nie kupisz.

    > Ale to juz spory obszar skazony.

    Szwajcarom sie zrobił bum i nic nie jest zanieczyszczone. Ktoś przewidział.

    Warto wiedzieć że budowanie *dużych* elektrowni jest opłacalne
    ekonomicznie, ale jesli w grę wchodzą inne czynniki to:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Small_modular_reactor

    > No dobra, jestem niepoprawnym pesymista - przeciez jak jedna wybuchnie,
    > to juz bedzie wypadek rzadki, to 4 pozostale raczej dozyja.

    Żadna nie wybuchnie. Ilośc dzialajacych elektrowni na świecie w których
    sie nic nie dzieje jest szokująca dla przeciętnego pseudo-ekoterrorysty.

    > Ale one tez sporo ciepla produkuja ... tylko trzeba by je bylo gdzies
    > blisko duzych miast postawic :-)

    Czyste to i można.

    > Mocne slowo, a moze wygladac np tak
    > https://www.youtube.com/watch?v=spg62-MrYpQ

    Powodzie tak nie wygladają. Chyba że przerwie tamę. O ile pamiętam w
    okolicy Żarnowca nie ma tam. Tak w ogóle nic nie ma poza gotową
    infrastrukturą.

    > Swoja droga - reaktor pelen pary, wystarczylaby jedna nieduza turbinka
    > napedzajaca pompe awaryjna ... prad w ogole niepotrzebny :-)

    Tak mieli w F jako ostatnie źrodło zasilania systemu chłodzenia. Gdzieś
    był jednak wyciek i nie działalo jak powinno.

  • 122. Data: 2017-01-09 21:11:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2017 o 21:00, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > np tu:
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-ze-swiata,2/katastrof
    a-w-elektrowni-fukushima-skazenie-okretow-us-navy,63
    5979.html

    > "Innego zdania jest jednak kilkuset marynarzy, którzy pozwali
    > właściciela japońskiej elektrowni, koncern TEPCO. Amerykanie twierdzą,
    > że Japończycy zatajali informację o skali katastrofy, aby okręty US Navy
    > podpłynęły bliżej wybrzeża. Uskarżają się na szereg dolegliwości
    > zdrowotnych, rzekomo wywołanych promieniowaniem. Sprawa się toczy.
    > Oficjalnie amerykańskie wojsko utrzymuje, że marynarze nie byli
    > wystawieni na niebezpieczeństwo i nie ma dowodów, iż ich domniemane
    > dolegliwości są powiązane z katastrofą w Fukushimie. (http://www.tvn24.pl)"

    Ale to jednak co innego. Jacyś Amerykanie (jak to mają w zwyczaju)
    pozwali firmę na grubą kasę podobnie jak babka od mcdonalda i kawy. Z
    tego nie wynika żade skażenie całego oceanu, obu ameryk i wielkie
    wymieranie.

    > http://sustainabletransition.blogspot.com/2011/05/ra
    diation-map-near-fukushima.html

    To nie są granice strefy wykluczenia ale nich ci będzie - to jakieś 60
    na 20 km. Spójrz jeszcze raz na mapę i zobacz ile ma województwo
    Warmińsko Mazurskie. Pomyliłeś się 6 krotnie. Znaczy 6 ktornie do
    kwadratu, bo to powierzchnia.

    > Badał to ktoś? - komuś zależy? - jeszcze coś by wyszło i trzeba by
    > jakieś odszkodowanie ...

    Najlepszym dowodem, jest brak dowodów czy jakoś tak...

    Shrek

  • 123. Data: 2017-01-09 21:55:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Grzanie tanim prądem i jazda na prąd rozwiązuje wszelkie problemy smogu
    > w miastach.
    > ---
    > Przecież tego się nie da zrobić przez dziesięciolecia.

    Przez dziesięcilecia da się. W kilka lat mozna byw PL wybudować czyste
    elektrownie jądrowe. Wiadomo że to się nie stanie, bo elektrownie
    wybuchają i krowy nie dają mleka. A górnik musi fedrować bo nic innego
    nie potrafi.
    ---
    Do czego te elektrownie potrzebne ?

    > Bo nie ma tyle
    > samochodów elektrycznych

    Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupią elektryki nie bo potrzebne
    tylko dla bajeru.
    ---
    I żeby nie mogli się nigdzie dalej ruszyć w obawie przed brakiem "paliwa" ?

    > i nie można zamknąć miasta by nadal
    > funkcjonowało.

    Po co zamykać?
    ---
    By nie było smogu jak chciałeś.

    > Poza tym ten "problem" można też rozwiązać inaczej niż
    > realizując najbardziej absurdalne pomysły.

    A jak? Zakazać ruchu w centrum? Wymusić spalanie ruskiego gazu? Promować
    zdrowe 17 stopni? Ciągnąć rurociągi do każdego domku? Dokopać się do
    Piekła jak Rydzyk?
    ---
    Przeróżnie.

  • 124. Data: 2017-01-09 22:01:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Czarnobylu moze i sie nic nie dzieje ale na zywych organizmach sprawdzili jak dziala
    promieniowanie. Najwiecej bo prawie wszyscy umarli ci co na dachu sprzatali. Dostali
    jakies kosmiczne dawki. Wszyscy ktory tam byli, nie tylko w elektrowni, sa pod opieka
    jakiejs organizacji medycznej przy ONZ. Facet ktory byl w czesci odpowiedzialny za
    wypadek dostal 470 Roentgenow. Taka dawka byla uznawana od zawsze za smiertelna dla
    czlowieka. Zeszla mu skora, byl ciezko chory ale wykaraskal sie na tyle ze
    kwalifikowal sie na dwa lata odsiadki jakie dostal w sadzie. Byl z nim wywiad.
    Nieciekawie wygladal po przeszczepach skory. Narzekal ze pic wodki nie moze i musi
    uwazac z jedzeniem, na diecie byl. Umarl po nakreceniu wywiadu, ale nie od razu, na
    zawal serca. Sporo ludzi wrocilo do swoich wiosek i tam od wielu lat zyja pomimo
    podwyzszonego promieniowania. Mowili ze nie choruja bardziej niz inni, nowotworow u
    nich nie zanotowano. Nie bylo rowniez tego czego sie wszyscy bali czyli jakiegos
    pomoru zwiazanego z nowotworami tarczycy. Wsrod napromieniowanych statystycznie nie
    ma wiecej przypadkow takich nowotworow niz wsrod lufzi ktorzy nie zostali
    napromieniowani jodem. Dziwi mnie jedno. Elektrownia atomwa kosztuje w chuj
    pieniedzy. Zrobienie pod reaktorem dziury na kilometr czy poltora kilometra nie
    podnioslo by strasznie ceny. Cos sie dzieje to pakuja reaktor do dziury, zasypuja i
    problemu nie ma. Reaktory to nje bomby i nie wybuchaja tak ladnie jak bomby. W
    dziurze poszla by niekontrolowana reakcja lancuchowa. Zrobila by sie zajebista
    temperatura. Stopil by sie piach albo skaly oblepily reaktor i by sie szczelne
    zrobilo. A ze by sie tam brandzlowalo jeszcze sto lat to komu by na wierzchu
    przeszkadzalo. Co najwyzej mozna by wbic slupek z tabliczka zeby dziury na kilometr w
    tym miejscu nie kopac.

  • 125. Data: 2017-01-09 22:02:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 09.01.2017 o 19:47, J.F. pisze:

    >Jakaś pewnie w końcu będzie.

    Pewnie bedzie, ale to nadal nie jest duzo.

    >No.
    >https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_w_Bhopalu

    Ludzi szkoda ... ale zwloki sie zakopie, i nie trzeba tworzyc
    zamknietej strefy na 30 lat ...

    >A trzeba było? Wtedy nikt nie wiedział czy ewakuacja była konieczna,
    >to na wszelki wypadek ewakuowali i słusznie.

    Dozymetrie mieli opanowana i raczej trzeba bylo.
    Tzn wiecie towarzysze - Partia mowi ze jest bezpiecznie, ze trzeba
    zostac, to zostaniecie.
    Dostaniecie talon na Lade.
    Mozna i tak ... ale jak ci dziecko zachoruje na bialaczke, to bedziesz
    sobie w brode plul.

    Nawiasem mowiac - trzy reaktory tam pozostaly i pracowaly jeszcze
    dlugie lata.
    Jak oni to zrobili to jestem ciekaw - okolica obsypana radioaktywnym
    pylem, a tu ludzie calymi dniami chodza.
    I jakos nie umieraja.

    Odkurzyli/zmyli teren i wystarczylo, a w budynkach to nawet odkurzac
    nie trzeba bylo ?

    J.

  • 126. Data: 2017-01-09 22:11:43
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > "Prawie" robi sporą różnicę. Awarię w tej elektrowni spowodowało zwykłe
    > podtopienie, które może się trafić zawsze i wszędzie.

    mówisz, że wszędzie trafiaja się 15 metrowe tsunami, które przelwają się
    przez 6metrowe zapory przeciwpowodziowe?
    <https://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_nuc
    lear_disaster#Tsunami_and_flooding>

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 127. Data: 2017-01-09 22:15:49
    Od: masti <g...@t...hell>

    Sebastian Biały wrote:

    > Padła od tsunami. Na zwykłe zalanie to oni mieli wysokie mury. Tsunami
    > załatwiło wiekszą falę niż najwieksza szacowana.
    >
    > Można dysputować nad tym dlaczego generatory były niżej zamiast wyżej.
    > Ale nawet wtedy smiem wątpic żeby ktoś wpadł na to aby je umieścić *tak*
    > wysoko.

    one zostały przeniesione wyżej i same generatory nie zostały zalane.
    zalana została rozdzielnia, której nie przeniesiono.

    "In the late 1990s, three additional backup generators
    for Units 2 and 4 were placed in new buildings located higher on the
    hillside, to comply with new regulatory requirements. All six units
    were given access to these generators, but the switching stations that
    sent power from these backup generators to the reactors' cooling
    systems for Units 1 through 5 were still in the poorly protected
    turbine buildings. The switching station for Unit 6 was protected
    inside the only GE Mark II reactor building and continued to
    function.[63] All three of the generators added in the late 1990s were
    operational after the tsunami. If the switching stations had been
    moved to inside the reactor buildings or to other flood-proof
    locations, power would have been provided by these generators to the
    reactors' cooling systems.[64]"

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 128. Data: 2017-01-09 22:18:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .01.2017 o 19:33 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    35979.html
    >"Innego zdania jest jednak kilkuset marynarzy, którzy pozwali

    Eee - w USA to norma, a nie dowod :-)

    >japońskiej elektrowni, koncern TEPCO. Amerykanie twierdzą, że
    >Japończycy zatajali informację o skali katastrofy, aby okręty US
    >Navy podpłynęły bliżej wybrzeża.

    A US Navy nie chca oskarzyc, za wystawienie na niebezpieczne warunki i
    zaniechanie pomiarow promieniowania ?

    >http://sustainabletransition.blogspot.com/2011/05/r
    adiation-map-near-fukushima.html

    Ale granice zakazanego gdzie ?

    >To, że tam zostali ludzie i mieszkają wcale nie znaczy, że teren nie
    >został skażony.

    Ten zolty kolor to sie w niektorych miejscach na Ziemii zdarza
    naturalnie.
    Skazony owszem ... ale ludzie jakos masowo nie umieraja, a i wladze
    nie widza powodu, aby zakazywac.
    Choc akurat wladze latwo przekupic :-)

    >Badał to ktoś? - komuś zależy? - jeszcze coś by wyszło i trzeba by
    >jakieś odszkodowanie ...

    Dzieci z trzema rekami sie nie rodza.
    Ustroj sie wkrotce zmienil, badali, chyba ciagle brak jakis wyraznych
    wynikow.

    W dodatku - wzrost zachorowalnosci na raka moze byc wywolany wlasnie
    tymi badaniami - dawniej nikt by nie przebadal, odkad rzad wprowadzil
    jakies programy badawcze, to sie wykrywa wiecej :-)

    Troche tak jak z tym smogiem - alarmy jakies, larum graja w radio i
    telewizji ... a jak tak ciekaw jestem - jak mysmy przezyli poprzednie
    30 lat ?
    Teraz samochodow troche wiecej, ale spaliny raczej czystsze i to
    wielokrotnie.
    A i piecow weglowych chyba ubylo.

    Tylko dawniej pylu nikt nie mierzyl, to nie bylo podstaw do alarmu.
    Ja w kazdym badz razie nie czuje jakiegos duszenia.

    J.

  • 129. Data: 2017-01-09 22:48:55
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2017-01-09 21:55, re wrote:
    > Do czego te elektrownie potrzebne ?

    Do dawania pradu bez smogu i mordowania tysięcy ludzi corocznie.

> [...]
    > ---
    > I żeby nie mogli się nigdzie dalej ruszyć w obawie przed brakiem "paliwa" ?

    Dokladnie to sam mówili jak montowalem LPG. Dokładnieto samo mówili jak
    do PRL sprwadzali co bogatsi lepsze samochody na lepszą benzynę.

    > Po co zamykać?
    > ---
    > By nie było smogu jak chciałeś.

    Wszystko będzie na prąd, smogu niet. Może po drodze wreszcie okaże się
    że E-CAT to nie sciema i wiele się zmieni. Ale raczej fuzji wegla
    kamiennego albo przerabiania hałd w Bytomiu na grafen nie należy się
    spodziewać.

    Aha.

  • 130. Data: 2017-01-10 02:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 9 Jan 2017 21:11:43 -0000 (UTC), masti napisał(a):

    > mówisz, że wszędzie trafiaja się 15 metrowe tsunami, które przelwają się
    > przez 6metrowe zapory przeciwpowodziowe?
    > <https://en.wikipedia.org/wiki/Fukushima_Daiichi_nuc
    lear_disaster#Tsunami_and_flooding>

    Ale podtopienie to u nas czesty widok.
    Tydzien bez pradu siedzialem, jak Odra doszla do poziomu maksymalnego.

    J.