  • Data: 2016-02-23 22:45:13
    Temat: Re: Plan Morawieckiego
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-02-23 22:26, Konrad Anikiel wrote:
    > Tu tiny.pl/g7hjz jakiś koleś dał radę. Wiem że to syf jak na 24 MHz zegar, ale
    jednak wygenerował.

    24MHz to nie jest standardowy zegar.

    AVR robi to z palcem w d...

    http://belogic.com/uzebox/index.asp
    http://www.linusakesson.net/scene/craft/
    http://www.linusakesson.net/scene/phasor/

    8051 to jest najzwyczajniej w świecie byle jak zrobiony cpu. Jak
    wszystkie intelowskie wynalazki z lat 80tych.

    > Nie wiem, napisz.

    Bo istniejący kod źrodłowy jest niekompatybilny z wynalazkami 8051
    (harvard, komercyjne dziadowskie kompilatory, ograniczenia sprzetowe,
    braki w zasobach, interesujące wynalazki skladniowe itd). Nikt nie
    bedzie tysięcy lini kodu teraz przepisywał na tą furmankę skoro w tej
    samej cenie jest normalny procesor. Natomiast bez watpienia ucieszą się
    szkoly, ich 30-letnie sterowniki dzwonków będa miały teraz szybszy
    proc... oh wait...

    > Mi chodziło tylko o to że ZX Spectrum mogliby zrobić na 8051 i byłby lepszy niż na
    Z80

    Nie byłby. 8051 to podobnie spieprzona architektura jak 8080. Zilog
    zrobił co mógł aby to g... jakoś podszlifować. Jesli uwazasz ze "byłby
    lepszy" to nie ma problemu - powiedz jak ZXa popędzać z taką samą
    wydajnością jak masz clock/12 w standardzie w '51, brak refreshu dram,
    brak hold.

    >, przynajmniej ULA byłaby prostsza.

    Wątpie. ULA wymagala wlasnego dostepu do pamięci tak czy inaczej i to
    jako master. Akuratnie 8051 nie potrafi pracować jako slave magistrali
    (co ciekawe 6502 też nie calkiem, więc stosowano rózne sztuczki na Atari
    i C64). Z80 natomiast był *stworzony* do taki zabaw, że o refreshu dram
    nie wspomnę.

    > Dzisiaj to zabytek i porównywanie go z dzisiejszymi ARMami to nieporozumienie.

    Przecież nie ja porównuje tylko jakieś miszcze z Bytomia, nawet w
    mediach mówili że najszybszy na swiecie procesor z Polski. Aż przez
    ułamek sekundy dałem się nabrać.

    > Dzisiaj cały sprzęt Amigi 500 daje się zaimplementować na FPGA

    No i?

    >, a takich 8051 to pewnie by się tam zmieściło z kilogram :-)

    Ale po cholere, skoro mozna miec np. kilogram AVRów ktore są pod
    *każdym* względem lepsze przy zbliżonej zajętości? Po co robić nowe
    implementacje? Bo kod już jest? Ja już taki kod widziałem wiele razy -
    faktycznie, po jakosci kodu źrodlowego łatwo poznać że nie da się go
    skompilowac na niczym innym niż '51. Innymi słowy: przez dziadowski kod
    źródlowy mamy ciągle na rynku potrzebe implementacji '51 w sprzęcie. Ale
    nie z powodu jego lepszości bezwzględnej, wliczając w to lata 80te.

    Giń, '51. A kysz.