  • 1. Data: 2010-01-28 08:47:28
    Temat: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    Witam,

    Od przeszło miesiąca posiadam Canona 7D z Tamronem 17-55 VC. OStatnio
    miałem trochę więcej czasu pochodzić z aparatem i po domknięciu
    przysłony zauważyłem plamy na zdjęciach. Jak się lepiej przyjrzałem
    wcześniejszym zdjęciom to też można było je dostrzec. Obiektyw jest
    czyściutki bez żadnej smugi, matryca aparatu również. Nic zresztą nie
    miało się tam szans dostać bo obiektywu nie odpinam. Skąd więc te plamy
    i jak się ich pozbyć ?

    http://picasaweb.google.co.uk/kefirm/PlamyNaZdjeciac
    h?authkey=Gv1sRgCKqN-p_zpveNrwE#

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-28 08:57:09
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 09:47, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czyściutki bez żadnej smugi, matryca aparatu również. Nic zresztą nie
    > miało się tam szans dostać bo obiektywu nie odpinam. Skąd więc te plamy

    odpowiedz jest natychmiastowa

    to moga byc rowniez malusienkie pylki na tylnej soczewce obiektywu.
    one zaczynaja byc widoczne na krotkiej ogniskowej

    sprawdz czy na dlugiej ogniskowej sa tez widoczne.
    jesli na dlugiej ogniskowej ich nie ma , na krotkiej sa ta leza te
    pylki na tylnej soczewce.
    jesli sa zawsze widoczne to na matrycy - zrob moze jedno zdjecie nieba
    bez obiektywu czy wystepuja rowniez.

    to malenki pylek je trudno zauwazyc.
    mam nadzieje ze nie we wnetrzu obiektywu - tych raczej nie widac.

  • 3. Data: 2010-01-28 09:17:42
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@o...pl> napisał:

> [...]
    >smugi, matryca aparatu również. Nic zresztą nie miało się tam szans dostać
    >bo obiektywu nie odpinam. Skąd więc te plamy i jak się ich pozbyć ?

    Mi to jednak wyglada na zabrudzona matrycę. Jeśli mam rację, to plamy na
    zdjęciach powinny być tym wyraźniej widoczne im silniej przymknięta jest
    przysłona.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 4. Data: 2010-01-28 09:26:01
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-01-28 09:57, XX YY pisze:
    > sprawdz czy na dlugiej ogniskowej sa tez widoczne.
    > jesli na dlugiej ogniskowej ich nie ma , na krotkiej sa ta leza te

    Na długiej też są. Dmuchałem gruszką po matrycy i bez rezultatu.

  • 5. Data: 2010-01-28 09:54:48
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie [OT]
    Od: Michał Smoczyk <m...@w...pl>

    j...@o...pl pisze:

    > http://picasaweb.google.co.uk/kefirm/PlamyNaZdjeciac
    h?authkey=Gv1sRgCKqN-p_zpveNrwE#

    Off topic: czy to Jested tam widać?

    --
    Michał

  • 6. Data: 2010-01-28 09:57:40
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    W dniu 2010-01-28 10:54, Michał Smoczyk pisze:

    h?authkey=Gv1sRgCKqN-p_zpveNrwE#

    > Off topic: czy to Jested tam widać?

    Raczej Skrzyczne

  • 7. Data: 2010-01-28 10:04:33
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    j...@o...pl pisze:

    Hej

    > Na długiej też są. Dmuchałem gruszką po matrycy i bez rezultatu.

    To mogą być plamy smaru z mechanizmu lustra, trzeba na mokro wyczyścić.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 8. Data: 2010-01-28 10:09:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <j...@o...pl> napisał:

    > Na długiej też są. Dmuchałem gruszką po matrycy i bez rezultatu.

    Dmuchanie gruszką usuwa tylko pyłki luźno leżące na matrycy. Jeśłi pyłek
    jest lepki i się do matrycy przylepił - dopiero czyszczenie pędzelkiem lub
    na mokro go usunie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 9. Data: 2010-01-28 10:22:09
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 28 Jan., 10:26, "j...@o...pl" <j...@o...pl> wrote:

    > Na długiej też są. Dmuchałem gruszką po matrycy i bez rezultatu.

    to bedzie matryca.
    ma to kazdy wczesniej czy pozniej.
    widac na niebie szczegolnie dobrze.
    gruszka nie zwwsze pomaga.
    zrob jeszcze zdjecie bez obiektywu - wtedy bedziesz mial pewnosc.
    czyscic mozna samemu , mozna w warsztacie .
    mozna tez zostawic na jakis czas , i ew w trakcie obrobki
    wyretuszowac.
    jesli pojawi sie wiecej to wowczas ´za jednym zamachem wyczyscic
    calosc.

  • 10. Data: 2010-01-28 10:58:05
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "XX YY" <f...@g...com> napisał:

> [...]
    >widac na niebie szczegolnie dobrze.
    >gruszka nie zwwsze pomaga.
    >zrob jeszcze zdjecie bez obiektywu - wtedy bedziesz mial pewnosc.

    Pewność???? Na zdjęciu wykonanym bez obiektywu drobnych pyłków na matrycy (a
    dokładnie mówiąc na powierzchni filtra antyaliasingowego zamocowanego przed
    matrycą) nie widać. Muszą być naprawdę spore aby były na takim zdjęciu
    zauważalne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)