  • Data: 2010-02-01 13:24:11
    Temat: Re: Plamy na zdjęciach w Canonie
    Od: Anonymouse <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Lut, 11:51, Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>
    wrote:

    > To nie kwestia wzroku, bądź co bądź.

    Człowieku, nie szukaj dziury w całym. Jeśli jakiś syf przyklei się do
    matrycy to go widać na zwykłych fotkach, nie trzeba domykać przysłony
    i focić białych ścian.

    Nie wiem dlaczego Ty masz/miałeś syfy w swoim jedynym (domniemywam)
    korpusie, a ja nie mam na trzech. Ja przestrzegam jednej reguły -
    nigdy nie odwracam korpusu bez obiektywu tak, aby dziurą odwrócony był
    do góry. Zawsze dziura jest pochylona lekko w dół. To zapewnia mi, że
    jeśli już jakiś pyłek wpadnie do komory lustra, to pyłek ten musiał
    lecieć z dołu do góry. A tak latają tylko suche syfki. Suchy syfek dla
    czyszczałki Olympusa to mały pikuś, jest on strząśnięty i przyklejony
    do taśmy.
    Najgorsze są syfki ciężkie (wilgotne)l ecące z góry na dół, takich to
    pewnie i czyszczałka Olka nie ruszy z matrycy, widać Tobie się takowe
    przydarzyły.

    PS
    Co do taśmy, to też wszystkie niedowiarki innosystemowe śmiały się, że
    Olek gwarantuje dwa lata skuteczności. Ale u mnie jest korpus 5 i 4
    letni i dalej jest wszystko dobrze.