  • 221. Data: 2009-02-21 20:08:08
    Temat: Re: Pilnie poszukiwany Inżynier Elektronik
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Ano juz mam ;-)
    > Emigracja dla kawalerow niezdrowa jest ;-)

    Ania?!

    > 1-9 maja. _Dobra_ pizze bym zjadl.

    Daj znaka. Zorganizujemy :)

    Miłego
    Irek.N.

  • 222. Data: 2009-02-21 20:16:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Irek pisze:

    > Daj znaka. Zorganizujemy :)

    Może spadnijcie na priva, co?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 223. Data: 2009-02-21 20:37:19
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Nie rozumiem - mowisz ze jesli jednym z pierwszych tematow rozmowy byla
    > kasa, to kandydat zostawal na dalsza czesc rozmowy, czy zostawal w pracy, czy
    zostawal na
    > lodzie? ;-)
    > Czy ja cos nie rozumiem?

    Kasa na końcu rozmowy. Musi wiedzeć zanim się zaangażuje w cokolwiek - tak jest
    uczciwie.
    Najczęściej jednak do tego momentu nie dochodziło.

> [...]
    > pogadac to o pogodzie moga a nie na techniczne tematy. Zreszta w PL jest
    > inaczej, tu jest inaczej - w PL caly czas jest to rynek pracodawcy.
    > Tutaj jest to rynek 50/50 albo i lepiej pracownika. Przyklad: rozmowa z
    > gosciem z agencji miesiac temu. Ja mu mowie 'Dawaj co masz powyzej ÂŁx'.
    > Gosc od razu mowi co ma (2 oferty) i nikt niepotrzebnie nie traci czasu.
    > Zadzwonilem do agencji w PL zeby zrobic podobny ekperyment (coby tresc
    > tego watku zweryfikowac z rzeczywistoscia, albo moze i wrocic ;-) ) no i
    > nie wyszlo, albo stawek nie znali albo to top-secret. Nie to nie ;-)

    Fakt, nie mam doświadczenia z pośrednictwem pracy, ale nie wyobrażam sobie selekcji
    robionej
    przez nich. Zapewne rola agencji kończy się na dopasowaniu warunków - bez zagłębiania
    się w
    branżówkę. Dla mnie bezsens, ale dla dużych firm - może jedyny sposób.

    > Tutaj to 'wyczucie' podczas rozmowy musi pracowac. Z reguly widac czy
    > gosc wie o czym mowi i czy sie tym interesuje.

    Fakt, jestem w stanie delikwenta prześwietlić tematycznie, ale nie znam się dobrze na
    cechach osobowych. Spokojnie ktoś może mnie podejść, a na to szkoda mi po prostu
    czasu.
    Powiedzmy że minimalizuję ryzyko.

    > Powiedz: uczciwe jest zabieranie komus czasu i pieniedzy (bo dojechac
    > trzeba, urlop z roboty wziac itp), jesli ten ktos tak naprawde jedzie 'w
    > ciemno'? Przeciez w wiekszosci ogloszen o prace w Polsce ni chuja nie
    > znalazem za ile... A z godzinke teraz specjalnie szukalem. Gdzie tu
    > uczciwosc?

    Zawsze pierwszy jest telefon. To kosztuje niewiele, a wierz mi - odsiewa dużo. Nie
    szukam
    też ludzi z miast odległych, choć takie oferty też sš. Z doświadczenia wiem, że na
    dłuższš
    metę to nie wychodzi, szkoda więc się nawzajem oszukiwać.

    > Widelki podajesz. Z tych 2 ogloszen co byly powyzej mojego minimum jedno
    > mialo widelki x....x+5k, drugie x...x+25k.

    Nie podaję, zawsze (powtarzam - zawsze!) kandydat mówi ile oczekuje. Jeśli nie jest w
    stanie
    tego powiedzieć, to znaczy że nie powie mi też co go w pracy boli, a wolę wiedzieć
    jak
    pracownicy odczuwajš. Może mam specyficznie, ale jak już kogoś zatrudnię, to nie na
    kwartał
    czy rok. Wolę otwartych.

    > W zyciu bylem po 'obu stronach' barykady.

    Każdy był :) .... chyba...

    > A gdzies zle napisalem? Ja _naprawde_ nie potrafie zrozumiec czemu nie
    > podaje sie widelek.

    Bo one tak naprawdę niczemu dobremu nie służš.

    > Tu pewnie wieksze roznice moga byc w przypadkach mala firma/duza firma
    > (bo w malej masz wieksza kontrole nad procesem). Ale zauwaz ze wiekszosc
    > ogloszen rysuje obraz 'duzej i wspanialej' firmy. Co do k***y nedzy
    > znaczy 'praca w mlodym dynamicznym zespole'? To ze robisz z nieukami i
    > po godzinach - no to gdzie uczciwosc? Takie stwierdzenia sa prawie w
    > kazdym ogloszeniu.

    A co ma napisać agencja? Jak napiszš konkretnie, to nie będš w stanie odsiewu zrobić
    (nie
    znajš się). Chyba zwyczajowo takie banały się dodaje. Nie sšdzę też, żeby ktokolwiek
    serio
    to traktował (zobacz McDonald) :)

    Miłego Jery.
    Irek.N.

  • 224. Data: 2009-02-21 21:24:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Feb 2009 20:19:47 +0100, Irek wrote:
    >Zazwyczaj kandydat miał olewajšcy stosunek do pracy (przykładowo nie miał czasu
    >się spotkać i porozmawiać - to po co wysyłał CV?)

    Skoro w ofercie nie bylo zarobkow to widac uznal ze to zapewne srednia
    krajowa czy mniej i priorytet spadl :-)

    Ale spojrz inaczej - widac dobry fachowiec, skoro ma tak duzo roboty,
    zapewne oplacalnej :-)

    >rozmawiał z rękami w
    >kieszeniach w taki sposób, że od razu człowieka szlak trafiał

    "a ten o nic nie pytal, tylko mu sie nie podobalo ze rece mam w
    kieszeniach" :-)

    >A jeśli ktoś uzna że kasa za mała i nawet się nie pofatyguje, a tym
    >czasem zaoferował bym mu znacznie więcej - gdyż jest tego wart. Szkoda by było,
    >prawda?

    Zauwaz ze problem w tym ze u nas nie ma amerykanskiego socjalizmu, i
    jak w ogloszeniu pisze "atrakcyjne wynagrodzenie", to nie wiadomo czy
    ktos ma 15tys na mysli czy 1500.

    No, poprzednie lata troche rynek zmienily, ale kto wie czy te czasy
    znow nie wroca.

    J.

  • 225. Data: 2009-02-21 22:56:07
    Od: Irek <1...@1...pl>

    > Skoro w ofercie nie bylo zarobkow to widac uznal ze to zapewne srednia
    > krajowa czy mniej i priorytet spadl :-)
    >
    > Ale spojrz inaczej - widac dobry fachowiec, skoro ma tak duzo roboty,
    > zapewne oplacalnej :-)

    Tylko w takim razie po co CV posłał? Spotkać to on by się pewnie chciał, ale
    poniedziałek nie pasuje, wtorek nie przed 15-tš i tak dalej.

    > "a ten o nic nie pytal, tylko mu sie nie podobalo ze rece mam w
    > kieszeniach" :-)

    A jak byś potraktował człowieka naście lat młodszego, który wie że rozmawia ze swoim
    potencjalnym szefem i trzyma ręce w kieszeniach, brzuch wypchnięty i widać po nim że
    ma wszystko w du...e? Nawet pracownik zapytał co to za koleś.

    > Zauwaz ze problem w tym ze u nas nie ma amerykanskiego socjalizmu, i
    > jak w ogloszeniu pisze "atrakcyjne wynagrodzenie", to nie wiadomo czy
    > ktos ma 15tys na mysli czy 1500.

    Marcin dobrze pisał - z grubsza wiadomo czego się spodziewać. Nie zdarzyło się aby
    ktoś wystrzelił absurdalnie.

    Miłego Jarku.
    Irek.

  • 226. Data: 2009-02-22 07:23:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 21 Feb 2009 23:56:07 +0100, Irek wrote:

    >Tylko w takim razie po co CV posłał?

    No bo np szuka jeszcze bardziej oplacalnej i spokojniejszej.

    >Spotkać to on by się pewnie chciał, ale
    >poniedziałek nie pasuje, wtorek nie przed 15-tš i tak dalej.

    Bo trafiles na goracy okres i zaangazowanego pracownika :-)

    Ktory widac bardziej ceni wykonanie wlasnych obowiazkow z nawiazka niz
    sprawdzanie oferty, szczegolnie ze ma 10% szans byc lepsza niz obecna
    praca :-)

> [...]
    >ma wszystko w du...e? Nawet pracownik zapytał co to za koleś.

    A ty kwalifikacje kupujesz czy brzuch ? :-P

    >Marcin dobrze pisał - z grubsza wiadomo czego się spodziewać. Nie zdarzyło się aby
    >ktoś wystrzelił absurdalnie.

    No bo i czasy sie troche zmienily przedostatnio..

    J.

  • 227. Data: 2009-02-22 08:41:07
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > po nim że
    > ma wszystko w du...e? Nawet pracownik zapytał co to za koleś.

    Widzisz, wśród społeczeństwa zmienia się styl życia i styl bycia.
    Pracodawca już dawno przestał być paniskiem, przed którym należy się korzyć.
    Paniskiem to był w latach 90-tych, kiedy to sztucznie wprowadzone bezrobocie
    oraz przejaskrawione wzorce z zachodu dawały o sobie znać.
    Co do ludzi także można się pomylić.
    Co byś powiedział na nastolatka-praktykanta, który do mnie, starszego o
    kilkanaście lat (wtedy) poza trzymaniem rąk w kieszeniach walił od
    pierwszego dnia przez "per ty", a zwroty "e... gościu, chodźno tu" nie są mu
    obce. Pomimo takiego stylu bycia, był świetnym elektronikiem, który się
    angażował we wszystko co robiliśmy. Chętny był do nauki i do pracy. Nie
    przypominam sobie, abym kiedykolwiek musiał mu powtarzać polecenia, a wręcz
    nawet często zaskakiwał mnie tym, że wykonywał to, co ja mu miałem dopiero
    zlecić.
    Pomimo swojej obskurnej osobowości budził wielką sympatię.
    Oczywiście zwróciłem mu delikatnie uwagę za zwroty "e... gościu, chodźno tu"
    tłumacząc, że to nie wypada tak się odnosić do osób starszych, a tym
    bardziej przełożonych. Oficjalnie pozwoliłem mu natomiast zwracać się do
    mnie po imieniu bez używania zwrotów Pan.
    To był mój najlepszy uczeń.

  • 228. Data: 2009-02-22 11:52:35
    Od: Irek <1...@1...pl>

> [...]
    >
    > Ktory widac bardziej ceni wykonanie wlasnych obowiazkow z nawiazka niz
    > sprawdzanie oferty, szczegolnie ze ma 10% szans byc lepsza niz obecna

    Oczywiście, tylko że taki pracownik powiedział by mi _przepraszam, ale jestem w
    trakcie
    czegoś i będę wolny xxx_, a nie lakoniczne _jutro nie mogę_.
    Czuć jak ktoś jest zaangażowany. Wysłanie CV a późniejsze lekceważenie spotkań jakoś
    nie
    pasuje do sumieności - prawda?

    > A ty kwalifikacje kupujesz czy brzuch ? :-P

    Kupuję czas człowieka, z którym będę codziennie widział się przez połowę dnia.
    Powinienem
    go szanować, tylko jak to zrobić gdy on nie szanuje mnie?

    > No bo i czasy sie troche zmienily przedostatnio..

    Owszem, media na około o recesji. To jak samosprawdzajšca się przepowiednia.
    Przypomina mi się jak kilka lat temu (2006?, w każdym razie po _exodusie angielskim_)
    szukałem hydraulika, aby podłšczył mi (miałem na to 3 dni) kaloryfer. Znalazłem
    dzięki
    urzejmości sprzedawcy w sklepie. Gość przyszedł, powiedział że jest tutaj tylko ze
    względu na prośbę znajomego i że w końcu nastały czasy że hydraulików się szanuje.
    Mnie
    ręce opadły i zaczšłem się zastanawiać jakie gość miał wcześniej doświadczenia, skoro
    tak
    odreagowuje.

    Miłego Jarku.
    Irek.

  • 229. Data: 2009-02-22 11:54:21
    Od: Irek <1...@1...pl>

> [...]
    > Paniskiem to był w latach 90-tych, kiedy to sztucznie wprowadzone bezrobocie
    > oraz przejaskrawione wzorce z zachodu dawały o sobie znać.

    Zupełnie nie załapałem, dlaczego paniskiem? Jakie korzyć? Jacek, nigdy nie
    miałem styczności z pracodawcš (moim czy też w firmach w których bywałem) który
    by tak podchodził do pracowników.

> [...]
    > nawet często zaskakiwał mnie tym, że wykonywał to, co ja mu miałem dopiero

    Ze jest dobrym pracownikiem, i ganił bym go za kulturę osobistš. Jeśli by olewał
    wszystkich naokoło w pracy to sumarycznie by wyleciał (już przeżyłem ferment w
    firmie, wiem jak to źle wpływa na wszystkich). Nie ma ludzi niezastšpionych i
    nie mam problemów _Cudy_ ;)

> [...]
    > bardziej przełożonych. Oficjalnie pozwoliłem mu natomiast zwracać się do
    > mnie po imieniu bez używania zwrotów Pan.

    Wszyscy w firmie po imieniu, ale to nie o to chodzi. Jak może ktoś być obskórny
    i jednocześnie budzić sympatię? Może być uczciwy, rzetelny. Może być niezwykle
    konsekwentny i budzić tym samym zaufanie. Ale tyle...
    Pozwoliłeś mu zwracać się do siebie po imiemniu, zakładam że wbrew utartej
    tradycji. Rozumiem więc, że go wyróżniłeś. Zastanawiałeś się jak inni na to
    patrzyli - wszak dostał nagrodę.

    Miłego Jacku.
    Irek.

  • 230. Data: 2009-02-22 14:17:46
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > miałem styczności z pracodawcš (moim czy też w firmach w których bywałem)

    Ja niestety miałem.
    Spotkałem się nawet z traktowaniem pracowników jak śmiecie. Dla przykładu
    wyzywaniem ich od chu.... i skur..... tylko za to, że postanowili z resztą
    za moją namową ułatwić sobie pracę. Zamiast nosić ręcznie (złom
    elektroniczny - kilka ton) zaproponowałem im używanie wózków w celu
    dowiezienia z magazynku do samochodu. Właściciel fimy uznał to jako
    niedokładne wykonanie jego polecenia i to go rozjuszyło.
    Nadmieniam, że to noszenie ręczne nie dość, że wymagało większego wkładu
    pracy i trwało dłużej to jeszcze stwarzało zagrożenie, ponieważ pracodawca
    kazał im ładować ten sprzęt luzem do windy towarowej, w której podczas
    transportu mogło dojść do obsunięcia się tego sprzętu i zablokowania windy
    lub wręcz do uszkodzeń ciała spowodowanych zaklinowanymi elementami pomiędzy
    windą, a ścianą.
    Dopiero ja wytłumaczyłem i przekonałem gościa, aby pozwolił pracownikom
    używać wózków, które przyspieszą pracę oraz zapewnią bezpieczeństwo.

> [...]
    > niezwykle
    > konsekwentny i budzić tym samym zaufanie. Ale tyle...

    No widzisz jakoś tak. Pomimo swojej obsórności był bardzo sympatyczny. Nie
    "migał" się jak inni

    > Pozwoliłeś mu zwracać się do siebie po imiemniu, zakładam że wbrew utartej
    > tradycji.

    Niestety w naszej firmie była przyjęta forma "Pan" zwracania się przez
    uczniów do instruktorów.

    > Rozumiem więc, że go wyróżniłeś. Zastanawiałeś się jak inni na to
    > patrzyli - wszak dostał nagrodę.

    Niezupełnie.
    Zwróciłem mu uwagę akurat przy jego kolegach stwierdzając, że jest to
    nieodpowiednia forma, która wręcz mi ubliża. Ponadto powiedziałem skoro ja
    takiej formy nie używam w stosunku do uczniów to proszę także nie używać jej
    w stosunku do mnie. Jednocześnie stwierdziłem, że nie mam nic przeciwko
    temu, aby uczniowie zwracali się do mnie po imieniu. Zaproponowałem to całej
    grupie, a nie tylko jemu.