  • Data: 2009-02-22 14:17:46
    Temat: Re: Pilnie poszukiwany Inżynier Elektronik
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zupełnie nie załapałem, dlaczego paniskiem? Jakie korzyć? Jacek, nigdy nie
    > miałem styczności z pracodawcš (moim czy też w firmach w których bywałem)
    > który
    > by tak podchodził do pracowników.

    Ja niestety miałem.
    Spotkałem się nawet z traktowaniem pracowników jak śmiecie. Dla przykładu
    wyzywaniem ich od chu.... i skur..... tylko za to, że postanowili z resztą
    za moją namową ułatwić sobie pracę. Zamiast nosić ręcznie (złom
    elektroniczny - kilka ton) zaproponowałem im używanie wózków w celu
    dowiezienia z magazynku do samochodu. Właściciel fimy uznał to jako
    niedokładne wykonanie jego polecenia i to go rozjuszyło.
    Nadmieniam, że to noszenie ręczne nie dość, że wymagało większego wkładu
    pracy i trwało dłużej to jeszcze stwarzało zagrożenie, ponieważ pracodawca
    kazał im ładować ten sprzęt luzem do windy towarowej, w której podczas
    transportu mogło dojść do obsunięcia się tego sprzętu i zablokowania windy
    lub wręcz do uszkodzeń ciała spowodowanych zaklinowanymi elementami pomiędzy
    windą, a ścianą.
    Dopiero ja wytłumaczyłem i przekonałem gościa, aby pozwolił pracownikom
    używać wózków, które przyspieszą pracę oraz zapewnią bezpieczeństwo.

    > Wszyscy w firmie po imieniu, ale to nie o to chodzi. Jak może ktoś być
    > obskórny
    > i jednocześnie budzić sympatię? Może być uczciwy, rzetelny. Może być
    > niezwykle
    > konsekwentny i budzić tym samym zaufanie. Ale tyle...

    No widzisz jakoś tak. Pomimo swojej obsórności był bardzo sympatyczny. Nie
    "migał" się jak inni

    > Pozwoliłeś mu zwracać się do siebie po imiemniu, zakładam że wbrew utartej
    > tradycji.

    Niestety w naszej firmie była przyjęta forma "Pan" zwracania się przez
    uczniów do instruktorów.

    > Rozumiem więc, że go wyróżniłeś. Zastanawiałeś się jak inni na to
    > patrzyli - wszak dostał nagrodę.

    Niezupełnie.
    Zwróciłem mu uwagę akurat przy jego kolegach stwierdzając, że jest to
    nieodpowiednia forma, która wręcz mi ubliża. Ponadto powiedziałem skoro ja
    takiej formy nie używam w stosunku do uczniów to proszę także nie używać jej
    w stosunku do mnie. Jednocześnie stwierdziłem, że nie mam nic przeciwko
    temu, aby uczniowie zwracali się do mnie po imieniu. Zaproponowałem to całej
    grupie, a nie tylko jemu.