-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Date: Tue, 16 Mar 2010 19:08:41 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 26
Message-ID: <hnoi4s$i46$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
<1...@4...com>
<hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnl18j$ls9$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hnmscb$q1t$1@news.onet.pl>
<hnnfkf$51q$1@inews.gazeta.pl> <hnngnn$b3k$1@news.onet.pl>
<hnnnga$42g$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: ccy226.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268763612 18566 83.30.148.226 (16 Mar 2010
18:20:12 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Mar 2010 18:20:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hnnnga$42g$1@news.onet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264755
[ ukryj nagłówki ]J.F. pisze:
> Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w
>> Generalnie chcialem napisac, ze skoro w sporcie stosuje sie sztywne
>> rozwiazania, to cialo ludzkie jest zdolne zniesc naprawde duze
>> przeciazenia bez wypadania watroby przez pepek :)
>> Z tym, ze te, bardzo bezpieczne rozwiazania, bylyby nie do
>> zaakceptowania dla zwyklego uzytkownika samochodu ze wzgledu na
>> uciazliwosc.
>
> Sa na to opracowania, np
> http://ftp.rta.nato.int/public//PubFullText/RTO/EN/R
TO-EN-HFM-113///EN-HFM-113-06.pdf
>
>
> Niby komus sie udalo przezyc 200g, ale wedle tamtejszych wykresow
> czlowiek wytrzymuje 45g bez wiekszych uszkodzen, a mniej wiecej powyzej
> 100g uszkodzenia sa juz powazne.
>
> Samochod jadacy 100km/h potrzebuje 40g zeby sie zatrzymac na drodze 1m.
No i w sumie to wystarczy jako podsumowanie dyskusji.
Bo rezerwy są i jest jeszcze dużo do poprawienia, jak widać samochód w
którym da się przeżyć zderzenie przy 100km/h jest do zbudowania.
Tylko póki co nikt takiego budował nie będzie, bo więcej gwiazdek
dostanie taki który będzie bardziej miękki i na metrze wyhamuje z 64km/h
ze średnim przeciążeniem 16g.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.03.10 20:32 J.F.
- 17.03.10 10:42 kamil
- 17.03.10 10:48 kamil
- 17.03.10 22:55 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze