-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.nask.pl!
news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.gigane
ws.com!nntp.giganews.com!nx01.iad01.newshosting.com!209.197.12.246.MISMATCH!nx0
2.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Pił i zabił - pójdzie siedzieć (?)
Date: Mon, 15 Mar 2010 19:16:09 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 45
Message-ID: <hnlu6r$nlq$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hni2ks$aoj$1@news.interia.pl>
<1...@4...com>
<hnihke$d5j$1@inews.gazeta.pl> <hnjdim$bho$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjk8s$52d$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<hnjp6q$l3c$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hnk3h1$pdf$1@inews.gazeta.pl>
<hnkpov$okg$1@nemesis.news.neostrada.pl>
<hnkv35$2sdp$1@news2.ipartners.pl>
NNTP-Posting-Host: ccz55.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1268677659 24250 83.30.149.55 (15 Mar 2010
18:27:39 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Mar 2010 18:27:39 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
In-Reply-To: <hnkv35$2sdp$1@news2.ipartners.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2264532
[ ukryj nagłówki ]Jakub Witkowski pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>
>> Kiedyś jak robili przy 54km/h to właśnie to że już udało się opanować
>> budowę samochodów obliczonych na taki test było argumentem do zmiany
>> prędkości na wyższą.
>
> Prędkości testów nie można bez końca podnosić.
> Zwiększenie bezpieczeństwa przy 100km/h oznacza zmniejszenie go przy 60km/h
> Trzeba się zastanowić przy jakich prędkościach najczęściej dochodzi do
> zderzeń,
> i optymalizować strefę zgniotu pod tym kątem.
Tzn. zawsze postęp będzie szedł w stronę przeżycia przy jak najwyższej
prędkości.
Jak zrobi się samochód bezpieczny przy 80km/h, to siłą rzeczy będzie on
niemniej bezpieczny przy każdej niższej prędkości.
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia tych "śmiertelnych przeciążeń", ale
mimo wszystko jesteśmy jeszcze od nich daleko.
Bardziej groźne są chyba urazy klatki piersiowej u jakiś starszych i
słabo uwapnionych pasażerów.
Niemniej tak czy owak nie słyszałem jeszcze żeby ludzie ginęli na skutek
urazów związanych z przeciążeniem, a nie uderzeniem w elementy
samochodu. Za to w drugą stronę całe mnóstwo przypadków.
Co do dzisiejszego rozwoju systemów bezpieczeństwa bierne, to jednak
bardzo dużo konstrukcji otrzymuje obecnie maksymalne noty w teście ENCAP
przy 64km/h, a to już sygnał że wymagania są na dziś mało wyśrubowane i
spokojnie można podnieść testową prędkość.
A jeżeli chodzi o "mordercze przeciążenia", to taką mam prywatną teorię
że pojęcie pojawiło się w dawnych czasach kiedy pasy bezpieczeństwa to
była ekstrawagancja (a jak już to biodrowe), a nawet jeśli było to już
coś powszechnego, to zazwyczaj były niezapięte.
Wtedy miękki przód dawał jakieś szanse na zmniejszenie urazów które
musiały się pojawiać już przy stosunkowo niedużych prędkościach.
Starając się minimalizować liczbę ofiar, mogło opłacać się kosztem
przeżywalności wypadków przy wyższych prędkościach, "uratować" tych
jadących bez pasów przy np. 40km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.03.10 21:39 Alex81
- 15.03.10 23:32 Tomasz Pyra
- 15.03.10 23:48 Olek
- 16.03.10 03:08 J.F.
- 16.03.10 03:29 J.F.
- 16.03.10 04:02 MarcinJM
- 16.03.10 09:31 Artur 'futrzak' Maśląg
- 16.03.10 09:40 MarcinJM
- 16.03.10 09:49 MarcinJM
- 16.03.10 11:45 J.F.
- 16.03.10 15:08 kamil
- 16.03.10 18:59 Tomasz Pyra
- 16.03.10 19:08 Tomasz Pyra
- 16.03.10 20:32 J.F.
- 17.03.10 10:42 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-30 Immatrykulacja...