    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Piętnuje tych co piszą dokumentacje
    Date: Wed, 2 Jul 2014 09:08:33 +0000 (UTC)

    On 2014-07-02, Marek Borowski <m...@n...com> wrote:

    > Problem jest tylko taki, jeszcze 20lat temu tych "dobrze znanych"
    > polskich odpowiednikow nie bylo.

    Na przykład nie było pojęć "uwierzytelnianie", "fakturowalny",
    "szacowanie" ani "sprawdzanie". Jasne. A wróżka-zębuszka śpi za piecem
    u Świętego Mikołaja.

    > Kazdy czlowiek z IT wiedzial co
    > znaczy "baton" czy "interfejs". A osoby ktory usilowaly wprowadzic
    > jakies "miedzymordzie" byly wysmiewane.

    A nie zauważyłeś, że angielski "button" to po polsku "przycisk"? Chyba
    że słowo "przycisk" pojawiło się raptem nagle w ciągu ostatniego roku.

    "Interfejs" rzeczywiście nie miał dobrego polskiego zamiennika, przeciw
    temu słowu nic nie mam.

    > To jest twoja opinia masz prawo ja miec ale przyjmij do wiadomosci, ze
    > sa osoby ktore maja inna.

    Ja wiem, są inne. Wiem też, że duża część osób z wykształceniem --
    o zgrozo -- wyższym jest nieukami. I wcale nie jestem przekonany, czy
    ktoś mówiący "autentykacja" lub "inwestygacja" powinien mieć jakikolwiek
    wpływ na kształt języka.

    > Dla mnie (i moich kolegow z korporacji)
    > taka mieszanka jest naturalna i dobrze zrozumiala.

    Zgadnij co? Dla mnie też jest dobrze zrozumiała. Nawet wiem skąd się
    bierze. Ale to nie powoduje, że ta mieszanka inwestygowania przez team
    przestaje być obrzydliwa.

    Albo się mówi po polsku (być może z wtrąceniami w języku angielskim, ale
    uczciwie angielskim), albo się mówi po angielsku. Spolszczanie wyrazów
    na siłę, gdy są dobrze znane polskie odpowiedniki ("baton" czy
    "inwestygacja" jako doskonałe tego przykłady) świadczy o tym, że osoba
    mówiąca nie powinna otrzymać nawet matury.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot