  • 21. Data: 2012-02-21 12:17:11
    Temat: Re: Piętnastoletni fotograf przyrody nagrodzony przez BBC
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 11:17, Henry(k) pisze:
    > Lenistwo. Mi zazwyczaj nie chce się targać długiego obiektywu. Czasami
    > szkoda (dwa tygodnie temu):
    > http://www.pbase.com/hfoto/image/141648485/original.
    jpg
    > Czasami jak nocuję w lesie to budzą mnie żurawie albo sarny ustalające
    > terytorium - tylko że wtedy zamiast po aparat sięgam zazwyczaj po kamień.

    Też miałem nie raz bliskie spotkania, najczęściej jelonki, lisy i takie
    tam, choć raz udało mi się widzieć rysia. Oczywiście, jako idącemu udało
    mi się zobaczyć tylko trwające ułamki sekund ucieczki, o zdjęciu nie
    było mowy. Takie okazje nie są czymś niezmiernie rzadkim, ale wymagają
    wielkiej cierpliwości jeśli chce się zrobić dobre zdjęcia.

    --
    pozdrawia Adam
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 22. Data: 2012-02-21 19:45:12
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-02-20 21:13, Janko Muzykant pisze:

    > Bo sprzęt jest tani, dobry, a pstrykać można tysiące ujęć i jest z czego
    > wybierać.

    Jasne.

    > Wystarczy poczytać fora dla przyrodników i mieć dużo czasu oraz
    > cierpliwości.

    To już dużo. Dodatkowo chęci żeby ruszyć 4 litery i łazić/czekać parę
    godzin w lesie o dziwnych porach.

    --
    pozdrawiam,
    W.

  • 23. Data: 2012-02-21 20:08:32
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    Janko Muzykant <j...@w...pl> napisał(a):

    > choć raz udało mi się widzieć rysia.

    Ryś to juz jest coś. A nawet więcej.
    Co do lisów to najłatwiej je zobaczyc latem na byle jakim campingu po godzinie
    2-giej w nocy jak juz towarzystwo sie połozy spać. Łażą wtedy od przyczepy do
    przyczepy, od namiotu do namiotu. Wystarczy posiedzieć na krzesełku i
    spokojnie popatrzeć. Swoja drogą, zdjęcie lisa w nocy koło namiotu nie jest
    łatwo zrobic.

  • 24. Data: 2012-02-21 20:11:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 20:45, V-Tec pisze:
    > To już dużo. Dodatkowo chęci żeby ruszyć 4 litery i łazić/czekać parę
    > godzin w lesie o dziwnych porach.

    O tym mówię cały czas.

    --
    pozdrawia Adam
    /dojrzałość następuje z chwilą, gdy kończy się chemia, a zaczyna fizyka/

  • 25. Data: 2012-02-21 20:40:18
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Gil" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyczepy, od namiotu do namiotu. Wystarczy posiedzieć na krzesełku i
    > spokojnie popatrzeć. Swoja drogą, zdjęcie lisa w nocy koło namiotu nie

    W dzień też można. 4 lata temu na szczycie Babiej Góry łaził lis i wyłudzał
    żarcie od turystów:) Jak na złość nie wziałem wtedy tele, ale podchodził na
    tyle blisko, że wystarczyło 75mm z cropem. W minione wakacje w Tatrach w
    dolinie chochołowskiej (o ile dobrze pąmietam), też lis biegał kolo mostu i
    ludźmi się nie przejmował (do momentu nadejścia kilkudziesięcioosobowej
    grupy kolonistów)...

    Przemek

  • 26. Data: 2012-02-21 20:52:42
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-02-21 21:11, Janko Muzykant pisze:

    > O tym mówię cały czas.

    To mów jaśniej, czasami trudno wyczuć ironię z samych słów.

    W.

  • 27. Data: 2012-02-21 20:54:40
    Od: Pawel Gancarz <y...@t...pl>

    W dniu 2012-02-21 21:08, Gil pisze:

> [...]
    > przyczepy, od namiotu do namiotu. Wystarczy posiedzieć na krzesełku i
    > spokojnie popatrzeć. Swoja drogą, zdjęcie lisa w nocy koło namiotu nie jest

    Kiedyś prawie nadepnąłem na małego lisa, tak był zaintrygowany
    tym czymś, co wywęszył/usłyszał w zaroślach. Niestety miałem
    wtedy kieva 88, o którym można powiedzieć wszystko, poza tym,
    że był szybkostrzelny.
    --
    We all go a little mad sometimes.
    Norman Bates

  • 28. Data: 2012-02-21 21:06:24
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Pocieszające (?) jest to, że komentarze są jeszcze głupsze, niż padające
    > nie raz tutaj :)
    >
    > Radocha fajna dla chłopaka, ale dziś to już nie jest wielkie miki takie
    > zdjęcia pstrykać.

    To idź takie zdjęcie pstryknij. Znajdź ostrygojada, podejdź i pstryknij.
    I pochwal się tutaj tym zdjęciem.
    Nawet wrony nie zdejmiesz bo nie wiesz jak wygląda :P

    Zrobienie takiego zdjęcia nie zależy od sprzętu. Miałem kumpla, który
    kupił sobie 200/4 Pentacona (taka ówczesna budżetówka kosztująca dwie
    wypłaty) i jeździł na ptaki. I wiele zajebiaszczych slajdów przywoził.
    Bo wstawał wcześnie rano, a nie dlatego że miał tele.

  • 29. Data: 2012-02-21 22:39:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-21 22:06, bratsiostry pisze:

    > To idź takie zdjęcie pstryknij. Znajdź ostrygojada, podejdź i pstryknij.
    > I pochwal się tutaj tym zdjęciem.
    > Nawet wrony nie zdejmiesz bo nie wiesz jak wygląda :P

    Czy ja Ci każę iść 30 kilometrów w deszczu? Nie. A lubię to robić i
    robię od czasu do czasu. I też nie uważam tego za wielki miki.
    Jeden lubi leżeć w dziupli pół dnia, drugi łazić po błocie, a trzeci
    sklejać zamek z zapałek. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego.

    > Zrobienie takiego zdjęcia nie zależy od sprzętu. Miałem kumpla, który
    > kupił sobie 200/4 Pentacona (taka ówczesna budżetówka kosztująca dwie
    > wypłaty) i jeździł na ptaki. I wiele zajebiaszczych slajdów przywoził.

    I Ty na tej grupie takie kity? :) Akurat w zdjęciach przyrody jak w
    zdjęciach sportu - można pstryknąć szachistów od pierwszego razu, ale ze
    sztafetą szansa na dobry kadr jest wyraźnie mniejsza.

    > Bo wstawał wcześnie rano, a nie dlatego że miał tele.

    Bo wstał wcześnie i miał tele.

    --
    pozdrawia Adam
    /90% ludzi nie powie nigdy nikomu tego, o czym myśli przez 90% czasu/

  • 30. Data: 2012-02-22 07:21:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 20:08:32 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

> [...]
    > przyczepy, od namiotu do namiotu. Wystarczy posiedzieć na krzesełku i
    > spokojnie popatrzeć. Swoja drogą, zdjęcie lisa w nocy koło namiotu nie jest

    Lisy widuję dość często, bo moje ulubione tereny do szwendania to
    po-PGRowskie nieużytki na wiele hektarów. W dodatku ojciec podkarmia je
    resztami królików które hoduje, więc często patrolują okolicę. Ale ostatnio
    widziałem z okna pociągu jak dwa lisy na środku pola przy 20 stopniowym
    mrozie... no bo one to lutym robią ;-) No i myślę że do tego to jednak
    trzeba mieć szczęście żeby trafić na taki moment z aparatem i odpowiednim
    obiektywem. A kadr był piękny bo 30m dalej pasły się na polu sarny.
    Więc do tego co napisał Janko to jednak trochę szczęścia bym też dołożył
    ;-)

    Jenota tylko nie mogę trafić - raz mi się trafił pod blokiem w środku
    miasta jak byłem na spacerze z psem. Oczywiście też bez aparatu. Nawet nie
    wiedziałem co to jest, a pies w ogóle nie wykazywał zainteresowania "obcym"
    (jak nie wyczuwa że konkurencyjny pies czy atrakcyjna suka to ignoruje, a
    jak duży kocur to tym bardziej udaje że nie widzi ;-) ) - dopiero google
    wyjawiły kim był ten gość.

    Pozdrawiam,
    Henry