  • 1. Data: 2012-02-20 13:45:36
    Temat: Canon 600d w ogóle nie działa AF
    Od: "nanosa" <n...@o...pl>

    Czy ktoś może mi poradzić czy mam uszkodzony aparat czy po prostu tak sie
    zachowuje.
    W trybie filmowania AF w ogóle nie działa, nie ostrzy i nie słychać jego
    pracy.
    Trzeba recznie wystrzyc spustem na dany obiekt i krecic, zmiana na
    dalszy/blizszy
    plan nie powoduje zadnej reakcji ze strony AF.

  • 2. Data: 2012-02-20 14:11:25
    Temat: Re: Canon 600d w ogóle nie działa AF
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2012 14:45, nanosa pisze:
> [...]
    > Trzeba recznie wystrzyc spustem na dany obiekt i krecic, zmiana na
    > dalszy/blizszy plan nie powoduje zadnej reakcji ze strony AF.

    A przeczytałeś instrukcję obsługi?

  • 3. Data: 2012-02-20 19:05:50
    Od: "nanosa" <n...@o...pl>

    > A przeczytałeś instrukcję obsługi?

    tak, dział poswiecony filmowaniu kilkukrotnie prześledziłem i stoi tam jak
    byk
    ze powinno być słychać prace AF i w zlych warunkach oswietlenia
    chwile to moze trwac, u mnie nic sie nie dzieje w zadnych warunkach.
    Moze jakas podpowiedź?

  • 4. Data: 2012-02-20 20:31:09
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > ze powinno być słychać prace AF i w zlych warunkach oswietlenia
    > chwile to moze trwac, u mnie nic sie nie dzieje w zadnych warunkach.

    Jeśli rzeczywiście od trybu filmowania oczekujesz tego, co napisałeś, to
    rozwiązaniem będzie zakup amatorskiej kamery lub aparatu kompaktowego z
    funkcją rejestrowania filmów.

    --
    Lol

  • 5. Data: 2012-02-20 21:08:23
    Od: "nanosa" <n...@o...pl>

    > Jeśli rzeczywiście od trybu filmowania oczekujesz tego, co napisałeś, to
    > rozwiązaniem będzie zakup amatorskiej kamery lub aparatu kompaktowego z
    > funkcją rejestrowania filmów.

    przepraszam to po jakiego grzyba trują w instrukcji o trybie pracy AF w
    LiveView
    skoro w moim odczuciu AF w ogole nie pracuje w trybie filmowania!
    Nie ostrzy na cokolwiek, nie slychac pracy AF, choc sama instrukcja wspomina
    o mozliwosci nagrania pracy AF podczas filmowania. Pytam więc grzecznie
    czy moj aparacisz jest uszkodzony czy tak ma byc?

  • 6. Data: 2012-02-20 21:18:36
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > o mozliwosci nagrania pracy AF podczas filmowania. Pytam więc grzecznie
    > czy moj aparacisz jest uszkodzony czy tak ma byc?

    W skrócie - Twój aparat nie ma śledzącego AF. Możesz sobie wyostrzyć przed
    lub w trakcie filmowania na wybrany statyczny obiekt i tyle.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2012-02-20 21:28:58
    Od: "nanosa" <n...@o...pl>

    > W skrócie - Twój aparat nie ma śledzącego AF. Możesz sobie wyostrzyć przed
    > lub w trakcie filmowania na wybrany statyczny obiekt i tyle.

    czyli instrukcja wg mnie wprowadza w blad i po co w ogole tworzyc tryb AF
    LiveView dostępny w trybie filmowania
    skoro do niczego on nie sluzy jak do cykania fotek podczas filmowania,
    bzdura.
    Spytam wiec o porade praktyczna, ustawiajac ostrosc na punk oddalony o 5m.
    jaka tolerancje
    odleglosci beda mial od tego punktu na w miare ostry obraz?
    Czy w Canonie 6D tez jest taki sam system?
    Czy dopiero w lustrzankach w polprzezroczystym lustrem jak w SONY mozliwy
    jest tryb filmowania
    ze sledzącym AF?

  • 8. Data: 2012-02-20 21:40:45
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "nanosa" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jaka tolerancje
    > odleglosci beda mial od tego punktu na w miare ostry obraz?

    Poszukaj w sieci - "kalkulator głębi ostrości" i/lub zainsteresuj się Magic
    Lantern - tam jest funkcja pozwalająca na na bieżącą ocenę, co znajduje się
    w GO.

    > Czy w Canonie 6D tez jest taki sam system?

    Trudno powiedzieć, bo 6D jeszcze nie ma.

    > Czy dopiero w lustrzankach w polprzezroczystym lustrem jak w SONY mozliwy
    > jest tryb filmowania
    > ze sledzącym AF?

    Śledzący AF od obiegłego tysięclecia ;) jest dostępny w amatorskich
    kamerach, a od wielu lat w aparatach kompaktowych.

    --
    Lol

  • 9. Data: 2012-02-20 22:04:25
    Od: "nanosa" <n...@o...pl>

    > Trudno powiedzieć, bo 6D jeszcze nie ma.

    mialem na mysli 60d ;)

  • 10. Data: 2012-02-21 07:19:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2012 22:40, Lol pisze:

    > Śledzący AF od obiegłego tysięclecia ;) jest dostępny w amatorskich
    > kamerach, a od wielu lat w aparatach kompaktowych.

    A teraz poczytaj sobie, jak wygląda mechanizm ustawiania ostrości w
    amatorskich kamerach i aparatach kompaktowych, a jak w lustrzankach.