  • Data: 2012-02-23 17:43:40
    Temat: Re: Piętnastoletni fotograf przyrody nagrodzony przez BBC
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23/02/2012 17:35, Janko Muzykant wrote:

    > On to lubi, jak ja lubię łazić po błocie, a ty się dopieprzać. Hobby to
    > jest.

    Jak dotąd to ty dopieprzyłeś się słuszności jego nagrody, a ja próbuję
    to sprostować. Takie hobby.

    > Nie załapałeś coś. Otóż ja właśnie piszę, że z poezją nie jest już
    > ''takie miki'' jak z pstrykaniem.

    Jeden z nas rzeczywiście nie łapie ironii, nie będę wskazywać palcem w
    nadziei, że sam w końcu ją zauważysz.

    > I pewnie ładnie tańczy. Na pewno. Powinien wystąpić w tańcu z gwiazdami.
    > Międzynarodowym. Tak, potrzebujemy nowego Małysza. Już go kochamy. Ktoś
    > go obraża? Jak śmie? :)
    > Na razie chłopak lubi przyrodę, potrafi obsługiwać aparat, jest
    > cierpliwy i ma średniozamożnych rodziców. Więcej raczej nie wiemy nic.

    Czyli robi wszystko, co powinien robić dobry fotograf przyrody, dlaczego
    więc nie zasłużył na nagrodę?

    Średniozamożnych? Proszę cię, wystarczy że nie zastawili się na komunię
    świętą, żeby z pieniędzy zaoszczędzonych na tortach i playstation kupić
    mu tego 40D i obiektyw.

    > Ponieważ konkursy polegają na eliminacji poziomu niedostatecznego i
    > ruletce tego, co zostaje. A ponieważ w dzisiejszej fotografii to, co
    > zostaje po eliminacji dziadostwa nadal jest gigantyczne, prestiż zmalał.
    > Jeśli jemu wydaje się inaczej, to fajnie, ale przyjdzie czas, że się
    > rozczaruje. Jeśli będzie miał mój charakter, to go nie zaboli jakoś.

    Zmartwię Cię, ale każdy konkurs na tym polega i polegał zawsze. Nie
    ważne czy to konkurs fotograficzny, czy rycie przez rok do matury i
    trafienie na "nie swój" temat, czy poszukiwanie pracy do której ze 100
    podobnie wykwalifikowanych osób zatrudniona będzie jedna.

    Tak wygląda życie, czas się z tym pogodzić zamiast odmawiać innym sukcesów.

    > Ale ja każę tam wchodzić? Bilety sprzedaję? Nawet nie mam księgi gości,
    > żadnych statystyk. Jak sobie ktoś zechce, wejdzie. I tyle.

    A Tobie ktokolwiek każe podziwiać prace konkursowe? Więc dlaczego je
    krytykujesz i dlaczego ja nie mam prawa krytykować Twojej poezji, skoro
    udostępniasz ją publicznie?

    > Nie pamiętam, by kiedykolwiek z tego trafił się jakiś biznes i nie po to
    > to jest.
    > Zresztą - gdzie tam jakieś chwalenie - tam tylko jest napisane ''różne
    > takie tam'' :)

    Jak na razie Mateusz też biznesu zdaje się ze swojej pasji nie robi. A
    jeśli zacznie, tym lepiej dla niego, bo nie ma nic gorszego od
    niespełnionych ambicji i wstawania do pracy z myślą "a tak chciałem być
    fotografikiem". ;)

    > Kpina. Samonakręcający się łał-obrazkami biznes. Mają być flaki, symbole
    > i coś na czasie. W tym roku będą zacięte twarze acta, urwane głowy z
    > Syrii i pewno jakiś żywy szkielet z Afryki czy inne takie.
    >
    > Niestety jednak muszę to poprzeć - gawiedź tylko tak może coś zauważyć i
    > poprzeć albo zaprotestować.

    I nagroda przyznawana jest ludziom, którzy gawiedź do refleksji i
    protestu skłaniają. Niesłusznie?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil