  • 161. Data: 2015-02-19 13:18:06
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2015, J.F. wrote:

    > "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ... ale mniej/bardziej
    > swiadomi zyja dluzej

    Znaczy ci, co omijają wytyczone "śmieszki", jadąc jezdnią gdzie
    ich przynajmniej *WIDAĆ*?
    (wcale nie w sposób "środkiem pasa aby utrudnić wyprzedzanie",
    środkiem IMO to ew. na skrzyżowanie jest sens wjeżdżać).

    pzdr, Gotfryd

  • 162. Data: 2015-02-19 13:30:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015, J.F. wrote:

    > A tu jeszcze linia ciagla, i kiepska widocznosc ... powinien byc zapis, ze na
    > linii ciaglej mozna pojazdy wolnobiezne wyprzedzac ...

    Zdecydowanie nie, bo będzie to prowokacja dla praw Murphy'ego - ktoś
    zabije przyczynę "spowolnienia" znajdującą się przed traktorem.

    Zdecydowanie powinien istnieć zapis pozwalajacy w takich warunkach
    wyprzedzać pojazdy:
    - "ażurowe", zapewniające widoczność w przód (motocykl z przyczepą
    jest wątpliwy, nie dałbym głowy czy ZAWSZE będzie widać jadący
    przed nim np. rower poziomy)
    - poruszające się powoli (niekoniecznie wolnobieżne)
    - w warunkach, w których podejmujący wyprzedzanie ma dość miejsca
    i czasu na dokończenie manewru z założeniem że "z granicy widoczności"
    coś mu wyjedzie.

    Zgoda, 100%

    pzdr, Gotfryd

  • 163. Data: 2015-02-19 13:33:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015, J.F. wrote:

    > Albo rowerzysta, widzac ze mu zajezdzam droge. Przy predkosci 10km/h nawet
    > jak wjedzie do rowu, to obrazen nie bedzie mial :-)

    Jaki promil kierowców umie prawidłowo ocenić, że tym razem rowerzysta
    jedzie bardzo podobnie wyglądającą liczbą - 40km/h?

    pzdr, Gotfryd

  • 164. Data: 2015-02-19 14:13:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015, masti wrote:

> [...]

    Już pisałem - z innym kryterium :)
    "jadący wolno pojazd ażurowy" ;)

    > i to, że jadą wolno coś zmieni w tym, że z przeciwka będzie coś jechać
    > na czołówkę?

    Zależy przecież od widoczności.
    A bywa wystarczająca, o ile nic nie przesłania.
    Powodem ciągłych bywają np. skrzyżowania lub wyjazdy, których nie widać
    zza innego pojazdu kategorii "pełna bryła".

    pzdr, Gotfryd

  • 165. Data: 2015-02-19 14:15:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015, Shrek wrote:

    > Sorry, że zapytam - jechałeś kiedyś na rowerze? Ma jechać kołem po
    > krawężniku?

    Jest krawężnik, jest problem. Zgoda.
    Jest opaska (asfalt wystający poza linię krawędziową, ale "wąsko",
    nie pobocze) i nie jest w złym stanie - problemu nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 166. Data: 2015-02-19 14:26:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2015, Budzik wrote:

    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    Hm.
    Pouczenie to jest "środek wychowaczy".
    Prewencja.
    IMVHO, przepis z KW pozwala stosować "środek wychowczy" *zamiast*
    kary, ale nie powoduje to, że staje się on karą.
    Nie niesie za sobą przymusu.

    > Pouczenie byłoby conajmniej dziwne bo co miałoby niesc w treści: -
    > przeszedł Pan na czerwonym nie powodując zadnego zagrozenia.

    Tak właśnie :)

    > Brawo...?

    Nie :)

    "ale wie pan(i), że tak w ogóle jest zabronione?"

    pzdr, Gotfryd

  • 167. Data: 2015-02-19 14:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Feb 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > W trypach.

    Przecież teza retoryczna była taka, że jak nie wolno to
    nikt nie przechodzi, a zmiana ma iść w stronę że JAK NIC
    NIE JEDZIE to wolno przejść.
    Skąd trup jak nic nie jedzie?
    Od zadeptania?
    <trollowanie>
    Tak, raz na czas (w końcu Polska to dość duży kraj i "sladowe
    statystyczne" się ujawniają) dochodzi do wypadku drogowego
    między pieszymi. Zderzenia, złamania kończyn i inne takie.
    Jest problem prawny (bo wypadek w ruchu drogowym jest
    oczywisty, a regulacji nie ma, nawet "ruch prawostronny"
    nie jest nakazany i podstawę prawną ma głównie w art.56 KC).
    </trollowanie>

    > I ogłaszaniem kolejnego kierowcy mordercą.

    Celem przepisu jest brak możliwości "ogłoszenia".
    Czerwone - pieszy popełnił ... samobójstwo?

    > A mi się zawsze wydawało, że cel mandatów jest bardziej wychowawczy.

    Znaczy żeby nie patrzył na drogę, bo mandat jest za niepatrzenie
    na światło?
    Jaki jest cel *takiego* "wychowania"?

    Bo na mój rozum, celem karania za stworzenie sytuacji niebezpiecznej
    lub utrudnienia jest zapobieganie sytuacjom niebezpiecznym
    i utrudnieniom.
    A tu?

    pzdr, Gotfryd

  • 168. Data: 2015-02-19 15:06:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Już pisałem - z innym kryterium :)
    > "jadący wolno pojazd ażurowy" ;)

    ale próba zapisania ażurowości w przepisach doprowadzi najpewniej do
    kompletnych bzdur :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 169. Data: 2015-02-19 15:30:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości
    On Tue, 17 Feb 2015, J.F. wrote:

    >Jaki promil kierowców umie prawidłowo ocenić, że tym razem rowerzysta
    >jedzie bardzo podobnie wyglądającą liczbą - 40km/h?

    Jak jest pod gore, to na pewno nie jedzie 40 :-)
    ( ... no chyba ze ma rowerek elektryczny ?).

    Jak sie za takim jedzie, czy nawet do niego zbliza, to mniej wiecej
    widac ile jedzie albo jak szybko sie zbliza ... 40 wyprzedzic to tez
    nie problem.

    J.

  • 170. Data: 2015-02-19 15:35:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 18 Feb 2015, J.F. wrote:

    >Znaczy ci, co omijają wytyczone "śmieszki", jadąc jezdnią gdzie
    >ich przynajmniej *WIDAĆ*?

    nie, tacy co sie zatrzymuja przed przejazdem przez jezdnie, mimo ze
    maja pierwszentwo :-)

    (wcale nie w sposób "środkiem pasa aby utrudnić wyprzedzanie",
    środkiem IMO to ew. na skrzyżowanie jest sens wjeżdżać).

    Na tym tak ... bo nawet jak rowerzysta pojedzie jezdnia, to samochod
    pomysli ze skreci w prawo i go wyprzedzi tuz przed zakretem.

    Zaraz ... tam jest nakaz skretu, to jadacy jezdnia rowerzysta chyba
    musi w prawo, nie moze prosto :-)

    J.