  • 151. Data: 2015-02-18 18:57:41
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-18 16:31, J.F. wrote:

    > Ale jak ktos trafi na "bande pedalarzy" w Kaczorowie, czy "swiadomego
    > rowerzyste", co to jedzie srodkiem pasa, bo przeciez i tak nie ma
    > miejsca na jego przepisowe wyprzedzenie, to zrozumie i RoMana i
    > Cavallino, i mnie :-)
    >
    > A tu ciekawy przyklad
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    Ale co to ma do rzeczy? To akurat jest uzasadnienie dlaczego rowerzystów
    widać na jezdniach mimo ścieżki obok. Ja ich trochę rozumiem, sam zaś
    staram się jeździć jezdnią gdzie ścieżek nie ma. Właśnie na okoliczność
    takich skrętów w prawo. Kierowców też trochę rozumiem, bo jak ktoś
    szybko jedzie, to można go rzeczywiście z tyłu po prawej nie przyuważyć:(

    > "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ... ale mniej/bardziej
    > swiadomi zyja dluzej

    Bo ja wiem. Na pewno wiedzą lepiej czego się można spodziewać, co daje
    im pewną przewagę.

    A tak na poważnie - ja jeżdżąc i puszką i rowerem (od przyszłego
    miesiąca dojdzie moto) jakoś na drodze ty wojen różnych grup
    użutkowników nie widzę. Jeśli ktoś coś odwinie, to z głupoty nie ze
    złośliwości. Prawdziwe wojny wszystkich ze wszystkimi toczą się na
    forach portali i kilku grupach w usenecie. I w sumie dobrze - niech się
    wyżywają w cyberprzestrzeni a w realu niech się da normalnie jeździć;)

    Shrek.

  • 152. Data: 2015-02-18 19:31:40
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2015-02-18 11:14, Jacek Maciejewski wrote:
> [...]
    7.0.0.1...

    > Przeciw DR wiele przemawia. Ja np. jeżdżę po takich które i mają dużo
    > gorszą nawierzchnię, nigdy nie sprzątaną niż asfalt obok i generują
    > znaczne niebezpieczeństwo, choćby przez nieoddzielenie ruchu pieszego
    > czy znaczną ilość wyjazdów z osiedli na których rowerzysta ma po dwa
    > najazdy na krawężnik i nieegzekwowalne pierwszeństwo przejazdu. Srednio
    > raz na 2 razy (trasa 2 km) zdarza mi się być zmuszonym przez

    No pacz pan - nie pasuje nie oddzielenie ruchu pieszego. A ze kierowcom
    nie pasuje nie oddzielenie ruchu rowerowego to juz maly szczegol. To co
    nalezy zrobic - oczywiscie nie jechac droga dla rowerow tylko jeznia.
    Hmm... genialne :>

    --
    mk4

  • 153. Data: 2015-02-18 22:43:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2015 19:31:40 +0100, mk4 napisał(a):

    > To co
    > nalezy zrobic - oczywiscie nie jechac droga dla rowerow tylko jeznia.
    > Hmm... genialne :>

    Nie pieprz bez sensu.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 154. Data: 2015-02-18 22:47:51
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 17 Feb 2015 07:20:20 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >ale tam dla odmiany rowerzystów nie ma

    Jak nie ma, jak są? Przynajmniej się zdarzają.

    http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/1031941,rower
    em-na-autostradzie-a4-pod-legnica-jechal-70-kmh-zoba
    cz-film,id,t.html?cookie=1

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 155. Data: 2015-02-18 22:54:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 17, 2015, 1:13:41 PM, you wrote:

    > Artykul ktorys tam. Sam powinien zaparkowac w rowie, widzac ze
    > utrudnia :-P

    Usunęli ten zapis :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 156. Data: 2015-02-18 22:55:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-18 22:47, jerzu wrote:

    > Jak nie ma, jak są? Przynajmniej się zdarzają.

    No dobrze - znalazłeś jednego. Chcesz kilka linków do samochodów
    korzystających z przejść podziemnych?

    Shrek.

  • 157. Data: 2015-02-18 22:58:06
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 18 Feb 2015 22:55:45 +0100, Shrek <...@w...pl> wrote:

    >No dobrze - znalazłeś jednego.

    Miałem Ci podać 10 przykładów? Szukaj sam, jest tego więcej.

  • 158. Data: 2015-02-18 23:09:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    [...]

    > A tu ciekawy przyklad
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
    > "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ...

    Jak to jest, że pedalarze doskonale znają obowiązki puszkarzy wobec
    pedalarzy a tak łatwo zapominają o swoich. Art, 33 ust. 4 pkt. 1 już
    był za daleko?

    > ale mniej/bardziej swiadomi zyja dluzej
    > https://www.youtube.com/watch?v=i7jbxjycL2c

    Oby więcej takich.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 159. Data: 2015-02-18 23:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz r...@p...pl.invalid ...

    > Jak to jest, że pedalarze doskonale znają obowiązki puszkarzy wobec
    > pedalarzy a tak łatwo zapominają o swoich. Art, 33 ust. 4 pkt. 1 już
    > był za daleko?

    Masz na mysli ten uchylony?

  • 160. Data: 2015-02-19 13:15:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2015, Wiwo wrote:

    > Jakaś moda zapanowała, że w takich większych stadach nie pozwalają się
    > wyprzedzić.

    Mnie intryguje, że jak piszecie zjawisko jest powtarzalne, grupa
    duża, a wygląda na zorganizowaną.
    Wersja legalna ogranicza taką kolumnę do bodaj 15 rowerów.
    Druga wersja legalna sprowadza się do uzyskania pozwolenia na
    przejazd "pojazdem specjalnym" :P
    I wtedy jest chyba nie do ugryzienia (jeśli jest to np. klub
    sportowy i pozwolenie ma, albo dajmy na to przejazd zgłoszony
    jako "demonstracja").
    Oczywiście, wersji nie pasującej do przepisów wykluczyć
    też nie można.
    Pytanie, czy ktoś próbował taki "przypadek" wyjaśnić?

    > Rozciagają taki peleton na kilkaset metrów i wtedy naprawdę
    > nie da się ich wyprzedzić bez przepychanek. Zupełnie bez
    > sensu. Rozumiem, że w ich przekonaniu ma być tak bezpieczniej,

    Ale ja w sprawie oderwanej od powyższego :)

    pzdr, Gotfryd