  • 141. Data: 2015-02-18 11:14:16
    Temat: Re: Piesi chcą móc przechodzić na czerwonym świetle.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2015 21:37:37 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości grup
    7.0.0.1...

    > Wręcz przeciwnie.
    > Nie są tylko na ścieżkach rowerowych, których tak nienawidzą.

    Przeciw DR wiele przemawia. Ja np. jeżdżę po takich które i mają dużo
    gorszą nawierzchnię, nigdy nie sprzątaną niż asfalt obok i generują
    znaczne niebezpieczeństwo, choćby przez nieoddzielenie ruchu pieszego
    czy znaczną ilość wyjazdów z osiedli na których rowerzysta ma po dwa
    najazdy na krawężnik i nieegzekwowalne pierwszeństwo przejazdu. Srednio
    raz na 2 razy (trasa 2 km) zdarza mi się być zmuszonym przez
    wyjeżdżającego kierowcę do przyhamowania i przepuszczenia. Tylko potem
    łapa boli od tłuczenia takiemu w karosę :)
    Zauważcie że przyznawanie rowerzyście pierwszeństwa przejazdu o ile nie
    uczestniczy on w głównym strumieniu ruchu ulicy mija się z celem, bo
    jest ono w praktyce nie do wyegzekwowania.
    --
    Jacek
    Dziesięć przykazań ma 279 słów.

  • 142. Data: 2015-02-18 13:52:11
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >A coś merytorycznie umiesz napisać, czy potrafisz tylko atakować
    >personalnie?

    Pohuj?

    Nie mam zwyczaju udowadniać, że Ziemia jest kulista.

  • 143. Data: 2015-02-18 14:24:39
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    a.pl...

    > Pohuj?
    >
    > Nie mam zwyczaju udowadniać, że Ziemia jest kulista.

    Czyli nie umiesz dyskutować.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 144. Data: 2015-02-18 14:38:36
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > O kurde, to prawie tak jak by korek w szczycie był! Często ci się zdarza?
    > Bo jak dwa razy dziennie, to przejebane - już lepiej się do miasta
    > przeprowadzić i przynajmniej jak stoisz, to w wielkomiejskim korku, a nie
    > jak jakiś wieśniak musisz zwolnić za rowerzystami. Ludzie poważnie macie
    > problem, żeby rowerzystów łyknąć? Jak radzicie sobie z tirami i sprzętem
    > rolniczym?

    Ja na ogół nie mam z tym problemu i też się nabijam często na p.m.s. z
    pieniaczy, którym wszystko przeszkadza, ale akurat sam mam co jakiś czas
    spotkanie z takim większym peletonem w okolicach, w których się kręcę i
    szczerze mówiąc, marzę wtedy o jakimś niedużym gatlingu albo miotaczu
    płomieni zamontowanym na masce... ;-)

    Jakaś moda zapanowała, że w takich większych stadach nie pozwalają się
    wyprzedzić. Jadą całą szerokością obu jezdni kiedy tylko pojawia się kawałek
    prostej, na której można by ich łyknąć bez specjalnego zapieprzania. Zbijają
    się do jednego pasa tylko przed ostrzejszymi zakrętami albo wzniesieniami i
    to też tak bez przekonania. Rozciagają taki peleton na kilkaset metrów i
    wtedy naprawdę nie da się ich wyprzedzić bez przepychanek. Zupełnie bez
    sensu. Rozumiem, że w ich przekonaniu ma być tak bezpieczniej, że niby jak
    samochodu nie puszczą, to ten samochód z cipą za kierownicą nie wjedzie
    między nich. Tylko, że z moich obserwacji wynika, że to stwarza znacznie
    więcej niebezpiecznych sytuacji. Po kilku kilometrach wleczenia się, co i
    raz komuś puszczają nerwy i próbuje jednak taki peleton łyknąć, zaczyna się
    trąbienie, przepychanie, zajeżdżanie drogi, itp.

    Wiwo

  • 145. Data: 2015-02-18 16:09:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-02-18 14:38, Wiwo wrote:

> [...]
    > spotkanie z takim większym peletonem w okolicach, w których się kręcę i
    > szczerze mówiąc, marzę wtedy o jakimś niedużym gatlingu albo miotaczu

    Nie wiem - mi się nie zdarza, po czym wnoszę, że problem jest mało
    istotny w skali zagadnień ruchu drogowego. Może mam szczęście, albo inni
    pecha. Nie wiem.

    Shrek.

  • 146. Data: 2015-02-18 16:31:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-02-18 14:38, Wiwo wrote:

    >Nie wiem - mi się nie zdarza, po czym wnoszę, że problem jest mało
    >istotny w skali zagadnień ruchu drogowego. Może mam szczęście, albo
    >inni pecha. Nie wiem.

    Tych rowerzystow coraz mniej widac na drogach, to i problem mniejszy.

    Ale jak ktos trafi na "bande pedalarzy" w Kaczorowie, czy "swiadomego
    rowerzyste", co to jedzie srodkiem pasa, bo przeciez i tak nie ma
    miejsca na jego przepisowe wyprzedzenie, to zrozumie i RoMana i
    Cavallino, i mnie :-)

    A tu ciekawy przyklad
    https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ... ale mniej/bardziej
    swiadomi zyja dluzej
    https://www.youtube.com/watch?v=i7jbxjycL2c

    J.

  • 147. Data: 2015-02-18 16:47:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    J.F. wrote:

> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8
    >
    > "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ... ale mniej/bardziej

    czyli rowerzysta ma uważać dlatego, że kierowca nie zna przepisów?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 148. Data: 2015-02-18 17:23:51
    Od: <4...@2...172351.invalid> (Tom N)

    J.F. w

    > A tu ciekawy przyklad
    > https://www.youtube.com/watch?v=jP056IakIl8

    Znaki C i < D-18 umieszczone po lewej stronie można włożyć umieszczającemu
    je w zadek, ale nie mają dla nagrywającego żadnego znaczenia.

    I toto:
    http://www.rowerowy.wroclaw.pl/index_aktualnosci.php
    5?dzial=9&kat=16&art=1130#Bledy

    Znak "uwaga zboczeniec" (A-16) <> "uwaga pedalarze" (A-24)

    Owszem, kiedyś na pedofili (tych co dzieci gonią przez przejście) mówiono
    pedały...

    No ale A-16 wyraźnie ostrzega o przejściu dla pieszych, a A-24 informuje o
    pedalarzach, którzy wjeżdżają na jezdnię lub przez nią przejeżdżaja, ale nie
    o przejeździe pedalarzy (przejeździe dla rowerzystów)

    > "swiadomy rowerzysta" w sumie prawidlowo jechal ... ale mniej/bardziej
    > swiadomi zyja dluzej
    > https://www.youtube.com/watch?v=i7jbxjycL2c

    Ciekawe jakie znaki miał ten samochód z prawej...

    --
    'Tom N'

  • 149. Data: 2015-02-18 17:30:54
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> [...]

    Czyli jesteś idiota.

  • 150. Data: 2015-02-18 17:55:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości

    >Znaki C i < D-18 umieszczone po lewej stronie można włożyć
    >umieszczającemu
    >je w zadek, ale nie mają dla nagrywającego żadnego znaczenia.

    ale maja dla samochodow, ktore powiny go przepuscic.
    On wjezdza na prawidlowo oznaczony (przynajmniej od strony
    samochodow ) przejazd rowerowy, wiec reszta go nie interesuje :-)

> [...]
    >ale nie
    >o przejeździe pedalarzy (przejeździe dla rowerzystów)

    >Ciekawe jakie znaki miał ten samochód z prawej...

    Ktory ?

    Znak o przejsciu i przejezdzie tam tez jest. Tylko tak na zakrecie
    umieszczony i slabo widoczny przed skretem.
    A kierowca ma znak "glowna", nakaz w prawo ... i pewnie sedziego z
    sadu najwyszego, oraz Sokolowskiego z Alvinem by ten uklad zmylil ...
    A rowery przeslania jak widac zywoplot.

    J.