  • 51. Data: 2012-07-11 20:58:24
    Temat: Re: Pierwszy samochód - nie do miasta :)
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-11 20:48, PK pisze:

    > Autor jest zapalonym rowerzystą i krótko trenował judo, więc uczucie
    > połamania nie jest mu obce :).

    Doskonale wiem ktoś Ty, ale nie znasz uczucia "połamania" z długiej
    trasy samochodem. Co gorsze, w większych samochodach to również
    występuje, więc gwarancji nie ma, że będzie ok :)

    > Poza tym wydaje mi się, że nie zostałem dobrze zrozumiany. Moje "długie

    Ja zrozumiałem bardzo dobrze i doskonale rozumiem brak eksploatacji
    w mieście :) Proponuję 206 jako pewien rodzaj kompromisu, który
    bardzo wiele osób chwali (w tym osobiście) i na przestrzeni lat okazał
    się trafnym wyborem.

  • 52. Data: 2012-07-11 21:10:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-11 20:57, J.F pisze:
    > Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    (...)
    > Ale dales za przyklad hiszpanie, a ona daleko.

    Pisał o wakacjach w Hiszpanii. Dla jednego wypadu rocznie do Hiszpanii
    kupować segment D itd? Litości.

    > A my ostrzegamy ze to nie jest tak jak sie niedoswiadczonym wydaje :-)

    Póki co, to ci niby "doświadczeni" tworzą alternatywną rzeczywistość,
    w której sami się gubią.

    > Gniazdko w garazu masz ? Akumulator trzeba ladowac ..

    Nie trzeba - przy takiej samej eksploatacji świetnie wszystko działało.
    Może przy silnym mrozie po długim postoju przewody się przydały z raz
    czy dwa...

    > Garaz wynajmij :-)

    Chyba do trzymania roweru.

    > Po jednej Hiszpanii mozesz zmienic zdanie :-)

    Może zmieni, może nie. Nabierze troszkę doświadczenia.

  • 53. Data: 2012-07-11 21:20:57
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-11, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > Doskonale wiem ktoś Ty, ale nie znasz uczucia "połamania" z długiej
    > trasy samochodem. Co gorsze, w większych samochodach to również
    > występuje, więc gwarancji nie ma, że będzie ok :)

    No nic nie poradzę. Takie mam życiowe potrzeby :). Ale 35 z ostatnich
    40 godzin spędziłem siedząc przy kompie na 3 różnych (niewygodnych)
    fotelach, więc naprawdę uczucie dyskomfortu mi nie imponuje. Jak trzeba
    coś zrobić, to się zaciska zęby i robi :).

> [...]
    > w mieście :) Proponuję 206 jako pewien rodzaj kompromisu, który
    > bardzo wiele osób chwali (w tym osobiście) i na przestrzeni lat okazał

    Wpadłem już na to 206 wcześniej, ale byłem bardziej przychylny
    trochę mniejszemu Saxo/106. Na pewno brakuje mi doświadczenia
    i wyczucia, ale 206 po prostu nie wydaje mi się istotnie większe albo
    bardziej komfortowe.
    Oczywiście jeśli uda się lekko rozciągnąć budżet, to poszukałbym czegoś
    większego - choćby ze względu na duży skok mocy w silnikach.
    Tyle że tu pojawia się Xsara (po liftingu), czyli takie "małe C" :).
    Nadal byłbyś za 206?

    pozdrawiam,
    PK

  • 54. Data: 2012-07-11 21:46:13
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    PK wrote:

> [...]
    >
    > Mam niski budżet i musząc coś poświęcić wybieram bezawaryjność i
    > łatwość użytkowania kosztem komfortu :).

    Zrobisz jak chcesz i pewnie jeszcze bedziesz zadowolony ze swojego
    wyboru. Ja po postu chcialem zaznaczyc, ze kupowalnie malutkiego auta
    do jazdy tylko poza miastem postrzegam jako robienie sobie krzywdy za
    wlasne pieniadze.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 55. Data: 2012-07-11 22:22:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-11 21:20, PK pisze:

> [...]
    > fotelach, więc naprawdę uczucie dyskomfortu mi nie imponuje. Jak trzeba
    > coś zrobić, to się zaciska zęby i robi :).

    W samochodzie jest inaczej - masz ten sam niewygodny fotel/zawieszenie
    itd. przez ileś tam godzin i nie zmieniasz go co jakiś czas.
    Oczywiście, jak już człowiek coś kupi, to później ma parę rozwiązań:
    1. Zaciska zęby i mówi, że wszystko jest w porządku.
    2. Ma dosyć i kupuje inny samochód.
    3. Zaciska zęby i narzeka, ale z różnych przyczyn samochodu nie zmienia.
    Można jeszcze przyjąć kilka opcji dla wersji nietrafionej, ale te chyba
    generalnie temat wyczerpują. Ja mogę ze swojej strony napisać, że
    ludzie w Polsce bardzo często prawdy na temat zakupionego samochodu
    nie powiedzą, a wręcz będą kłamać w żywe oczy.

> [...]
    > trochę mniejszemu Saxo/106. Na pewno brakuje mi doświadczenia
    > i wyczucia, ale 206 po prostu nie wydaje mi się istotnie większe albo

    206 jest większe i bardziej komfortowe - ten komfort zobaczysz między
    innymi na dłuższych trasach przy wyższych prędkościach.

    > Oczywiście jeśli uda się lekko rozciągnąć budżet, to poszukałbym czegoś
    > większego - choćby ze względu na duży skok mocy w silnikach.

    Coś większego jest również "cięższego", więc względny wzrost mocy jest
    tylko widoczny na papierze. 206 jest w różnych wersjach. 90 czy 110KM w
    tej budzie to mało?

    > Tyle że tu pojawia się Xsara (po liftingu), czyli takie "małe C" :).

    Trochę większa jest, silniki podobne, moce też.

    > Nadal byłbyś za 206?

    Widzisz, to Ty wybierasz, ja tylko podrzucam propozycje, które by
    pasowały do tego, co napisałeś na wstępie. Chcesz Xsarę to ją kupuj,
    ale ona nie bardzo mi się wpasowuje w Twoje wymagania.

  • 56. Data: 2012-07-11 22:43:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    >Pisał o wakacjach w Hiszpanii. Dla jednego wypadu rocznie do
    >Hiszpanii
    >kupować segment D itd? Litości.

    ... a czemu nie ?
    Warto miec na urlopie odrobine luksusu :-)

    >Nie trzeba - przy takiej samej eksploatacji świetnie wszystko
    >działało.

    A jak przyjdzie jesien i przez 3 tygodnie kolega auta nie ruszy ?

    >Chyba do trzymania roweru.

    Wszystko jedno do czego, byle zysk przynosil :-)

    J.

  • 57. Data: 2012-07-11 22:48:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-07-11 22:43, J.F pisze:

    > ... a czemu nie ?
    > Warto miec na urlopie odrobine luksusu :-)

    Do odrobiny luksusu to samochód jest zbędny.

    > A jak przyjdzie jesien i przez 3 tygodnie kolega auta nie ruszy ?

    3 tygodnie jesienią? Bez problemów.

    > Wszystko jedno do czego, byle zysk przynosil :-)

    Garaż?

  • 58. Data: 2012-07-11 23:06:20
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-11 20:33, Rafał Grzelak pisze:
    > Jazda autem do Hiszpanii nie jest ekonomiczna opcja

    Przecież Autor już pisał że nie zależy ma na dotarciu na plażę
    konkretnego kurortu tylko na szeroko rozumianym włóczęgostwie

  • 59. Data: 2012-07-11 23:10:19
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    > Jak Cię nie "boli" auto na "F" to bierz Xsarę z HDI ale raczej bez fap-a.

    Xsara fajna jest, ale ja się skutecznie wyleczyłem z używanych turbodiesli.
    W 10-letnim aucie to jest loteria. Nawet jak kupisz sprawdzony samochód od
    kogoś znajomego, za 30 tysięcy kilometrów mogą się posypać wtryski, za 40
    tysięcy dwumasa, a za 60 tysięcy turbo.
    Jeżdżąc Xsarą 1.6 HDI oszczędzisz przez 60 tysięcy kilometrów 5000zł na
    paliwie, ale wszystko może wrócić "na zero" w postaci ceny koła dwumasowego
    i sprzęgła, regeneracji wtrysków i regeneracji turbo. Do tego jeszcze dolicz
    sobie drobnostki jak droższe OC, więcej oleju, większy akumulator i nagle po
    podliczeniu wszystkiego po 80 tysiącach kilometrów zaczyna się okazywać, że
    benzyniak byłby jednak tańszy.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://www.przeloty.net <- tanie bilety lotnicze

  • 60. Data: 2012-07-11 23:13:32
    Od: Adampio <a...@o...pl>

    W dniu 2012-07-11 20:57, J.F pisze:
    > Gniazdko w garazu masz ? Akumulator trzeba ladowac ..

    Bez przesady, mam takie auto które stoi nawet po dwa tygodnie na
    chodniku (dlużej nie polecam bo rdzewieją tarcze hamulcowe).
    Gorzej jest w zimie ale o tej porze roku to albo co weekend gdzies nim
    jadę albo jak trzeba to targam aku do kuchni pod prostownik.