  • Data: 2016-02-28 09:50:59
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-27 o 20:12, Marcin N pisze:

    > Samochody z dieslem mają jedną ogromną wadę: duże przebiegi.
    > Nikt rozsądny nie kupuje diesla, żeby jeździć nim do kościoła. Zwykle
    > stukają po 30-50 tys km rocznie. W Polsce praktycznie każdy diesel ma
    > cofany licznik więc lepiej kupić benzyniaka, który jeśli na liczniku
    > ma np 48 tys km po 4 latach - to jest szansa, że to prawda.

    Oczywiście po części masz rację. Ale tego przecież nie można traktować
    jako wyroczni. Używane auta które w zdecydowanej większości do nas
    trafiają to nie staruszki ze względu na przebieg, a wozy powypadkowe, po
    kolizjach których właścicielowi nie chce bądź nie opłaca się naprawiać.
    Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys km.
    Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg. kryteriów
    które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie egzystencji? Oleju
    nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej jednej świecy), nie
    kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu miałem z nim małe
    problemy, jednak nie były one na pewno związane z wysokim przebiegiem
    silnika, ale teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.