  • 51. Data: 2011-05-20 11:17:24
    Temat: Re: Pierwszy motocykl, czy warto stary?
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 18:19, RadoslawF pisze:

    > Koszty za paliwo nie bardzo są związane z posiadaniem a bardziej
    > z używaniem.

    Czy byś używał jak byś nie posiadał? No wiec sam sobie odpowiedz.

    > Jak nie posiadam a pożyczę to ponoszę jak posiadam
    > ale trzymam w garażu i tylko chromy pucuje to nie ponoszę.

    Jak pożyczysz za darmo to wielbić tego co ci pożyczył ale jak wynajmiesz
    za np 100zł za dobę to koszt będzie ilość dni x 100zł plus paliwo jakie
    spalisz = całkowity koszt posiadania przez tą ilość dni motocykla.

    Jak masz na własność to ponoszisz XXXXX PLN kosztów rocznie. Są to
    koszty związane ze wszystkim co ma motocyklowe w nazwie ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 52. Data: 2011-05-20 11:22:29
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 17:05, Kuczu pisze:

    > Browary wypite na zlotach tez trzeba liczyc ? A co ze skarpetami ? Bo
    > gdy jade to nie chodze wiec skarpety zuzywaja sie wolniej. Mozna takie
    > oszczednosci odliczac od kosztow ?

    Możesz liczyć jak chcesz. Natomiast jak ktoś pyta o koszt posiadania
    motocykla to nie należy moim zdaniem mówić mu że koszt motocykla plus
    ubranie i kask to wszystko. Dobrze jest wspomnieć także o prawdopodobnie
    spalonym paliwie np na tych zlotach czy też innych pierdołach.

    Jako że ja dojeżdżam do pracy motocyklem to jakiś koszt posiadania
    motocykla powoduje że zmniejsza się koszt posiadania samochodu - ale
    powiedzmy sobie szczerze to są większe a nie mniejsze wydatki :) nawet
    jak by ten samochód spalał 2x więcej od motocykla.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 53. Data: 2011-05-20 11:25:10
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-05-19 17:03, Kuczu pisze:

    > Ty ! A po ch... Ci ten rejestr ? Taki niby ksiegowy jestes czy to jakies
    > zboczenie ? Paliwo sie tankuje gdy sie skonczy, naprawia sie gdy sie
    > zepsuje. Po co to liczyc i sie stresowac ?

    Trzeba zarabiać tyle by ci starczyło a nie wydawać ile się zarabia? ;)
    Mam podobne podejście ale dla odmiany od czasu do czasu lubię zobaczyć
    na idą te $ za które ganiam to tu to tam... ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 54. Data: 2011-05-20 12:50:21
    Od: RadoslawF <r...@o...pl>

    Dnia 2011-05-20 13:17, Użytkownik The_EaGle napisał:

    > Czy byś używał jak byś nie posiadał? No wiec sam sobie odpowiedz.

    Zdarza się że używam sprzęty których nie posiadam na własność.
    Było też jak chorowałem i nie bardzo mogłem chodzić a jeżdżeniu
    nie wspominam to sprzęt stał w garażu z którego wyjeżdżał
    dwa razy w sezonie. Płaciłem za ubezpieczenie, za badanie
    techniczne, za paliwo płacił kolega który nim na to badanie
    pojechał. No ale fakt że trasę to miał bardzo dziwną bo zamiast
    kilkunastu kilometrów wyszło mu sto kilkadziesiąt. :-)

> [...]
    >
    > Jak masz na własność to ponoszisz XXXXX PLN kosztów rocznie. Są to
    > koszty związane ze wszystkim co ma motocyklowe w nazwie ;)

    Owszem, z zastrzeżeniem że koszty paliwa ponoszę tylko jak
    jeżdżę. I to niezależnie czy mój czy pożyczony.

    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2011-05-20 14:39:20
    Od: amos <g...@g...com>

    On 18 Maj, 16:32, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    > Ja się ostatnio dowiedziałem w sklepie który handluje ciuchami roleffa
    > że kurtka to max na 2 sezony starcza a później trzeba wymienić ;)
    >
    > Naturalnie facet ma racje dlatego zakup kurtek roleffa odradzam każdemu
    > kogo spotkam.

    Jesli latasz 2 tys rocznie i do tego masz druga na zmiane, to
    gwarantuje, ze wytrzyma dluzej ;)

    Fakt faktem, na trwale nie wygladaja. Mam min roleffa taka drugi
    sezon, uzywam jej malo, lecz slady zuzycia juz widac.
    --
    zdrowka
    amos

  • 56. Data: 2011-05-20 14:42:18
    Od: amos <g...@g...com>

    On 18 Maj, 21:48, "Dysiek" <b...@b...pl> wrote:
    > bezawaryjna jazda. Silniki w Virago robia spokojnie 100 tys

    Skad wiesz? Nie ma takich na rynku. Teraz wszystkie motury maja nie
    wiecej niz 20 ;)

    --
    zdrowka
    amos

  • 57. Data: 2011-05-20 14:51:41
    Od: amos <g...@g...com>

    On 19 Maj, 12:11, The_EaGle <e...@j...com> wrote:
    > Właśnie, ja wymieniałem już chyba wszystkie zamki - także jak ktoś kupi
    > sobie kurtkę roleffa za np 500zł to niech doliczy 200 na wymianę zamków
    > w ciągu roku. Czyli za 700zł to jest marna kurtka...

    Ach, faktycznie zapomnialem ze i mi polecial zamek w roleffie po ok 1
    miesiacu uzywania.
    Dopisuje sie do listy!

    --
    amos

  • 58. Data: 2011-05-20 15:11:00
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-05-20 13:22, The_EaGle pisze:

> [...]
    > ubranie i kask to wszystko. Dobrze jest wspomnieć także o prawdopodobnie
    > spalonym paliwie np na tych zlotach czy też innych pierdołach.

    ALE PO CO TO LICZYC ?? Paliwo sie konczy to sie je tankuje. I tyle.
    Nigdy nie rozumialem dzbanow zbierajacych paragony i robiacych tabelki.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 59. Data: 2011-05-20 16:44:24
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-05-20 07:53, Krzysiek pisze:

    > dobre :) rejestruję wszystko, nie tylko koszta samochodowe...

    Kalorie tez liczysz ?

  • 60. Data: 2011-05-20 21:01:58
    Od: amos <g...@g...com>

    On 20 Maj, 17:11, Kuczu <q...@g...com> wrote:
    > ALE PO CO TO LICZYC ?? Paliwo sie konczy to sie je tankuje. I tyle.
    > Nigdy nie rozumialem dzbanow zbierajacych paragony i robiacych tabelki.

    Jak sie kupuje oszczedne auto (albo moto) to sie liczy, aby miec
    potwierdzenie slusznosci swojego wyboru.

    Ja w przypadku zarowno auto jak i moto szybko przestalem liczyc.
    Szkoda zdrowia...
    Powrot na nowym moto do domu kosztowal mnie 10L/100 ;D

    Potem bylo troche lepiej, ale jazda ponizej 4,5 RPM nie ma sensu nawet
    w przypadku zyklego nakeda. No i przestalem liczyc. Przynajmniej
    przyjemnosc z jazdy jest.

    --
    amos