-
Data: 2016-11-08 08:11:04
Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Mon, 7 Nov 2016 17:26:42 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
<m...@n...op.pl> napisał(-a):
> Mon, 7 Nov 2016 15:37:55 +0100, nadir
>
> > Jesteś pewien, że ma tylko sensownie brzmieć, a nie że jednak pas
> > włączania faktycznie jest oddzielony od jezdni autostrady?
>
> Pojęcie włączania się do ruchu w rozporzadzeniu o budowie dróg nie jest
> tożsame z Art. 17. PORD. Tam się nie zastanawiają nad prawnymi
> konsekwencjami pierwszeństwa na drodze, bo ten dokument nie temu służy.
1. Włączanie się do ruchu jako takie nie ma tu zastosowania, najwyżej włączasz
się do ruchu na drodze głównej.
2. Ten dokument jasno określa gdzie jest jezdnia, łącznik itd. PoRD określa jak
masz się zachować w takiej sytuacji -- a tu jest jasne, masz ustąpić na drodze
głównej.
> > No właśnie, jeżeli jednak pas włączania jest pasem "podporządkowanym"
> > względem jezdni autostrady, to już nie koniecznie. Zauważ, że inne linie
> > są miedzy pasami ruchu autostrady, a inne między pasem włączania i lewym
> > pasem autostrady.
>
> Już to było wyjaśnione. Grubsza linia P-1c informuje tylko, że ten pas
> służy do włączania, wyłączania, służy pojazdom "specjalnym", ew. do skrętu
> tj. skieruje w inną stronę niż "prosto". Nic więcej, żadnego pierwszeństwa
> nie zmienia, nie stanowi odmiennego bytu, w tym także i szczególnie nie
> zmienia Art. 22.
Bzdura. Już podawałem, że jezdnie wcale nie musi rozdzielać P-7 i stosuje go w
zasadzie sporadycznie w takim przypadku. Jeżeli nie pamiętasz -- mogę wkleić to
trzeci raz. Dodatkowo to co mam pod ręką:
"5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi
130 km/h".
Jak widać wszędzie odróżnia się pas włączania od jezdni drogi.
Mogę także po raz kolejny wkleić (a może nie wklejałem jeszcze?) punkt, który
jasno określa, że łącznik kończy się wraz z końcem pasa włączania (ergo: jadąc
pasem włączania jesteś wciąż na łączniku, a nie na głównej drodze.
Poza tym (ale to już widzę skrzętnie pomijacie) -- skrzyżowanie kończy się wraz
z końcem pasa włączania, co już jest w zupełności wystarczające dla określenia
pierwszeństwa (chociaż widzę, że nie dla wszystkich).
Następne wpisy z tego wątku
- 08.11.16 09:10 Dalok
- 08.11.16 10:05 J.F.
- 08.11.16 10:17 r...@k...pl
- 08.11.16 10:18 r...@k...pl
- 08.11.16 10:21 Shrek
- 08.11.16 11:37 Dalok
- 08.11.16 11:47 r...@k...pl
- 08.11.16 11:58 r...@k...pl
- 08.11.16 13:58 SW3
- 08.11.16 14:02 Dalok
- 08.11.16 16:17 Dalok
- 08.11.16 17:53 r...@k...pl
- 08.11.16 22:31 Dalok
- 08.11.16 22:40 Shrek
- 09.11.16 09:53 Dalok
Najnowsze wątki z tej grupy
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
Najnowsze wątki
- 2025-02-22 spalinki
- 2025-02-22 Warszawa => Presales Engineer IT <=
- 2025-02-22 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-22 Spalinki:)
- 2025-02-23 Useme
- 2025-02-22 Drogie mieszkania, drogie kredyty i ogromne zyski banków. Czy rząd ma rozwiązanie?
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S