eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchuRe: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Data: 2016-11-08 08:11:04
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 7 Nov 2016 17:26:42 +0100, w <1...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Mon, 7 Nov 2016 15:37:55 +0100, nadir
    >
    > > Jesteś pewien, że ma tylko sensownie brzmieć, a nie że jednak pas
    > > włączania faktycznie jest oddzielony od jezdni autostrady?
    >
    > Pojęcie włączania się do ruchu w rozporzadzeniu o budowie dróg nie jest
    > tożsame z Art. 17. PORD. Tam się nie zastanawiają nad prawnymi
    > konsekwencjami pierwszeństwa na drodze, bo ten dokument nie temu służy.

    1. Włączanie się do ruchu jako takie nie ma tu zastosowania, najwyżej włączasz
    się do ruchu na drodze głównej.
    2. Ten dokument jasno określa gdzie jest jezdnia, łącznik itd. PoRD określa jak
    masz się zachować w takiej sytuacji -- a tu jest jasne, masz ustąpić na drodze
    głównej.

    > > No właśnie, jeżeli jednak pas włączania jest pasem "podporządkowanym"
    > > względem jezdni autostrady, to już nie koniecznie. Zauważ, że inne linie
    > > są miedzy pasami ruchu autostrady, a inne między pasem włączania i lewym
    > > pasem autostrady.
    >
    > Już to było wyjaśnione. Grubsza linia P-1c informuje tylko, że ten pas
    > służy do włączania, wyłączania, służy pojazdom "specjalnym", ew. do skrętu
    > tj. skieruje w inną stronę niż "prosto". Nic więcej, żadnego pierwszeństwa
    > nie zmienia, nie stanowi odmiennego bytu, w tym także i szczególnie nie
    > zmienia Art. 22.

    Bzdura. Już podawałem, że jezdnie wcale nie musi rozdzielać P-7 i stosuje go w
    zasadzie sporadycznie w takim przypadku. Jeżeli nie pamiętasz -- mogę wkleić to
    trzeci raz. Dodatkowo to co mam pod ręką:

    "5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
    odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
    długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi
    130 km/h".

    Jak widać wszędzie odróżnia się pas włączania od jezdni drogi.

    Mogę także po raz kolejny wkleić (a może nie wklejałem jeszcze?) punkt, który
    jasno określa, że łącznik kończy się wraz z końcem pasa włączania (ergo: jadąc
    pasem włączania jesteś wciąż na łączniku, a nie na głównej drodze.

    Poza tym (ale to już widzę skrzętnie pomijacie) -- skrzyżowanie kończy się wraz
    z końcem pasa włączania, co już jest w zupełności wystarczające dla określenia
    pierwszeństwa (chociaż widzę, że nie dla wszystkich).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: