  • 31. Data: 2010-02-14 22:25:12
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9D1FCB76E7159budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > 4 razy zdazyłby zmienic pas...

    no co Ty, przecież to tylko 100m ;-)
    Trzeba sie zastanowic, spojrzec w lusterko zewnętrzne, wewnętrzne włączyć
    kierunkowskaz, sprawdzic na jakim jedziemy biegu, skontrolowac prędkość,
    spoglądnąć jeszcze raz w lusterko zewnętrzne, wewnętrzne, dla pewności
    sprawdzić jeszcze raz kierunkowskaz, oglądnać sie do tyłu przez ramie, bo
    moze czegoś w lusterko nie bylo ... i to wszystko na 100m?
    Przynajmniej 500m potrzeba i to przy założeniu, ze nikogo poza tym SUVem na
    drodze nie bedzie :D

    BP, MSPANC

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 32. Data: 2010-02-15 00:06:35
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 13.02.2010 11:14, marjan pisze:

    > Zmartwił mnie wczoraj fakt nieznajomości przepisów przez kierownika
    > jakiegoś SUVa na podwarszawskich tablicach. Sytuacja wyglądała następująco:
    >
    > Kraków, skrzyżowanie ul. Pilotów z Wieniawskiego (lewy górny róg na
    > rysunku) i Widną (prawy dolny róg na rysunku):
    >
    > http://student.agh.edu.pl/~marjan/pms/cross.jpg

    Sytuacja (trochę tylko) podobna do omawianej dwa tygodnie temu w
    programie "Jedź bezpiecznie" na skrzyżowaniu
    Grochowska/Wilka-Wyrwińskiego/Olszyny/Brodowicza (rzut beretem od
    miejsca Twojej "przygody"):

    http://ww6.tvp.pl/6287,20100201957821.strona (druga część programu).

    Różnica jest taka, że na Wilka-Wyrwińskiego są dwa pasy do skrętu w
    lewo, więc kierujący uważają, że ich ulica jest "główniejsza" i nie
    ustępują pierwszeństwa skręcającym w prawo z Grochowskiej!

    Zapewne - zdaniem niektórych dyskutujących - wszyscy łamiący przepisy
    (wymuszający pierwszeństwo skręcając w lewo) to piewcy "zdrowego
    rozsądku" i "kultury", bo "usprawniają ruch", a Ci, którzy próbują
    wyjechać z Grochowskiej (na której natężenie ruchu jest faktycznie o
    rząd wielkości mniejsze) egzekwując oczywiste dla nich pierwszeństwo to
    "buractwo". Do tego prowadzi ignorowanie PoRD - gdyby wszyscy znali
    przepisy, taka sytuacja nie mogłaby mieć miejsca. Paradoksem jest fakt,
    że wszyscy "miejscowi" grzecznie uznali sytuację za normalną i czekają
    jak sieroty na Grochowskiej, ustępując pierwszeństwa skręcającym w lewo,
    a jak pojawi się ktoś, kto nie zna "lokalnych zasad" i jedzie na
    pewniaka w prawo, to zostaje otrąbiony.

    W 90% skręcając w prawo w ulicę dwupasmową zajmuję prawy pas ruchu,
    robiąc miejsce na lewym pasie dla skręcających z przeciwka w lewo.
    Czasem jednak zdarza się, że to nie jest logiczne. Np. skrzyżowanie
    Stoczniowców/Nowohuckiej/Saskiej: na Nowohuckiej korek, chcąc zdążyć
    przejechać na moim zielonym ze Stoczniowców nie czekam "w sznurku"
    skręcających w prawo na prawy pas, tylko zajmuję miejsce na lewym pasie
    - ci z przeciwka i tak przeważnie czekają, aż przejadą jadący prosto ze
    Stoczniowców w Saską. Gdyby nie to, czekałbym kolejną zmianę świateł do
    włączenia się do korka na Nowohuckiej, ale po co?

    Marek

  • 33. Data: 2010-02-15 08:35:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MarekM m...@w...interia.i-popraw-tld.polska ...

> [...]
    > jak sieroty na Grochowskiej, ustępując pierwszeństwa skręcającym w lewo,
    > a jak pojawi się ktoś, kto nie zna "lokalnych zasad" i jedzie na

    i naprawde uwazasz, ze sytuacja z filmu w kontekscie sytuacji opisanej
    przez marjana jest tozsama? Zwłaszcza w kontekscie komentarzy, jakie
    pojawia sie na grupie? Cóz...

  • 34. Data: 2010-02-15 08:59:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w <news:Xns9D2051F64258Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
    >:

    > Użytkownik MarekM m...@w...interia.i-popraw-tld.polska ...

    [...]
    > i naprawde uwazasz, ze sytuacja z filmu w kontekscie sytuacji opisanej
    > przez marjana jest tozsama? Zwłaszcza w kontekscie komentarzy, jakie
    > pojawia sie na grupie? Cóz...

    Ale ta jest: <http://ww6.tvp.pl/6287,718419,1.view>, może dotrze do
    niektórych ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2010-02-15 10:10:35
    Od: Krzysztof Szmergiel <k...@s...com>

    On 2010-02-14 09:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik z z...@g...pl ...

    > zwroc tylko uwage, ze jednak do nastepnego skrzyzowania marjan z SUVem bez
    > problemu zamienili sie pasami, wiec jednak to marjan zle ocenił sytuacje.
    > Poza tym zawsze najbardziej newralgicznymi miejscami sa skrzyzowania,
    > lepiej, zeby ktos poczekał sekunde czy dwie poza skrzyzowaniem niz stracił
    > sekunde czy dwie na skrzyzownaiu, bo tam za chwile ruch zatrzymaja swiatła.

    Bzdura! Jak dla mnie to po cholere SUV pakowal sie na lewy pas jezeli
    chcial byc na prawym. Wystarczylo zwolnic i plynnie wjechac na prawy.
    Zgodnie z przepisami i bez utrudniania ruchu.

    K.

  • 36. Data: 2010-02-15 10:12:20
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2010-02-15 08:35, Budzik pisze:

    > i naprawde uwazasz, ze sytuacja z filmu w kontekscie sytuacji
    > opisanej przez marjana jest tozsama?

    A w którym miejscu tak napisałem? Napisałem: "Sytuacja (trochę tylko)
    podobna" i to w pierwszym zdaniu.

    > Zwłaszcza w kontekscie komentarzy, jakie pojawia sie na grupie?

    Właśnie w kontekście niektórych komentarzy jest tożsama. Zwracam na
    uwagę na fakt, że pretensje kierowcy SUVa (o otrąbienie go) moim zdaniem
    wcale nie wynikają z faktu, że marjan zachował się rzekomo jak burak,
    tylko z faktu, że ten pierwszy był święcie przekonany o swoim
    pierwszeństwie. Tak jak 90% jadących z Wilka-Wyrwińskiego w Brodowicza,
    bo gdyby Ci oraz ten z SUVa znali przepis o zasadach zachowania
    pierwszeństwa podczas skrętu w lewo sytuacje takie (te z filmu i ta
    marjanowa) nie miałyby miejsca.

    O nieznajomość przepisów mi tutaj chodzi- nieznajomość, którą niektórzy
    usprawiedliwiają "kulturą" i "logicznością".

    Marek

  • 37. Data: 2010-02-15 12:11:46
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    > http://ww6.tvp.pl/6287,20100201957821.strona (druga część programu).

    jak widac na filmie ulica grochowska jezdza same tumany z pms.
    ten film wyjasnia wszystko a i tak widze ze pmsowe debile tego nie
    zrozumialy.
    btw doskonale miejsce na sponsoring remontowy

  • 39. Data: 2010-02-15 12:17:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Szmergiel k...@s...com ...

    > Bzdura! Jak dla mnie to po cholere SUV pakowal sie na lewy pas jezeli
    > chcial byc na prawym. Wystarczylo zwolnic i plynnie wjechac na prawy.
    > Zgodnie z przepisami i bez utrudniania ruchu.

    Mam wrazenie ze juz nie zrozumiesz.
    Po to marjan miał wjechac na prawy pas a SUV na lewy, aby obaj mogli zrobic
    to jednoczesnie, zjechac ze skrzyzowania dajac szanse na przejechanie
    skrzyzowania kolejnym kierowcom. Przypomianm - plynnosc ruchu.
    Gdyby robili odwrotnie czyli marjan pakowałby sie na prawy pas, SUV na lewy
    to cała operacja przejechania skrzyzowania trwałaby 3 x dłuzej i pewnie 2
    kolejne auta juz by w fazie zielonego nie przejechały.

  • 38. Data: 2010-02-15 12:17:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > bo gdyby Ci oraz ten z SUVa znali przepis o zasadach zachowania
    > pierwszeństwa podczas skrętu w lewo sytuacje takie (te z filmu i ta

    po zastanowieniu masz racje. O ile trudno przewidziec czy kierownik SUVa
    rzeczywiscie był przekonany o swoim pierwszenstwie, czy tylko robił dobra
    mine do złej gry, o tyle w podanym przez ciebie przypadku niewiedza
    kierowców jest conajmniej ciekawa. Zupelnie inna sprawa, ze ja skrecajac w
    lewo, widzac goscia ktory skreca w prawo i stoi tez bym pojechał. :)

  • 40. Data: 2010-02-15 12:17:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik 'Tom N' n...@i...dyndns.org.invalid ...

    > Ale ta jest: <http://ww6.tvp.pl/6287,718419,1.view>, może dotrze do
    > niektórych ;-)

    Uwazam ze pozycja obowiązkowa do obejrzenia.
    Po prostu wszystko to o czym mówiliśmy w zdroworozsądkowej pigułce.
    Podobają mi się komentarze tego gościa.