  • 21. Data: 2010-02-14 10:04:58
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Feb 2010 09:25:38 +0100, Przembo napisał(a):

    > Sytuacji gdy policjant
    > nakazywał mi złamanie prawa nie licze.

    Jak już skończysz to gimnazjum i będziesz w wieku, gdy można pójść na kurs
    prawa jazdy, to dowiesz się tam, że policjant nie może nakazać Ci złamania
    prawa, gdyż sam stanowi prawo. Jeżeli policjant kieruje ruchem, albo wydaje
    Ci polecenia, to nie ma znaczenia jakie są znaki, czy kolor światła:
    jedynym prawem są wtedy polecenia policjanta. Ale to już na kursie będziesz
    miał dokładnie objaśnione: policjant -> sygnalizacja świetlna -> znaki ->
    zasady ogólne.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 22. Data: 2010-02-14 11:14:59
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak już skończysz to gimnazjum

    Dziekuje za te słowa, tym samym wykazałeś że merytoryka w tej dyskusji Cię
    nie interesuje, jak również nie masz pojecia jaka jest praktyka na drodze.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2010-02-14 11:17:06
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    wiadomości news:14022010.23FA465C@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail m...@...mienia.niet napisał(a) w poprzednim
    > odcinku co następuje:
    > a ja chciałem tylko zwrocic uwage, aby ten 1% zmniejszac do 0. Nawet jak
    > za 100metrów trzeba bedzie skrecic w lewo.

    99% prowadzi do stopniowej zmiany tego jednego procenta :)

    Pozdr

  • 24. Data: 2010-02-15 12:03:32
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...mienia.niet> napisał w wiadomości

> [...]
    > posiadania pierwszeństwa w takich sytuacjach tak jak bohater opowieści -

    Niestety. Niewiedza jest totalna i jeszcze eksponowana przez chamstwo. Mnie
    od razu przychodzi na myśl sygnalizator S-3(skręt w lewo) na którym
    niektórzy zawracają wchodząc w kolizję ze skręcającymi w prawo.
    neelix

  • 25. Data: 2010-02-15 12:08:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mario" <m...@...mienia.niet> napisał w wiadomości
    > I tutaj każdy normalny
    >
    > i zgodnie z zasadą ograniczonego zaufanie, 100% tych skręcających w prawo,
    > powinno mieć na uwadze, ze 1% tych skręcających w lewo moze nie znac
    > przepisu, zagapić sie, uniknąć zderzenia z przebiegającym przez
    > skrzyżowanie kotem, tylko upuścić papierosa i wjechać na lewy pas nie
    > patrząc, czy jakiś kmiotek czasem nie egzekwuje wlasnie swoich uprawnień
    > do zajęcia tego pasa ponad wszelką logike i kurtuazje.

    1%? Gdyby to był 1% to nie byłoby tylu emocji. To jest nagminne choćby z
    tego powodu, że ludzie w różnym czasie robili PJ, a poza tym po zrobieniu
    ani razu nie zajrzeli do pord i jeżdżą wg. widzimisię. Mnie wyjechał z
    gruntowej, bo ja go miałem z prawej. Nie wiedział, ze zmienił się przepis i
    znak A-5 nie daje mu pierwszeństwa. Pluł się niemiłosiernie. Takich mundrych
    jest cała masa.
    neelix

  • 26. Data: 2010-02-15 12:25:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > Niestety. Niewiedza jest totalna i jeszcze eksponowana przez chamstwo.
    > Mnie od razu przychodzi na myśl sygnalizator S-3(skręt w lewo) na
    > którym niektórzy zawracają wchodząc w kolizję ze skręcającymi w prawo.

    albo z tramwajem.
    Ale to efekt tego, ze ten przepis sie kilka lat temu zmienił.

  • 27. Data: 2010-02-15 12:35:25
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie wiem czy zgodnie z tą zasadą, czy z inną, ale przecież w niego nie
    > przywaliłem, tylko zjechałem w końcu na prawy pas, wcześniej tylko
    > ostrzegając go klaksonem o tym, że ja tam jadę w razie gdyby mnie nie
    > widział, mając też na uwadze fakt, że on może nie wiedzieć, że mam prawo
    > zająć pas lewy bo tak mi wygodniej.

    I z pewnością nie wiedział, bo dla większości poza deptaniem w pedał gazu
    reszta jest zbyt trudna i zbyteczna. Niestety taka jest prawda. Przepisy są
    rozdęte, niespójne, absurdalne i dla większości nieprzyswajalne a na pewno
    szybko wietrzejące z głowy.
    neelix

  • 28. Data: 2010-02-15 12:37:21
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > I co? Tutaj masz to samo LOL.

    Bo chłopski filozof z własnym widzimisię jest wszędzie. Nie wie, nie widział
    a poucza.
    neelix

  • 29. Data: 2010-02-15 12:44:45
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > się nauczyć. Nie wiem tylko dlaczego moje zachowanie było potępione, a
    > gościa z SUVa wręcz pochwalone. Rozumiem, że kultura wymaga aby kogoś
    > wpuścić/ułatwić przejazd. W większości przypadków to robię, ale wiem że to
    > moja dobra wola, tak jak dobrą wolą jest jak ktoś mnie wpuszcza (za co
    > dziękuję ręką lub mrugnięciem kierunkowskazami), a nie ryję się na chama
    > tam, gdzie nie mam pierwszeństwa. Nie widzę jednak powodów, dla których
    > brak mojej dobrej woli, spowodowany niechęcią utrudniania sobie życia (i
    > skorzystaniem z prawa pierwszeństwa przejazdu, które daje mi PoRD) było

    Kultura to sprawa trzeciorzędna. Najpierw pord, potem pord, a dopiero
    kultura. Każdy musi się uczyć i będzie to trwało całe życie. Niestety ci
    mundrzejsi w gębie muszą kogość napaść dla lepszego samopoczucia, bo wydaje
    im się ze wszystko wiedzą. Tacy są najgorsi. Nie byli tam, nie widzieli ale
    przejechać się po kimś mogą dla zasady. Mnie to wkurza.
    neelix

  • 30. Data: 2010-02-15 12:55:00
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    wiadomości news:Xns9D207E63CDA00budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik neelix a...@w...pl ...

    > albo z tramwajem.
    > Ale to efekt tego, ze ten przepis sie kilka lat temu zmienił.

    Nie dość, że durnie napisali głupie prawo to jeszcze w nim nieustannie
    grzebią. Już jest zasadą, że im głupszy minister to częściej grzebie. Teraz
    w TV produkuje się podinsp. Kąkolewski. Kolejny euforyczny entuzjasta zmian
    opowiadający bajki, że teraz będzie dużo lepiej i dużo bezpieczniej.
    Policjanci powinni mieć zakaz lobbingu, komentarzy i uprawiania propagandy,
    bo bredzą jak tvn wskazujący zwycięzcę (ciągle tego samego) na długo przed
    wyborami.
    neelix