  • Data: 2010-02-13 23:44:42
    Temat: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    marjan wrote:

    > ale PoRD przeczytałem w całości dopiero ok rok po otrzymaniu
    > PJ, na pamięć go nie znam.

    To widać...

    > To podaj mi, proszę, tą Twoją magiczną radę na zmianę pasa ruchu, gdy
    > bez przerwy jedzie na nim auto za autem.

    Wyrównać prędkość, włączyć migacz i wjechać w lukę, takie trudne?

    > Rozumiem, że jak ktoś na Tobie wymusza pierwszeństwo to z uśmiechem na
    > twarzy zwalniasz sie/zatrzymujesz, i go przepuszczasz, bo przecież
    > jesteś doświadczonym kierowcą?

    Wystarczy nie jeździć jak burak. On miał prawo przypuszczać, że będziesz
    stosował się do PoRD i jechał możliwie blisko prawej krawędzi jezdni,
    czyli w tym wypadku po prawym pasie, który był wolny.

    > Co innego wpuścić jeden samochód przed siebie w jeździe na suwak, co
    > innego ułatwić komuś zmianę pasa, poprzez zwiększenie luki, a co innego
    > skorzystanie ze swojego pierwszeństwa przejazdu w miejscu, gdzie jest mi
    > tak wygodniej.

    "Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni."

    --
    cokolwiek