  • 291. Data: 2014-10-11 01:21:22
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Nie.
    > JA MAM PIERWSZEŃSTWO.
    > Nie bez powodu przywołuję regularnie przypadek wypadkogennego
    > oznakowania alejek parkingowych niektórych hipermarketów,
    > tych pomalowanych w linie zatrzymania, ale BEZ znaków A-7.

    Musiałbyś pokazać bo ja prosty człowiek jestem i nie wiem nawet co to A-7.
    Aczkolwiek wydaje mi się, że przed marketami na czuja się jeździ a nie
    według przepisów więc nie wiem co by miało wnieść.

    > W sporej części kilka wypadków (i wyroków w tej sprawie)
    > nauczyło, że należy unikać układu w którym jest nakaz
    > zatrzymania bez odbierania pierwszeństwa, jeśli ten drugi
    > pojazd jedzie - bo błędne domniemanie "tamten musi
    > stanąć to ja mogę jechać" spowodowało już zdziwienie
    > niejednego "bezpierwszeństwowego".

    Niestety nie ogarniam.

    > Z tego zresztą powodu (poczytaj różne komentarze do wypadków)
    > spora część kierowców o wyrokach sądowych w których to kierowca
    > został uznany winnym najechania pieszego na pasach wypowiada
    > się, że są "niesprawiedliwe" - szukając dziury w tym, że
    > przecież "on miał stanąć".

    A ja nie o tym czy by wygrał tylko o tym, że samochód ważący tonę NIE
    zatrzyma się w miejscu choćby nie wiem jak chciał. Nieraz oczywiście widać
    odpowiednio wcześnie, że pieszy nadchodzi itp itd, ale można się zagapić itp
    itd i taki pustak, co przepuszcza nie patrząc czy inni są na to samo gotowi
    może narażać przepuszczanych. I to jest postulat by pieszemu nie dawać
    żadnego dodatkowego pierwszeństwa bo ktoś mu krzywdę zrobi.

    > No to co on zrobił, skoro niemożność zatrzymania powodowała
    > niemożność skorzystania z pierwszeństwa, jak to nazwiesz?

    Kiedy zasadniczo nie powodowała. Mnie bardziej o to chodzi, że po zachowaniu
    tego pustaka można sądzić, że uważał, że ktoś tu prawo złamał przez jego
    zatrzymanie a w istocie sam narażał pieszego.

    > Doceniam.
    > Już nauczyłem się w takich przypadkach zatrzymywać w odstępie
    > przed przejściem :> bo nawet samo machnięcie ręką nie zawsze
    > działa.

    Dzisiaj rano nie wystarczyło. Jak zwykle nie lazłem na przejście tylko
    chciałem samochody przepuścić i zostałem właśnie z metr, ale jakiś ....
    koniecznie chciał mnie przepuścić i znowu ktoś z naprzeciwka jechał a był
    akurat w takiej odległości, że ani nie mógł przejechać ani zwolnić tylko
    musiał się zatrzymać bym ja przeszedł. A to przepuszczanie niczego
    sensownego nie daje bo droga mało uczęszczana jest i ja sobie spokojnie mogę
    poczekać by dwa samochody ważące w tym przypadku w sumie dwie tony
    przejechały. Kiedyś na tym przejściu jakiś pieszy ucierpiał od autobusu, ale
    nie wiem czy dlatego, że ktoś go tak wypuścił czy gadał przez komórkę czy co
    innego. Obrazuje jak głupie jest odwracanie rozsądnych reguł biorących się z
    prostych praw fizyki.

    > Problem zaś w tym, że ten "niezdążąjący" odwrócił proporcje:
    > z góry założył, że pieszy nie wejdzie (bo ten z przeciwka
    > uniemożliwi mu wejście).

    Zrozum, on nic nie zakładał, tylko nagle zastał pieszego obok przejścia i
    tego pustaka hamującego gwałtownie z naprzeciwka. To depnął po hamulcu, ale
    zreflektował się uznając, że nie zdąży wyhamować albo że ktoś mu może w
    kufer wjechać albo nie wiem co tam. Oczywiście mógł wcześniej zauważyć
    pieszego, ale się zamyślił albo nie wiem co tam. Ta konkretna sytuacja nie
    była wcale tak niebezpieczna, żenujący był klakson i długie po tym jak się
    niemal wpuściło pieszego pod nadjeżdżający samochód.

    > I cały problem właśnie w tym, że jak na poprzecznej masz "niemal
    > pewność" że kierowca z pierwszeństwem Ci wjedzie to BIERZESZ TO
    > POD UWAGĘ, a przy przejściu... sam napisałeś.

    No weź, nie uwzględniasz na drodze różnych mas i gabarytów ? To nie jest
    ideologiczne tylko zdroworozsądkowe.

    > Jakbym czytał Cavallino :>
    > Problem w tym, że np. przy skrzyżowaniu, krzyżują się DROGI.
    > Razem z chodnikami.
    > Takie przejście stanowi "skrzyżowanie chodnika z jezdnią", jednej
    > drogi z drugą, a problem mentalny stanowi że jest prowadzone fizycznie
    > "jak jezdnia" :>

    Nie, to jest skrzyżowanie dwu różnych ciągów komunikacyjnych. To samo
    dokładnie co na przejeżdzie kolejowym albo tramwaju. Może nawet tramwaj
    lepiej obrazuje.

    > Coś jeszcze. Jak żądasz "przywrócenie praw", to ja poproszę
    > o pierwszeństwo dla furmanek. Rozważ, że ten argument jest taki
    > sobie.

    Rozwiń bo nie rozumiem. Chodzi o konia pustaka ? A kiedy Ty ostatnio
    widziałeś furmankę ? Bo ja tydzień temu, ale ... wcześniej to tak z 10 lat
    temu.

    > Tego kto daje zmywak czy tego co się "łapie"?

    > Też.
    > Są tacy, którzy twierdzą że "lepszy".
    > Z powodu geometrycznej "odwrotności" pierwszeństwa.
    > Ale tego nie oceniam (chwilowo).

    Tak tak, przejdźmy na ruch lewostronny: w pierwszym roku niech tak poruszają
    się furmanki, w drugim ciężarowe a w trzecim osobowe ...

  • 292. Data: 2014-10-11 11:32:36
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > sensownego nie daje bo droga mało uczęszczana jest i ja sobie spokojnie
    > mogę poczekać by dwa samochody ważące w tym przypadku w sumie dwie tony

    Skoro tak bardzo zależy ci, żeby nikt cię nie wpuścił na przejście, to stań
    w odległości nie 1m tylko 20 :) Wtedy problem będziesz miał z głowy. Jak nie
    zobaczysz samochodu na horyzoncie to biegnij :)
    Dla kierowcy obserwującego z daleka pól metra czy metr nie odgrywa różnicy.
    Jesteś zbyt blisko przejścia i niestety masz problem bo część kierowców
    zaczyna zachowywac sie kulturalnie byc może przywożąc nawyki z państw
    cywilizowanych.
    Stać przy przejściu i mieć pretensję o to, że zostało się przepuszczonym.
    Normalnie jak cie czytam to ręce i nogi opadają. Coś chłopie z tobą jest
    chyba nie tak.
    Następnym razem jak widzisz, że samochod się zatrzymuje to machnij mu ręką,
    żeby jechał. Przecież ty możesz poczekać hahahaha.

  • 293. Data: 2014-10-11 13:04:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Oct 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Musiałbyś pokazać bo ja prosty człowiek jestem i nie wiem nawet co to A-7.

    No sorry, akurat miałem znaki pod ręką ;) (mam w cache przeglądarki).
    "Ustąp pierwszeństwa", odwrotny trójkąt.
    Mam "w oczach" jeden i drugi przypadek (dwa parkingi w Zabrzu, tuż
    obok siebie, Makro ze znakami pionowymi i OBI bez), ale nie mam zdjęć.

    > Aczkolwiek wydaje mi się, że przed marketami na czuja się jeździ a nie według
    > przepisów więc nie wiem co by miało wnieść.

    Sporo. Jak dojdzie do kolizji oczywiście.
    Niejeden wypadek już tak zaliczono.
    Za cenę mandatu można "wyklepać" lewy bok.
    Linia zatrzymania może ułatwić spostrzeżenie pojazdu z pierwszeństwem
    (i zatrzymanie na niej ma sens, jak na rogu pola parkingowego stoi
    półciężarówka albo coś w tym stylu, po to, żeby TEN DRUGI miał
    ułatwione ustąpienie pierwszeństwa zauważając "stopowanego"), a nie
    ma celu "prawa przejazdu" dla tego bez linii.
    A przynajmniej litera prawa tego nie daje.

    > Niestety nie ogarniam.

    Proste - linia zatrzymania, ale bez "ustąp" i bez "stop" (tylko
    te dwa znaki pionowe *odbierają pierwszeństwo*).
    Jadący z prawej nie zatrzymuje się na linii zatrzymania, jadący
    z lewej wali w niego "bo myślał że się zatrzyma".
    Finał wiadomy. Szczególnie jeśli ten z lewej widział tego z prawej
    (znaczy i tak mu nie ustąpił :P)

    Myślenie ma przyszłość.

    > A ja nie o tym czy by wygrał tylko o tym, że samochód ważący tonę NIE
    > zatrzyma się w miejscu

    Oczywiście.
    I na skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem też się nie zatrzyma
    "w miejscu". A jednak kolizje nie są "co chwila" tudzież
    zobowiązany do ustąpienia nie awanturuje się po kolizji,
    że "przecież nie mógł się zatrzymać przed tym motocyklem".
    Dziwa jakoweś się zdarzają i fizyka nie wyrabia.

    > Mnie bardziej o to chodzi, że po zachowaniu
    > tego pustaka można sądzić, że uważał, że ktoś tu prawo złamał
    > przez jego zatrzymanie

    Ale "z mocy prawa" tak jest.
    Jak na autostradzie wrąbiesz w stojącego na środkowym pasie, to
    on co najwyżej dostanie mandat a Ty nie masz "zakładać że tam jest
    pusto" tylko będziesz winien wypadku.

    > Dzisiaj rano nie wystarczyło. Jak zwykle nie lazłem na przejście tylko
    > chciałem samochody przepuścić i zostałem właśnie z metr, ale jakiś ....

    Spytam, czy POKAZAŁEŚ że ma jechać.
    Tego naumiałem się ...z roweru.
    Jak kolejny TIRman nie wyprzedzał, mimo że zjechałem na opaskę lub
    inną skrajnię, to zajarzyłem, że niekoniecznie zwraca uwagę na to,
    że mam lusterko (więc nie wie, że widzę go i robię to celowo).
    Primo trzeba "machnąć" a secundo trzeba machnąć z wyprzedzeniem
    (bo jak pieszy przed pasami machnie kiedy kierowca już zaczął
    wciskać hamulec, ma porachowane do cache trzecie pochodne hamowania ;)
    i tak dalej, to jest wysoce prawdopodobne że hamowanie zakończy)

    > A to przepuszczanie niczego sensownego
    > nie daje bo droga mało uczęszczana jest

    No więc mu POKAŻ. Zawczasu! I daj znać o efektach ;)

    > No weź, nie uwzględniasz na drodze różnych mas i gabarytów ?

    Znaczy jak jedziesz jakimś "mini" to typowy TIRman, żeby nie stracić
    100 razy większej energii, nie powinien hamować. Jasne.
    A motocyklistę to już w ogóle.

    > To nie jest ideologiczne

    Aha.

    > Tak tak, przejdźmy na ruch lewostronny: w pierwszym roku niech tak poruszają
    > się furmanki, w drugim ciężarowe a w trzecim osobowe ...

    Ktoś proponował wprowadzenie "wątkowego" przepisu metodą "najpierw tylko
    dla matek z wóżkami" czy trollujesz?

    pzdr, Gotfryd

  • 294. Data: 2014-10-11 16:04:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl>

    > Skoro tak bardzo zależy ci, żeby nikt cię nie wpuścił na przejście, to
    > stań w odległości nie 1m tylko 20 :)

    I na rękach.

    > Wtedy problem będziesz miał z głowy.

    Z głowy będę miał jak ją obetnę

    > Jak nie zobaczysz samochodu na horyzoncie to biegnij :)

    Ja się mieszczę między samochodami i moja głowa też.

> [...]
    > Jesteś zbyt blisko przejścia i niestety masz problem bo część kierowców
    > zaczyna zachowywac sie kulturalnie byc może przywożąc nawyki z państw

    Idiotyzm.

    > Stać przy przejściu i mieć pretensję o to, że zostało się przepuszczonym.
    > Normalnie jak cie czytam to ręce i nogi opadają. Coś chłopie z tobą jest
    > chyba nie tak.

    Bo wykazuję się zdrowym rozsądkiem ? A Ty badałeś się ?

    > Następnym razem jak widzisz, że samochod się zatrzymuje to machnij mu
    > ręką, żeby jechał. Przecież ty możesz poczekać hahahaha.

    Czyli to co zwykle ?

  • 295. Data: 2014-10-11 16:24:49
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-10-07 23:35, Czesław Wiśniak wrote:

    > LOL, nie masz pojęcia o fizyce. Podpowiem, wolniej jeździj to ci pozwoli :)

    Hmm, a jaki w tym sens? Chyba samochod jest po to aby szybko i sprawnie
    sie przemieszczac, prawda?

    --
    mk4

  • 296. Data: 2014-10-11 17:42:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "mk4" <m...@d...nul> napisał w wiadomości grup

    > Hmm, a jaki w tym sens? Chyba samochod jest po to aby szybko i sprawnie
    > sie przemieszczac, prawda?

    Dla niektórych istnieje tylko po to aby mieli z czym walczyć.
    Tylko czemu zaśmiecają własnymi osobami grupy dla samochodziarzy?
    Zamiast iść na grupy dla rowerzystów, pieszych czy ekologów?

    Nie pojmę - chyba że to zorganizowany trolling kapeluszników.
    Trzeba to czyścić - każdego kto nienawidzi samochodów wrzucać do kibla i po
    sprawie.

  • 297. Data: 2014-10-11 18:13:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Hmm, a jaki w tym sens? Chyba samochod jest po to aby szybko i sprawnie
    > sie przemieszczac, prawda?

    Po autostradzie jak najbardziej. W większości dużych miast w PL średnia
    prędkość w szczycie to około 30km/h i to raczej nie z powodu pieszych :)
    Rzeczywiście dosyć często wybieram rower.

  • 298. Data: 2014-10-12 18:23:00
    Temat: Re: OT, dziedziczenie, bylo: Pierwszeństwo pieszych...
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Wniosek: umiarkowanie wierzyć "mediom".

    Dopóki nie ma osobistej szkody poziom wiary mediom jest sprawą
    trzeciorzędną. Po prostu plotki jakich wiele.

    > Limit byłby "niesprawiedliwy" - dla kogoś 20 000 to może być kilka
    > butelek highendowego wina (skrajna skrajność to jedna pewnie),
    > a dla innego poważny problem życiowy skutkujący faktyczną
    > niewypłacalnością.
    > Dla dziecka jest bariera i kropka.

    "Do wysokości" to jednak limit.

    > A masz w ogóle? ;)

    A na czym obejrzałbym 100 powtórkę Klossa z reklamami przed, na napisach
    końcowych i po filmie i codzienne sondażowe sraczki poparcia? ;-)

    neelix

  • 299. Data: 2014-10-12 18:53:58
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > grupowiczowi, że komputerami w sądzie straszył ;)
    > Ad rem.
    > Jak był, nomen omen, do niedawna ("do", nieprawdaż? ;)) przepis
    > o nakazie jazdy na włączonych światłach "do ostatniego dnia lutego",
    > to obowiązywał on "ostatniego dnia lutego", czy nie obowiązywał?
    > Jak kto woli, granica zbioru wyznaczonego w tekście prawniczym
    > określeniem "do" jest otwarta czy zamknięta?
    > Z tego powodu była zresztą, że tak przypomnę, nowelizacja PoRD
    > w zakresie rzeczonej daty, bo jeszcze wcześniej było "do
    > 1. marca", co skutkowało zdziwieniem, że 1. marca nakładano

    W "podręczniku kierowcy" z 92 r. czytam zapis "od 1 list. do 1 marca". Fakt,
    że to komentarz autora.

    > Skoro więc ograniczenie prędkości obowiązuje "do skrzyżowania"
    > (a tak widzę w tekście rozporządzenia), zaś "do" oznacza
    > granicę zamkniętą (razem ze skrzyżowaniem), no to "skoków
    > prędkości" się nie stwierdza :D

    Jeśli coś jest otwarte do 15-tej to nie do 15:59:59 włącznie, bo to też
    15-sta. Dla mnie do początku skrzyżowania. W konsekwencji na skrzyżowaniu
    jest tyle ile wynika z obszaru.

    neelix

  • 300. Data: 2014-10-12 19:05:51
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > skutki uboczne w postaci niespodzianek.
    > Patrz "samochody służbowe" (wersja "proste prawo" pt. "wysadziłeś
    > po drodze dziecko przed szkołą - 5 lat odliczania kosztów poszło
    > z dymem" powoduje protesty "zdroworozsądkowych", co przekłada
    > się na pół strony ustawy tu, ćwierć strony ustawy tam i jeszcze
    > jakieś rozporządzenia).
    > Ale trzeba przyznać, że ten przypadek ("półprzerywana" :)) nie
    > podpada pod powyższe, bo tu IMO ustawodawca jest winien (powinien
    > zapisać "z wyjątkiem powrotu na właściwy pas" lub podobnie, bez
    > podawania źródła/przyczyny konieczności tego powrotu).

    Gdyby autor ustawy myślał lub ktoś miał czelnośc to weryfikować to by
    takiego babola nie zostawił. Niestety prawo jak widać tworzą partacze, a
    odprawy i tak czekają.

    > Zgoda.
    > Mści się naruszenie (przez ministra) zasady prawnej.
    > "De minimis non curat lex" konkretnie.
    > Wersja złośliwa - "aquila non capit muscas" :>
    > "Legalność" powrotu na właściwy pas powinna wynikać z dopuszczalności
    > jego opuszczenia i innego przepisu (dopuszczalności opuszczenia
    > tego pasa) i tyle.
    > Przepis nie powinien w to wnikać.

    Nie powinien, bo po co.

    > Niniejszym należy nam się medal z kartofla za zupełnie słuszne
    > ponarzekanie ;) (a ministrowi nie wiem co za naruszenie zasad
    > prawnych).

    Jak to co? Nagrodę, odprawę i podziękowanie od prezydenta za wkład pracy.

    > Swoją drogą, ciekawe czy naruszenie "zasad prawnych" kwalifikuje
    > się pod TK lub inny "najwyższy sąd". Chyba będę się przyglądał
    > (przy okazji) wyrokom NSA pod tym kątem :D
    > Na upartego narusza art.2 Konstytucji ("Polska jest państwem
    > prawa" czy jakoś tak).

    Kruk krukowi oka nie wykole. Nastąpi wymiana na stołku ale za pół roku i to
    z innego powodu. Najważniejsze są sondaże.

    neelix