  • 281. Data: 2014-10-09 23:13:26
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 03.10.2014 o 16:34, Cavallino pisze:

    /..../

    cjalnie dla Ciebie będę musiał zmodyfikować definicję
    > kapelusza (dla ułatwienia), włączam więc w nią wszystkich którzy
    > dokonują zamachu na oczywistą świętość, którą jest niezakłócony ruch
    > silnikowych pojazdów mechanicznych po jezdniach.
    >
    > KAPELUSZ PLONK
    Trzeba zrobić zmianę organizacji ruchu. To jezdnie powinny przechodzić
    przez chodniki ergo samochód gościem na takim przejściu

  • 282. Data: 2014-10-09 23:27:44
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 07.10.2014 o 16:44, Shrek pisze:
    /.../
    > No nie - na wielu jednopasmowych drogach snują się sznury aut z
    > niewielką w sumie prędkością i tam jak ktoś się zatrzyma to bardzo
    > pieszemu się przydaje. A jak jest luźno, to rzeczywiście niewiele to daje.

    Jak pokonuję skrzyżowanie jako pieszy ot mnie irytują kierowcy
    zatrzymujący się, kiedy za nimi pusto. Niechby przejechał a ja bym
    przeszedł. Co innego jak jest sznur aut. Wtedy każdy ciśnie na zderzak
    następnego żeby się z boku nikt nie wepchał.

  • 283. Data: 2014-10-10 02:58:50
    Temat: Re: Pierwszei?1stwo pieszych przed przeji?1ciem.
    Od: "Witolko" <x...@w...pl>

    ps.com...

    > Wcześniej było "do życia" i nie było absurdów ?
    > W którym kraju nie ma absurdów ?
    --------------------------------
    k. My będziemy mieli jeden więcej.
    ---------------------------------
    W. Narazie nie wiadomo. Zobaczymy co parlament uchwali.
    k. Bo dla potencjalnego jednego pieszego będzie
    musiało zatrzymać się nieraz wiele samochodów. Spowoduje to wyemitowanie w
    <ciach>
    ruszania. Przez 55 lat życia nie zauważyłem żeby przejście przez jezdnie na
    pasach i nie tylko stanowiło dla mnie jakiś problem.
    Jak pojazdy mają się grupować żeby luki były to niech
    w przepisie będzie ze jak jest więcej niż dwudziestu pieszych to się ich
    hurtem przepuszcza. A jak tylu nie ma to czekają na okazję albo aż się ich
    tylu uzbiera.
    W. Zgłoś to posłom lub odpowiedniej organizacji. Może ich przekonasz.
    Wszystko zależy od wielu czynników, m.in. gęstości, szybkości ruchu,
    spostrzegawczości, inteligencji, szczęścia, itd.
    Ty nie zauważyłeś problemu, ale niektórzy posłowie zauważyli.
    Widocznie ludzie, organizacje to zgłaszają. Może ze statystyk wypadkowości
    to wynika.

  • 284. Data: 2014-10-10 06:30:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    > Trzeba zrobić zmianę organizacji ruchu. To jezdnie powinny przechodzić
    > przez chodniki ergo samochód gościem na takim przejściu

    Czasem tak się zdarza - np. jak chcesz wjechać w bramę.
    Wtedy pierwszeństwo pieszych jest niepodważalne.

    Czemu w odwrotnym przypadku nie ma być analogicznie?

  • 285. Data: 2014-10-10 06:31:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >
    > Jak pokonuję skrzyżowanie jako pieszy ot mnie irytują kierowcy
    > zatrzymujący się, kiedy za nimi pusto. Niechby przejechał a ja bym

    Dokładnie.
    A ten kretyński przepis usankcjonuje taką głupotę.

  • 286. Data: 2014-10-10 11:02:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał
    >
    > Czasem tak się zdarza - np. jak chcesz wjechać w bramę.

    To nie jest przypadek analogiczny - to przecinanie innego pasa
    ruchu tej samej drogi. Zamiast chodnika weź torowisko tramwajowe
    (wzdłuż drogi, z boku jezdni, bywają takie) do porównania:
    innym przypadkiem jest przecięcie torowiska drogi poprzecznej
    na skrzyżowaniu, a innym przecinanie "swojego" torowiska
    celem zjazdu z drogi "w pole".

    pzdr, Gotfryd

  • 287. Data: 2014-10-10 14:46:49
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    > Jak pokonuję skrzyżowanie jako pieszy ot mnie irytują kierowcy
    > zatrzymujący się, kiedy za nimi pusto. Niechby przejechał a ja bym
    > przeszedł.

    To nie stój przy krawężniku jezdni.
    To nie zbliżaj się do przejścia.
    Stań przed przejściem w większej odległości i w ten sposób
    daj znać kierowcy, że teraz nie zamierzasz wejść na przejście.

  • 288. Data: 2014-10-10 14:58:11
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Dokładnie.
    > A ten kretyński przepis usankcjonuje taką głupotę.

    Mądry pieszy nie skorzysta z tego przepisu i poczeka w pewnej odległości od
    przejścia.
    Głupi pieszy skorzysta, ale w wielu przypadkach miałby kłopoty z przejściem
    i narażałby się przy tym na duże niebezpieczeństwo.

  • 289. Data: 2014-10-10 18:50:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410101100090.3900@quad..
    .

    > To nie jest przypadek analogiczny - to przecinanie innego pasa
    > ruchu tej samej drogi.

    Analogiczny - to (ten inny pas ruchu) działa w obie strony.

  • 290. Data: 2014-10-10 22:52:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Oct 2014, Witolko wrote:

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał

    > To nie stój przy krawężniku jezdni.

    Dobrze prawisz.
    Na sporą część (większość co najmniej, nie gwarantuję że
    znaczną) kierowców wystarczająco działa również gest
    ręką (czytelny).

    > daj znać kierowcy,

    Otóż to.

    Smoku, dlaczego nie zadałeś sobie pytania "dlaczego"? ;)

    pzdr, Gotfryd