  • 271. Data: 2014-10-08 13:36:45
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 11:29, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Powołaliby biegłego, który by wyliczył o ile maks można przyspieszyć
    > od krawędzi skrzyżowania do miejsca w którym auto jest na fotce,
    > nie zapominając o konieczności ponownego zwolnienia do max przed
    > krawędzią skrzyżowania ;>

    Czyli uznajesz, że jest 70 przed skrzyżowaniem a na skrzyżowaniu 90?

    Shrek.

  • 272. Data: 2014-10-08 15:10:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-04 10:42, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Zmieni się charakterystyka wnioskodawców o postawienie świateł.
    > Dotąd najczęsciej występowali o to "lokalni mieszkańcy", teraz
    > częściej będą to regularnie jeżdżący daną drogą kierowcy.

    Już się zaczęło;)

    "- Dlaczego władze miasta nie postawią świateł na przejściu dla pieszych
    w ciągu ulicy Chmielnej na skrzyżowaniu z Bracką i Szpitalną. Ulica
    Zgody której przedłużeniem jest Bracka korkuje się tylko dlatego, że
    nachalni piesi wchodzą na przejście nie licząc się w ogóle z kierowcami
    - pisze Czytelnik Michał."

    Z dzisiejszego stołka w wydaniu internetowym;)

    Jak czytam takie komentarze to nie dziwie się, że trzeba przepisy zmieniać;(

    Shrek.

  • 273. Data: 2014-10-08 18:39:27
    Temat: Re: Pierwszeństwo pieszych przed przejściem.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410072214490.4596@quad..
    .

    > Nie wiem

    Ale nawinąłeś jakby tak się stało.

  • 274. Data: 2014-10-08 20:52:50
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-10-02 o 18:47, Witolko pisze:
    > Pierwszeństwo pieszych przed przejściem. Projekt.
    > Podkomisja sejmowa przyjęła sprawozdanie.
    > Podkomisja jest za takim pierwszeństwem.
    > Video z posiedzenia w dn. 25.09.2014
    > http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/transmisje_arch.xsp
    ?unid=98FD36C04BBB89AFC1257D55002CA1E1
    > Projekt pójdzie do komisji infrastruktury.

    na czyms te miliardy Roztowskiego trzeba zarobić ;)

    --
    @foe_pl

  • 275. Data: 2014-10-08 22:31:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410072214490.4596@quad..
    .

    > Ale nawinąłeś jakby tak się stało.

    Nie, nawinąłem czego kierowcy *chcą*.
    Nie zawsze dostają to czego chcą ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 276. Data: 2014-10-08 23:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Oct 2014, Shrek wrote:

    > Czyli uznajesz, że jest 70 przed skrzyżowaniem a na skrzyżowaniu 90?

    Skądinąd pisałem trochę ironicznie :)
    Zajrzałem do przepisu i... nie uznaję.
    Powód: określenie "do skrzyżowania".
    Litera przepisu, która ostatnio tak nie spodobała się któremuś
    grupowiczowi, że komputerami w sądzie straszył ;)

    Ad rem.
    Jak był, nomen omen, do niedawna ("do", nieprawdaż? ;)) przepis
    o nakazie jazdy na włączonych światłach "do ostatniego dnia lutego",
    to obowiązywał on "ostatniego dnia lutego", czy nie obowiązywał?
    Jak kto woli, granica zbioru wyznaczonego w tekście prawniczym
    określeniem "do" jest otwarta czy zamknięta?
    Z tego powodu była zresztą, że tak przypomnę, nowelizacja PoRD
    w zakresie rzeczonej daty, bo jeszcze wcześniej było "do
    1. marca", co skutkowało zdziwieniem, że 1. marca nakładano
    jeszcze mandaty :P

    Skoro więc ograniczenie prędkości obowiązuje "do skrzyżowania"
    (a tak widzę w tekście rozporządzenia), zaś "do" oznacza
    granicę zamkniętą (razem ze skrzyżowaniem), no to "skoków
    prędkości" się nie stwierdza :D

    pzdr, Gotfryd

  • 277. Data: 2014-10-09 04:05:29
    Temat: Re: Pierwszeństwo ...
    Od: "Witolko" <v...@b...pl>

    > Nie, chodnik kończy się przed jezdnią.
    > I pieszy włazi zebrą na jezdnię.
    > I jako gość NIE MOŻE mieć większych praw od gospodarza.

    Dokładnie tak. Gość kierowca nie może mieć większych praw
    od gospodarza pieszego. Prawo naturalne tak stanowi, a prawo
    naturalne jest prawem boskim, czyli prawem ustanowionym
    przez Partię Franciszka i jest ważniejsze od innych praw.
    Pieszy był pierwszy na tym świecie, kierowcy później.
    Więc pieszy ma prawo nabyte.

  • 278. Data: 2014-10-09 06:18:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-08 23:26, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Skoro więc ograniczenie prędkości obowiązuje "do skrzyżowania"
    > (a tak widzę w tekście rozporządzenia), zaś "do" oznacza
    > granicę zamkniętą (razem ze skrzyżowaniem), no to "skoków
    > prędkości" się nie stwierdza :D

    Uff - głos rozsądku.

    Shrek.

  • 279. Data: 2014-10-09 18:50:43
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1410082231030.3764@quad..
    .

    .

    > Nie, nawinąłem czego kierowcy *chcą*.

    Ale ja pisałem, że ich życzenia są zlewane.

    > Nie zawsze dostają to czego chcą ;)

    Raczej nigdy, albo prawie nigdy.
    A wręcz prawie zawsze mają wbrew.

    Co innego, gdyby pedałowali dwoma kółkami - wtedy ich życzenia są z automatu
    rozkazem.

  • 280. Data: 2014-10-09 19:14:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-09 18:50, Cavallino wrote:

    > Raczej nigdy, albo prawie nigdy.
    > A wręcz prawie zawsze mają wbrew.

    Jasne - na złość kierowcom zbudowali A2 między Łodzią a Warszawą i dużą
    częśc obwodnicy Warszawy.

    > Co innego, gdyby pedałowali dwoma kółkami - wtedy ich życzenia są z
    > automatu rozkazem.

    Z automatu jak z automatu ponad 15 lat trwało, żeby uświadomić, że DDR
    to nie chodnik i należy ją robić z asfaltu i nie robić "łuków" od
    ekierki... Powiem tak, jakby drogi przez ostatnie 15 lat budowali tak
    jak ścieżki, to nie jestem pewny czy ludzie by w końcu jakiegoś rządu na
    teczkach nie wywieźli.

    Shrek.