  • Data: 2010-02-18 16:40:12
    Temat: Re: Pierscienie posrednie VS telekonwertery
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "XX YY" <f...@g...com> napisal:

    >jezeli uwazasz ze napisalem blednie to sie mylisz.
    >moja odpowiedz jest prawidlowa w sensie stricte formalnym i
    >praktycznym.

    To tylko i wylacznie Twoje zdanie które juz malo kto na tej grupie traktuje
    powaznie. I sam to spowodowales swoimi niepzremy slanymi wypowiedziami
    których broniles w zaparte.

    >jezeli dowolnym zoomem makro nie uzyskujesz zadawalajacego
    >powiekszenia i ciagle odwzorowanie jest za male , przy ustalonej
    >przyslonie , i niezaleznie jak bedzisz krecil pierscieniem odleglosci
    >czy zooma to nie pozostaje nic innego jak np zalozenie pierscieni ( o
    >co pada pytanie).

    Pyatjacy pytal o 'obiektyw makro' - to cos nieco innego niz obiektyw 'zoom z
    funkcja makro' którego tu opisujesz. I nie opisal dokladnie problemu -
    bardzo mozliwe, ze swoim obiektywem jest w stanie uzyskac potrzebna skale
    odwzorowania a zastanawia sie nad sposobem zwiekszenia osiaganej przy niej
    glebi ostrosci - kombinujac, czy wstawienie miedzy aparat a obiektyw
    pierscieni nie spowoduje jej zwiekszenia.

    >I przy tej samej przyslonie zakladajac pierscienie zwiekszysz
    >odzwrowanie , czyli zmieni sie odpowiednio skala odwzorowania a tym
    >samym spadnie GO i mozesz sobie krecic dowolnie pozostalymi
    >pierscieniami nastwy.

    A majac obiektyw makro a nmie opisywana pzrez Ciebie jego namiastke moge w
    dosc szerokim zakresie skal odwzorowania po zalozeniu pierscienia ruszyc
    nieco ustawieniam iostrosci samego obiektywu i uzyskac identyczna skale
    odwzorowania jak pzred zalozeniem pierscienia - skad wiesz, ze nie taki
    przypadek mial na mysli pytajacy? On nigdzie nei pisal, ze pierscienie chce
    dolozyc w celu dalszego zwiekszenia skali odwzorowania.

    >GO bedze po prostu mniejsza , gdyz zakladajac pierscienie sposodowales
    >wzrost skali odwzorowania a tym samym spadek GO.
    >Tyle - nic wiecej nie wykombinujesz.

    Tak, tak - a ciezarowka po dolozeniu ladunku bedzie jachac pod górke
    wolniej... Nawet jesli gorka jest malo stroma a obowiazuje na niej
    ograiczenie szybkosci do 30km/godz.

    >Na tej grupie bardzo latwo szermuje sie slowani glupi , idiota itp i
    >najczesciej sa one uzywane przez ludzi , ktorzy nawet nie wiedza ,
    >czego nie rozumieja.

    Rozumiem ze twierdzisz, ze na stosowaniu obiektywów makro i pierscieni
    posrednich sie nie znam? To moze pokaz gdzies jakies swoje osiagniecia w
    dziedzinie makrofotografii, bo samo slowne kreowanie sie na krynice madrosci
    wszelkiej w tej dziedzinie tu nikogo nie przekona - szczególnie po kilku
    zenujacych wpadkach które juz tu na grupie zaliczyles.

    >Nieszczescie tych szermierzy polega na nieswiadomosci wlasnej
    >niewiedzy w polaczeniu z chamstwem.

    To akurat pieknie do Ciebie pasuje - wyglaszanie kategorycznym tonem
    'natychmiastowych odpowiedzi' które przy blizszym przyjrzeniu okazuja sie
    nie miec wiele wspólnego z rzeczywistoscia, wysylanie niepodpisanych
    listów...

    --
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)