  • Data: 2010-02-16 13:49:57
    Temat: Re: Pierścienie pośrednie VS telekonwertery
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:hlbh17$310$3@inews.gazeta.pl...> Mateusz Ludwin wrote:

    > I to 2x zaćmiło.
    > Nie pierścień powoduje "spadek jasności" a zmiana skali odwzorowania.

    rownanie soczewki i zaleznosc pomiedzy skala odwzorowania a
    odleglosciamia wyjasnia wszystko.
    pierwotnym powodem dla ktorego pierscienie powoduja spadek jasnosci /
    sily swiatla jest wzrost odleglosci .
    jasnosc nominalna podawana jest dla nastawy na nieskonczosnosc.
    oduwajac lekko obiektyw od matrycy powodujemy iz ta sama energia /
    swiatlo przechodzaca przez obiektyw bedzie pokrywac teraz wieksza
    powierzchnie tzn jej natezenie powierzchniowe bedzie mniejsze.
    juz pomiedzy nastawa na nieskonczonosc a np 50 cm spadek sily swiatla
    wynosi o ile pamietam 1/4 przyslony ..
    poprawki sie pomija , wzgl TTlL robi to automatycznie.

    Dla pierscieni zostaje dalej zwiekszona odleglosc a wiec natezenie
    powierzchniowe swiata spada .

    w dodatku:
    jesli mamy obiektyw dajacy powiedzmy rozdzeilczosc 2000 lini na
    szerokosc obrazu i ten obiektyw oddalimy od matrycy za pomoca
    pierscieni np na dodatkowo odleglosc ogniskowej to teraz bedzie
    rejestrowany obraz tylko z czesci pola obejmowanego przez obiektywy ,
    powiedzmy ok 1/2 a taym samym obraz bedzie mogl skaldac sie powiedzmy
    z co najwyzej 1000 lini ( liczby przykladowe) Oznacza to ze odsuwanie
    obiektywu obniza rozdzilczosc obrazu , gdyz pracujemy tylko jego
    czescia ( wielkosc matrycy sie nie zmienia).
    Dla dobrego optycznie teleconwertera nowy uklad bedzie pracowal wciaz
    cala powierzchnia .
    Teleconwerter to dodatkowy jakis szum optyczny , a wiec rozdzilczosc
    calosci spadnie , winna byc jednak lepsza od przypadku z
    pierscieniami. To teoretycznie dla dobrego conwertera.