  • Data: 2010-02-15 14:00:21
    Temat: Re: Pierścienie pośrednie VS telekonwertery
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Tyrala pisze:

    > On powieksza obraz rzucany na matryce, a nie wydluza ogniskowa.
    >
    > Jak na to tak spojrzysz, to sie stanie oczywiste.
    Przemysle to sobie.

    Powiększenie wcale nie jest tak oczywistą kategorią. Jest jakaś zbieżna
    wiązka, inna z 210mm, inna z 90mm, jeszcze inna jak nastawiony na
    blisko, inna jak nieskończoność (dodajmy jasność). Obiektyw/zespół nie
    jest pojedynczą 'szkolną' soczewką ustawiona w odległosci ogniskowej. Te
    na wpół markertingowe schematy obiektywów to ujawniają.

    Ty niemniej tylko u Tamrona (kultowy makro adaptall 90/2.5 i kilka
    innych) spotkałem się z oficjalnym zaleceniem telekonwertera do makro.