  • Data: 2010-02-15 13:08:00
    Temat: Re: Pierścienie pośrednie VS telekonwertery
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    di_planet pisze:
    > Witam
    >
    > Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaka jest dokładnie różnica między nimi?
    >
    > Powiedzmy, że do obiektywu 50/1.8 podepnę:
    > 1. Pierścień pośredni - spowoduje on tylko możliwość ustawienia ostrości
    > z mniejszej odległości czy coś więcej?
    Dokładnie. To kawałek metalu (częsciej obecnie plastiku z krainy ryżu)
    bez szkła.

    > 2. Telekonwerter - rozumiem, że tylko pomnoży ogniskową np. x2 i nic
    > więcej.
    Teoretycznie tylko pomnoży.

    W praktyce, spotkałem w systemie Tamrona taki obiektyw makro, który
    osiąga sam w sobie skalę 1:2, wpięty przez firmowy telekonwerter osiąga
    skalę 1:1. W tym systemie telekonwerter jest podawany jako coś
    zastępczego za 'extension tubes' czyli jakby pierścienie.

    Nie spotkałem się z innymi oficjalnymi deklaracjami jak wpływają inne
    telekonwertery. Być może wpływ na możliwości makro jest, ale nie jako
    zamierzony, tylko jako efekt uboczny.