  • Data: 2020-06-16 23:22:44
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Nie ma możliwości żeby prąd z solara był darmo. Co najwyżej cena zakupu będzie się
    rozkładała na coraz większą ilość kilowatogodzin. Darmo jest światło że Słońca ale
    nie prąd z solara. Jak byś nie zrozumiał będzie przykład. Za prąd do hulajnogi place
    ze trzy złote na miesiąc. Zrobiłem na niej 900 kilometrów. Złapałem raz gumę. Dętka
    10 złotych. Ty liczysz że przejechanie kilometra kosztowało mnie (10+3)/900=0,014 zl
    . Bardzo mało. Ale hulajnoga kosztowała 1760 zl i jak policzysz z amortyzacja to
    prawie dwa złote wyjdzie za kilometr. Jak zrobię 1800 kilometrów to kilometr będzie
    mnie kosztował prawie złotówkę. Jak zrobię sto tysięcy kilometrów to kilometr będzie
    mnie kosztował prawie dwa grosze. Będzie kosztował coraz mniej ale nigdy nie będzie
    darmo.tak samo z fotowoltaika. Nie zaczynasz oszczędzać w momencie wytworzenia
    pierwszej kilowatogodziny bo kosztuje Cie tyle co koszt instalacji z uruchomieniem np
    40 000 złotych. Druga kilowatogodzina tańsza o połowę ale i tak dużo bo 20 000
    złotych. Oszczędność zaczyna się w momencie w którym kilowatogodzina z solara zacznie
    kosztować mniej niż możesz kupić od najtańszego sprzedawcy prądu. Jeśli przy zakupie
    cena wata w instalacji wyjdzie 4,50 zł to przy cenie kilowatogodziny jaka ktoś podal
    0,5zl prąd z instalacji zrówna się z ceną prądu w sieci w dziewiątym roku od
    uruchomienia. Pokaż mi gdzie w fotowoltaice widzisz jakiś interes?