    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: PiS nie rokuje
    Date: Wed, 8 Apr 2020 19:05:19 +0200

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 08/04/2020 16:10, J.F. wrote:

    >Ale w wielu innych krajach, np w UK nie ma. Chodzilo mi o
    >wprowadzanie kolejnych nakazow, ktore niczego nie zmieniaja.

    Ale przyklad Norwegii nie najlepszy.
    Poza tym ktos w Unii zalobbowal - a przeciez nie Norwegia, i mamy
    obowiazkowe swiatla dzienne.

    Ktore prawde mowiac ... czasem podnosza widocznosc, a czasem nic nie
    zmieniaja.

    >Na swiecie jest tak, ze w UK limit jest 0.8, a np. w DE jest 0.5. To

    A w CZ 0 i z kogo tu brac przyklad :-)

    Ale w Szkocji juz 0.5. A w Niemczech 0 dla poczatkujacych kierowcow.
    I o tym pisze - powolutku obnizaja.
    Byc moze ... w krajach gdzie ludzie jezdza bezpieczniej, to i to 0.5
    zaczyna przeszkadzac.

    >W niczym nie pomaga wiec jest zbedny.

    No, od czasu do czasu auto plonie. I wtedy sie ta gasnica przydaje.
    Apteczka nie jest obowiazkowa, ale w Niemczech jest - importujemy
    dobry przepis ? :-)

    >A to jest kolejny przyklad jak w PL wymysla sie kolo na nowo.
    >Dlaczego po prostu nie pomniejszyc czcionki tak aby sie zmiescila na
    >tablicy o wymiarach amerykanskich.

    FR beda mialy klopoty, policjanci ...

    >Bylem swiadkiem jak komornik odmowil ze wzgledu na stan i wartosc
    >pojazdu. Poza tym czesto takie auta sa rejestrowane na kogos innego
    >wlasnie ze wzgledu na komornika w innych sprawach. Nieuchronny
    >pierdel nawet na 30 dni podziala lepiej na wyobraznie.

    Z wyjatkiem rowerzystow ...

    >Czyli znowu blad systemu. Jak wyzej.

    Mysle, ze nie tylko rowerzysci. Ale oni w wiekszosci ... widac, ze
    zygzakiem jada, czy patrol we wsi mial rozeznanie ?

    >Gorzej, jak kierowca ciezarowki zjedzie do rowu albo wjedzie w
    >drzewo/przystanek, a sprawca sie oddali i pozniej odpowiada z wolnej
    >stopy. Jak wyzej, nieuchronny pierdel z mozliwoscia zamiany na jakas
    >kosmiczna kare finansowa (tak z 50k pln) podziala lepiej na
    >wyobraznie.

    A moze kamerki sprawe zalatwily ?

    >Nie slyszalem nigdy o tym aby za brak OC komus odholowali pojazd na
    >parking policyjny, moze sie myle.

    W ustawie stoi jak byk - "uniemozliwienia dalszego korzystania z
    pojazdu".
    Teoretycznie mozna by zostawic na parkingu, ale nie zawsze jest
    pasujacy tuz przy miejscu kontroli.

    >Czy bedzie mniej wypadkow, na pewno bedzie mniej debili na drodze.

    Raczej znikoma ilosc.

    >Wystarczy, ze na drodze bedzie mniej uprawnionych z jej korzystania
    >pojazdow.

    To beda mniejsze korki i szybsza jazda :-)

    >Czesto brak przegladu maja auta, ktore tego przegladu z oczywistych
    >wzgledow nie sa w stanie przejsc.

    A powoduja z tego powodu wypadki ?
    Bo moze wlasnie nawolujesz do czegos w stylu swiatel dziennych :-)

    >No jezeli ktos jezdzi bez uprawnien to z jakiegos powodu ich nie ma.
    >Niuchronna laweta odstraszy czesc na pewno.

    Jakos nie odstrasza. To tylko ~300zl.

    >Mandaty nie sa oprocentowane, a po kilku latach nie ma z czego
    >sciagnac albo wrecz nie ma dluznika bo musial zniknac z systemu
    >wlasnie przez zaleglosci.

    Teraz te komputery szybkie, nie trzeba paru lat czekac.
    Ale pare tygodni owszem.

    >Zastanowmy sie kto robi takie przerobki w samochodach i z jakimi
    >przerobkami idzie to w parze. Poobcinane sprezyny itp. Pojedzie na
    >lawecie i nie przejdzie przegladu.

    I obowiazkowe swiatla, gasnica, apteczka - bo zastanowmy sie - kto ich
    nie ma :-P

    >Brak jednego stopu (z trzech) czy jednego mijania? To chyba tylko w
    >PL bo ani w UK ani w NL (nie wiem jak w innych krajach) nie jest to
    >problem.

    Brak jednego stopu moze sie kiedys zamienic w brak dwoch stopow.
    A brak jednego swiatla mijania to juz problem w nocy dla innych
    kierowcow.

    P.S. Jade sobie niedawno w takiej srednio silnej mgle, widocznosc na
    jakies 200m.
    I widze z naprzeciwka dwa swiatla - mysle sobie - daleko jest, bo
    blisko siebie.
    A za moment widze - to dwie zarowki w jednej lampie, bo druga nie
    swieci ...

    >Ale to jest wlasnie miejsce dla takich usterek jak brak jednego
    >stopu, a nie glowny cel karania przez policje czy ITD.

    A jak Ci zgasnie drugie w czasie jazdy ?

    >Dodatkowo bym jeszcze o kazdym mandacie informowal ubezpieczalnie tak
    >jak to ma miejsce w innych krajach. Znowu swiadomosc zwyzki ceny
    >ubezpieczenia skutecznie ostudzi zapedy niektorych.

    Byc moze, tylko czy to nie jest jakies bezprawne ?
    Kara powinna byc nalozona przez sad zgodnie z ustawą, a ubezpieczyciel
    powinien patrzec na lata bezszkodowej jazdy a nie mandaty :-P

    J.