  • Data: 2009-12-29 18:44:07
    Temat: Re: Photoshop - freeware!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 29 Dec 2009, Janko Muzykant wrote:

    > No to sfejdować trzeba w modzie luminancji.

    ???

    To ale ja umiem inaczej jak po rozbiciu na dwie warstwy
    (i to opisałem jako niewygodne).
    Masz na myśli "rozbicie" na składowe (decompose)??
    Przecież po czymś takim *nie widać wyniku online*!

    No chyba...
    Czy Ty może chcesz zasugerować, że GIMP potrafi *online*
    *prezentować* te same wartości w trybie RGB oraz
    jasność-barwa-nasycenie???
    To ja poproszę o info: w którym miejscu :)
    Bo cały czas usiłuję wyjaśnić, że GIMP *tego* *AFAIK*
    nie umie!
    Konwersja na dowolną inną postać (np. LAB) jest możliwa,
    ale jest to *fizyczna* konwersja (tworząca trzy "szare"
    warstwy składowe) która *nie* daje podglądu wyniku online.

    Nie ma ani jednego ("widoku" postaci online wszystkich
    warstw w postaci kanałów w innych dziedzinach niż RGB) ani
    drugiego (narzędzi do manupulowania w innych dziedzinach,
    niezależnie od samej ich prezentacji.
    I co śmieszniejsze - np. w Paint.NET prezentacja jest jeszcze
    uboższa (nie ma składowych *w ogóle* - nawet RGB+alpha,
    nie można więc *wybrać* na poziomie kanałów manipulacji
    jednego kanału czy dwu!) ale dla odmiany... są narzędzia :>
    (a przynajmniej to naważniejsze - krzywe do wyboru na RGB
    bądź na jasności, i tam są możliwości wyłączania składowych).

    pzdr, Gotfryd