  • Data: 2013-09-02 18:58:28
    Temat: Re: PhotoFiltre 7.1.2
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-02 18:20, trolling tone pisze:

    > Jako "przeciwmgielny" określano filtr pomarańczowy. Zdaje się, że im
    > dalej w czerwień, tym lepiej.

    W zasadzie to prawda, ale... pomarańczowy, a w szczególności czerwony
    prócz osłabiania zamglenia w nienaturalny sposób przyciemnia niebo.
    Fajnie to wygląda, ale to już filtry "efektowe".
    W pytaniu Mariusza chodziło o samo zlikwidowanie zamglenia,
    bez ingerencji w naturę tonalności (tak ja je zrozumiałem),
    a żółto zielony daje naturalne niebo plus wydobywa zieleń (lasy, łąki)
    Stąd kojarzę go, jako najczęstszy do pejzaży.

    JD