  • 1. Data: 2010-07-04 20:54:04
    Temat: Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Witam,
    czy ktoś orientuje się, jak się te samochody mają do siebie? Obydwa 2.0
    HDI, skrzynia manualna 6.
    Czy to dokładne odpowiedniki pod względem np. skrzyni biegów,
    zawieszenia? P5008 sprzedawca zachwala jako nowszego konstrukcyjnie od
    C4 (silnik 2.0 HDI rzeczywiście ma kilkanaście KM mocniejszy, ale czy to
    kwestia nowszej konstrukcji?)

    C4 jakby bardziej naładowany gadżetami (wibrujące siedzenie i takie tam
    duperele), za P5008 przemawia ten trochę mocniejeszy silnik.
    Cenowo zbliżone.

    No i pytanie co wybrać?
    A może VW Touran? Albo inny Ford czy Opel? Dramat jakiś, jak te
    wszystkie wynalazki ze sobą porównać, żeby nie pluć sobie później w brodę?

    g.

  • 2. Data: 2010-07-04 21:14:27
    Temat: Re: Peugeot 5008 i Grand C4 Picasso
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sun, 04 Jul 2010 20:54:04 +0200, g...@d...pl napisał(a):

    > C4 jakby bardziej naładowany gadżetami (wibrujące siedzenie i takie tam
    > duperele), za P5008 przemawia ten trochę mocniejeszy silnik.
    > Cenowo zbliżone.

    5008 jest trochę mniejszy i niższy, to większe kombi a nie van

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2010-07-04 21:20:06
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    g...@d...pl wrote:

> [...]
    > Czy to dokładne odpowiedniki pod względem np. skrzyni biegów,
    > zawieszenia? P5008 sprzedawca zachwala jako nowszego konstrukcyjnie

    Na tej zasadzie to może poczekaj na wrzesień 2010, będzie C4 Picasso po
    (drobnym, z zewnątrz chyba tylko maska + światła - brak konkretów jeszcze)
    liftingu - toż to nowsze niż P5008 nawet ;) Na razie zbyt wiele o 5008 nie
    ma - po prostu za nowe auto.

    > od
    > C4 (silnik 2.0 HDI rzeczywiście ma kilkanaście KM mocniejszy, ale czy to
    > kwestia nowszej konstrukcji?)

    Akurat są też C4 Picasso z silnikiem 2.0 HDi 150KM z skrzynią manualną ale
    nie w Polsce. Nasz Citroen Polska jest zacofany w temacie. Zerknij na
    citroen.de - tam taki silnik masz bez problemu.

    Pomyśl też o MCP jak lubisz wygodę - 5008 diesel chyba z zautomatyzowaną
    skrzynią nie istnieje.

    > C4 jakby bardziej naładowany gadżetami (wibrujące siedzenie i takie tam
    > duperele),

    To było parę lat temu. Teraz w C4 Picasso w PL nie masz systemu AFIL (to
    właśnie wibrujące siedzenie przy przejechaniu linii ciągłych). Podgrzewanie
    foteli masz tylko jak weźmiesz tapicerkę skórzaną. Zamiast sensownej
    nawigacji RT4 (była parę lat temu w C4GP)/RT5 masz totalnego badziewia
    zwanego MyWay. PSA nie potrafi w MyWay zrobić działającego portu USB (cobyś
    pendrive z mp3 mógł wsadzić) więc jak masz MyWay to nie masz USB (da się
    zrobić półśrodek - USB udające zmieniarkę CD). Kameralne podświetlenie
    wnętrza już nie w standardzie tylko wraz z panoramicznym dachem. Nawet
    listwy ochronne na progi z tyłu zniknęły (są tylko z przodu). Wcześniej
    wyświetlacz mógł mieć 5 kolorów (w sensie ustawiałeś sobie jaki chciałeś) -
    teraz po kastracji tylko jeden kolor (biały). Pokastrowali jeszcze parę
    innych detali - googlnij.

    Słowem: oglądając Citroeny to zapomnij o materiałach reklamowych czy info z
    sieci starszym niż 3 mce - bo już jest nieaktualne i tylko wprowadza w błąd.
    Dealerzy też zieloni w temacie. citroen.pl również zielony (konfigurator
    potrafi podawać niezłe bzdury w wyposażeniu).

> [...]
    > A może VW Touran? Albo inny Ford czy Opel? Dramat jakiś, jak te
    > wszystkie wynalazki ze sobą porównać, żeby nie pluć sobie później w brodę?

    Zafira to chyba nie dorównuje żadnemu z pozostałych aut. Ford S-max to z
    kolei zdaje się cena ciut wyższa przy podobnym wyposażeniu.

    Poczytaj też http://francuskie.pl - znajdziesz tam artykuły o C4GP jak i
    5008.

    Wg ADAC C4P/GP jest najmniej zawodnym autem. Wg czegoś tam innego do C4P/GP
    Exclusive najtrudniej się włamać. W kategorii minivanów oczywiście.

    Wg tego co czytałem obsługa posprzedażowa Citroena to totalna klapa i mało
    kto jest zadowolony, a z kolei Peugeot się stara... mimo, że i jedno i
    drugie to PSA.

    PODSUMOWUJĄC:
    Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 4. Data: 2010-07-04 21:26:49
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Waldek Godel pisze:
    > Dnia Sun, 04 Jul 2010 20:54:04 +0200, g...@d...pl napisał(a):

    > 5008 jest trochę mniejszy i niższy, to większe kombi a nie van

    Jest wyższy o 2cm i dłuższy o 7cm, rozstaw ten sam.
    Tak czy inaczej, wszędzie piszą o nich jako porównywalnych autach.

    g.

  • 5. Data: 2010-07-04 21:29:16
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    Użytkownik "g...@d...pl" <g...@c...pl> napisał w wiadomości

    > No i pytanie co wybrać?
    > A może VW Touran? Albo inny Ford czy Opel? Dramat jakiś, jak te wszystkie
    > wynalazki ze sobą porównać, żeby nie pluć sobie później w brodę?

    Jak cenowo wyjdzie ci porównywalnie to S-Maxa.

  • 6. Data: 2010-07-04 21:38:58
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Arek pisze:

    > PODSUMOWUJĄC:
    > Bierz każde na testowe jazdy, potem to co Ci się podoba i tyle.

    Dzięki za rzeczową odpowiedź.
    Rzeczywiście na stronie tym AFIL-em się chwalą, w ofercie od dealera już
    o tym nie piszą, dopytam z ciekawości.
    5008 MCP nie ma, ale trochę o tym poczytałem i raczej niewiele dobrego.

    Wizualnie bardziej podoba mi się C4, rozsądek podpowiada 5008, a żona
    chce 407SW, bo najładnieszy. Dramat.

    Na jazdy jestem poumawiany (C4 MCP właśnie), ale żebym się od tego
    zrobił mądrzejszy, to nie sądzę.

    g.

  • 7. Data: 2010-07-04 21:43:19
    Od: "g...@d...pl" <g...@c...pl>

    Przemek V pisze:

    > Jak cenowo wyjdzie ci porównywalnie to S-Maxa.

    Wychodzi sporo drożej, dealerzy PSA jacyś elastyczniejsi są przy
    zakupach flotowych. A dlaczego akurat S-Maxa (o nim wiem niewiele).

    g.

  • 8. Data: 2010-07-04 21:49:46
    Od: Arek <a...@...a.z.e.t.a.pl>

    g...@d...pl wrote:

> [...]

    [...]

    > 5008 MCP nie ma, ale trochę o tym poczytałem i raczej niewiele dobrego.

    [...]

    > Na jazdy jestem poumawiany (C4 MCP właśnie), ale żebym się od tego
    > zrobił mądrzejszy, to nie sądzę.

    Z MCP jest tak, że jak jeździłeś manualem to MCP Ci się spodoba, a jak
    jeździłeś automatem to będziesz psioczył, że MCP niezbyt płynnie przełącza
    biegi.

    Tak samo z opiniami o MCP (na zachodzie zwie się to EGS) - zależy na którego
    opiniującego z tych 2 grup trafisz.

    Osobiście wolę MCP niż manuala, pełnym automatem Citroena nie jeździłem (ale
    przy pełnym automacie od razu wpada minus - wyższe spalanie).

    Przy MCP masz też chłodzony schowek (na lato 1.5L flaszka wody tam
    umieszczona jak znalazł). W manualu tego brak.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 9. Data: 2010-07-04 21:51:04
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > Wychodzi sporo drożej, dealerzy PSA jacyś elastyczniejsi są przy zakupach
    > flotowych. A dlaczego akurat S-Maxa (o nim wiem niewiele).

    Bo jest absolutnie najlepiej prowadzącym się z minivanów i dużo większy od
    5008/C4. Jeździ jak normalny samochód a nie van / furgonetka. Co do
    trwałości nie wiem, żona jeździ od listopada i jak na razie jest bezawaryjny
    ale to żadna próba. Może są gdzieś jeszcze modele przed faceliftowe wtedy na
    bank będzie w cenie porównywalnej do 5008/C4 a jest to auto z klasy o jeden
    wyżej od C4/5008 i do tego najlepsze w tej klasie.

  • 10. Data: 2010-07-05 11:25:48
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Jest wyższy o 2cm i dłuższy o 7cm, rozstaw ten sam.
    > Tak czy inaczej, wszędzie piszą o nich jako porównywalnych autach.

    Może w wymiarach jakoś mierzonych faktycznie te centymetry różnicy są
    natomiast wrażenie jest dokładnie takie, jak napisał Waldek - 5008 to kombi
    a C4 to van. 5008 odpadła po pierwszej jeździe - po prostu niczym nie
    zainteresowała. C4 GP jest OK. Zależy jeszcze oczywiście czego kto szuka.
    Co do dodatków i nawigacji, o której pisał ktoś w tym wątku - mam C4GP w
    wersji wyposażenia MyWay i powiem, że jest OK. W zasadzie na dzień dobry
    jest wszystko, czego potrzeba. Nawigacja działa zupełnie przyzwoicie, ma
    trochę dziwne zdolności do wyszukiwania POI (nie znajduje tego, co ma albo
    może ja nie umiem szukać ;-))) ), BT działa OK, mp3 też działa normalnie,
    USB faktycznie nie ma więc jeśli to akurat jest dla kogoś ważne no to jest
    kłopot.
    Wyświetlacz ma 5 albo 6 kolorów do wyboru. Przydała by się możliwość
    konfiguracji przez użytkowniaka takich funkcji jak automatyczne składanie
    lusterek, automatyka hamulca "ręcznego" czy automatyka świateł. Jest chyba
    tylko możliwość włączania/wyłączania automatyki tylnej wycieraczki.
    Generalnie fajny, poręczny i ładny samochód.